;
coinex

فناوری استخراج مواد معدنی از سیارک به زودی آزمایش می‌شود!

استارتاپی موسوم به AstroForge قصد آزمایش فناوری پالایش فلزات خود به منظور استخراج مواد معدنی از سیارک در سال جاری در فضا را دارد.

استارتاپ استخراج سیارک AstroForge، به دنبال تلاش‌های خود جهت اجرای فعالیتی که تاکنون از عهده هیچ شرکت بر نمی‌آمده است، امسال دوبار فناوری پالایش فلزات خود را به فضا خواهد فرستاد. این استارتاپ رویای دستیابی به مواد معدنی گران‌بها موجود در اعماق فضا را در سر می‌پروراند.

سال پیش نیز بیانیه‌ای از سوی AstroForge منتشر شده که خبر از برنامه‌ریزی این استارتاپ جهت اجرای یک مأموریت نمایشی در سال 2023 می‌داد و حالا این استارتاپ اطلاعات بیشتری در خصوص مأموریت مذکور منتشر کرده است. علاوه‌براین، ماموریت دیگری نیز برای اواخر سال برنامه‌ریزی شده که شرکت را جهت پایش مواد معدنی به یک سیارک هدف اعزام می‌کند.

بیشتر بخوانید: کشف نشانه‌های حیات توسط جیمز وب در سردترین یخ‌های کیهان!

عملیات استخراج مواد معدنی از سیارک

در نخستین مأموریت در ماه آوریل عملیات با پرتاب اشتراکی Transporter-7 شرکت اسپیس ایکس به فضا اجرا خواهد شد. در این مأموریت از یک ماهواره تحت عنوان 6U CubeSat بهره خواهند برد تا توسط شرکت فناوری فضایی OrbAstro فرایند توسعه آن انجام گرفته و با بارگیری مواد معدنی مشابه با سیارک‌ها، قابلیت‌های پالایش و استخراج AstroForge در فضا مورد آزمایش قرار گیرد.

«مت گالیچ»، مدیرعامل این استارتاپ طی مصاحبه‌ای با TechCrunch اعلام کرد: «ما باید راهی پیدا کنیم تا رِگولیت‌های سیارک را خارج و آن را در پالایشگاه خود پردازش کنیم و معتقدیم که این مشکل را برای سیارک موردنظرمان حل کرده‌ایم».

فناوری استخراج مواد معدنی از سیارک

در نهایت AstroForge در مأموریت دوم خود، به اعماق فضا سفر کرده تا به جمع‌آوری داده‌های مربوط به سطح سیارک بپردازد. این شرکت ابراز امیدواری کرده تا در اواخر این دهه استخراج مواد معدنی از سیارک را به سرانجام برساند.

گالیچ در ادامه از همکاری با مشاوران دانشگاهی، ناسا و مؤسسه تحقیقاتی غیرانتفاعی علوم سیاره‌ای جهت شناسایی امیدوارکننده‌ترین سیارک‌ها برای بهره‌برداری پرده برداشت. این شرکت همچنین اخیراً مقاله‌ای را به همراه مدرسه معادن کلرادو منتشر کرد که در آن فلزهای موجود در سیارک‌هایی که امکان استخراج آن‌ها و فروش به عنوان کالا در زمین را دارند (یا در فضا استفاده کرد)، مورد ارزیابی قرار گرفته است.

در این مقاله همچنین نسبت به لزوم بررسی «بافت سطوح سیارکی غنی از فلز» تاکید شده و گالیچ نیز وظیفه مأموریت دوم آن‌ها را بررسی سطح سیارک هدف با بهره‌مندی از تصاویر با وضوح بالا عنوان کرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره به‌کارگیری فناوری استخراج مواد معدنی از سیارک در سال جاری چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر