;
coinex

رونمایی رولزرویس از یک راکتور هسته‌ای کوچک برای تامین انرژی انسان در ماه

به‌منظور تامین انرژی انسان در ماه شرکت انگلیسی رولزرویس از طرح رآکتورهای بسیار کوچکی با قابلیت تامین انرژی زیاد رونمایی کرده است.

شرکت انگلیسی رولزرویس فعال در زمینه خودرو و هوافضا به عنوان یکی از سردمداران حوزه هوانوردی و موتورهای پیشران، اخیراً در شبکه‌های اجتماعی خود خبر از رونمایی از رآکتور هسته‌ای کوچکی داده که توانایی تامین انرژی انسان در ماه را دارند.

از سال 2015 شرکت رولزرویس مشغول کار بر روی رآکتورهای ماژولار کوچک (SMR) بوده و تصمیم دارد که تا سال 2029 اقدام به فعال‌سازی نخستین رآکتور خود با این فناوری کند. این شرکت در حال حاضر تصویری را منتشر کرده که احتمالاً نسخه‌ای از همین رآکتورها را به نمایش می‌گذارد. دستگاه ساخت رولزرویس «مایکرو رآکتور رولزرویس» نام دارد که احتمالاً توانایی تامین انرژی لازم برای پایگاه‌های انسان در ماه را خواهد داشت.

این شرکت مدتی پیش با آژانس فضایی بریتانیا قراردادی را به امضا رساند تا گزینه‌های قابل استفاده در اکتشافات فضایی به‌وسیله انرژی هسته‌ای را مورد بررسی قرار دهد. اکنون هم آن‌ها در کنار رآکتور هسته‌ای، روی یک موتور رم‌جت و نیروگاهی کار خواهند کرد تا جهت تولید انرژی از مواد رآدیواکتیو با واپاشی طبیعی استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: ماه نورد اماراتی رشید به عنوان نخستین ماشین مجهز به هوش مصنوعی به ماه می‌رود!

تامین انرژی انسان در ماه با رآکتور رولزرویس

طبق اعلام رولزرویس مایکرو رآکتور آن‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده که از یک سوخت به‌ذات امن و پایدار بهره خواهد برد. هر ذره اورانیوم در این رآکتور تحت چندین لایه محافظ قرار خواهد گرفت، تا در مقابل شرایط محیطی سخت، بدون مشکل به فعالیت خود ادامه دهد.

تامین انرژی انسان در ماه

افزون‌براین رولزرویس در حال کار روی موتور راکت هسته‌ای به‌منظور ساخت یک راکت دومرحله‌ای است. «جیک تامپسون»، مدیر نوآوری این شرکت در این خصوص بیان داشت: «درحال‌حاضر بیش از 60 مهندس و دانشمند مشغول کار روی این فناوری‌ها برای اکتشافات فضایی هستند. ما درحال توسعه طراحی‌های مفهومی اولیه و پشت سر گذاشتن فازهای آزمایشی سیستم راکت دومرحله‌ای برای سفر به مدار و سیستم‌های هسته‌ای هستیم. فعلاً یک نمونه پروتوتایپ کوچک از رآکتور فضایی خود ساخته‌ایم و تا سال 2029 یک رآکتور آماده برای ارسال به ماه خواهیم داشت».

در این مدت اخیر توجه بسیاری به فناوری‌های هسته‌ای معطوف شده است. ناسا هم اخیراً از قصد خود برای همکاری با دارپا جهت انجام سفرهای فضایی با یک موتور راکت حرارتی هسته‌ای خبر داده بود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره تامین انرژی انسان در ماه با رآکتور رولزرویس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر