;
coinex

خودرو هیدروژنی هوندا CR-V تا 2024 عرضه می‌شود

خودرو هیدروژنی هوندا CR-V تا سال 2024 وارد بازار خودرو می‌شود. این خودرو از ویژگی‌های بسیار کاربردی و عجیب بهره می‌برد.

طبق اعلام شرکت هونداموتور ژاپن، خودرو هیدروژنی هوندا CR-V سال 2024 میلادی وارد بازار می‌شود. این شرکت همچنین اعلام کرد، تولید سیستم پیل سوختی هیدروژنی جدیدی را که به‌طور مشترک با جنرال‌‌‌موتورز آغاز کرده که نتیجه آن یک خودروی هیدروژنی منحصربه‌فرد خواهد بود. آنطور که پیداست هوندا قصد دارد تا سال 2050 تمامی خودورهای خود را با تکنولوژی برقی همراه سازد.

بیشتر بخوانید: خودرو پرنده خودران دورونی H1 رویای سفرهای شخصی هوایی را عملی می‌کند

خودرو هیدروژنی هوندا CR-V سال 2024 از راه می‌رسد

شرکت هونداموتور ژاپن اعلام کرد تولید سیستم پیل سوختی هیدروژنی جدیدی را که به‌طور مشترک با جنرال‌‌‌موتورز ساخته شده است، در سال‌جاری آغاز خواهد کرد و به‌تدریج فروش خود را در این دهه افزایش خواهد داد تا تجارت هیدروژنی‌اش را گسترش دهد. هوندا فروش سالانه حدود ۲ هزار دستگاه از سیستم جدید را در اواسط این دهه هدف قرار خواهد داد. این شرکت اعلام کرد که هدفش افزایش این میزان به ۶۰‌ هزار دستگاه در سال ۲۰۳۰ است.

این خودروساز ژاپنی به دنبال گسترش استفاده از سیستم جدید خود نه‌تنها برای وسایل نقلیه الکتریکی سلول سوختی (FCEVs)، بلکه برای وسایل نقلیه تجاری مانند کامیون‌‌‌های سنگین، به‌عنوان نیروگاه‌‌‌های ثابت و در ماشین‌‌‌آلات ساختمانی است. شینجی آئویاما، مدیر اجرایی ارشد هوندا به خبرنگاران گفت:

هوندا تولید سیستم پیل سوختی هیدروژنی را از طریق سرمایه‌گذاری مشترک خود با جنرال‌‌‌موتورز در سال‌جاری آغاز خواهد کرد.

براساس گزارش رویترز، این شرکت قصد دارد با سیستم نسل بعدی، پایداری بیشتری نسبت به سیستم پیل سوختی قدیمی خود داشته باشد و هزینه‌‌‌ها را تا دوسوم کاهش دهد.

خودرو هیدروژنی هوندا CR-V سال 2024 از راه می‌رسد

هوندا قصد دارد در سال‌های آینده خودروهای تمام‌الکتریکی را روانه بازار کند و برنامه این شرکت برای سال ۲۰۲۴ این است که خودرویی با سلول سوخت هیدروژنی بسازد. هوندا به‌تازگی گفته تا دو سال آینده خودروی سلول سوخت هیدروژنی به نام Honda CR-V را معرفی خواهد کرد که‌‌‌ کاملا الکتریکی است. برنامه این شرکت این است که تا سال ۲۰۵۰ همه خودروهای تولیدی خود را از نوع الکتریکی بسازد.‌‌‌‌‌‌

سلول‌‌‌ سوختی فناوری جدیدی است که از ترکیب هیدروژن و اکسیژن برای تولید جریان الکتریسیته استفاده می‌کند و دیگر نیازی به استفاده از باتری در خودروهای الکتریکی نخواهد بود. با این فناوری، کاربران می‌‌‌توانند خودروی خود را در عرض سه تا چهار دقیقه شارژ کرده و مسافت‌‌‌های طولانی را بدون هیچ مشکلی طی کنند. البته این فناوری هنوز به مرحله تولید انبوه نرسیده و ایستگاه‌‌‌های هیدروژنی زیادی برای این‌‌‌ کار لازم است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره خودرو هیدروژنی هوندا CR-V چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر