;
coinex

پیروز توله یوز ایرانی تلف شد ؛ چرا پیروز یکسالگی را ندید؟ [+ویدیو]

پیروز توله یوز ایرانی تلف شد و تلاش پزشکان در اتاق عمل بیمارستان دامپزشکی بی‌نتیجه ماند تا توله یوز ایرانی در ۱۰ ماهگی بر اثر نارسایی کلیوی تلف شود.

پیروز با دو توله یوز دیگر یازدهم اردیبهشت ماه سال جاری به روش سزارین از ایران، ماده یوز ایرانی در اسارات در پارک ملی توران متولد شد. از سه توله یوز، دو قلاده زودتر از پیروز و در همان روزهای اول تولد تلف شدند اما پیروز باقی ماند و از او در پارک پردیسان نگهداری می‌شد.

پیروز توله یوز ایرانی تلف شد

پنجشنبه شب (۴ اسفندماه) بود که دستگاه گوارش «پیروز» دچار مشکل شد و دفع نداشت بنابراین به بیمارستان دامپزشکی مرکزی انتقال داده شد. معاینات لازم انجام شد و با حال مساعد به پارک پردیسان برگشت اما شنبه (۶ اسفند) دوباره به علت وضعیت نامساعدی که داشت به بیمارستان منتقل شد.

به گفته مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست «پیروز» از ابتدای تولد مشکلات گوارشی و نارسایی کلیوی داشته اما با آن مدارا می‌کرده است.

وداع تلخ علیرضا شهرداری با پیروز

پیروز توله یوز ایرانی تلف شد ؛ چرا پیروز یکسالگی را ندید؟ [+ویدیو]
پیروز تلف شد

اعدادی از کاربران سوگوار پیروز از نقش علیرضا شهرداری نوشتند و موقعیت او را تکریم کردند، «فلات ایران» نوشته:

شوربختانه پیروز از بین ما رفت. پیروز مُشتی‌ست نمونه‌ی خروارخروار بی‌تدبیری و مُصیبتی که بر سر محیط زیست این کشور می‌رود.‌ صد حیف. ممنون از علی‌رضا شهرداری عزیز که از بدو تولد پیروز، عاشقانه کنارش بود.

آزاده مختاری «روزنامه‌نگار» نیز گفته:

پیروز! قشنگ پسر “ما”… خداحافظ… و چه سخت بود نوشتن خبر رفتن تو… علی رضا‌شهرداری،خسته نباشی مرد. تشکر برای تلاش بی‌نظیرت برای نگهداشت امید در وجود “ما”. در سخت‌ترین راه پا گذاشتی مرد. تو به بی‌نظیرترین شکل ممکن،برای زیست ایران، پدری کردی.

محمد درویش «کنشگر محیط زیستی» هم توییت کرد:  این عکس مربوط به ساعت ۳ بامداد امروز – ۹ اسفند – است. نگران علیرضا شهرداری هستم. این مرد دارد آب می‌شود، پیروزش و همه امیدش در برابر دیدگانش در حال آب شدن است. زندگی ادامه دارد علیرضا؛ هرگز فراموش نمی‌کنیم دگریاری شگفت‌انگیزت را در طول ۱۱ ماه اخیر.

چرا پیروز یکسالگی را ندید؟

به گفته مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست «پیروز» از ابتدای تولد مشکلات گوارشی و نارسایی کلیوی داشته اما با آن مدارا می‌کرده است.

بیشتر بخوانید:

به نظر شما، سومدیریت و بی‌تدبیری مسئولین چقدر در تلف شدن پیروز نقش داشته است؟ نظرات خود را با ما در بخش کامنت‌ها در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    چقدر دلم گرفته ، چقدر سخته نبودنت پیروز کوچولوی ناز ، تو چشمای معصومت قدرت خداوند رو می‌شد دید ، آقای شهرداری عزیز ازتون ممنونم ، نه من ، کل ایران مدیون شماییم ، برای پیروز پدری کردین ، کاش مسئولین در حوزه محیط زیست شرایط بهتری برای رشد و پرورش حیوانات مظلوم و مهربون فراهم کنن ، پیروز کوچولو خداحافظ

    پاسخ