;
coinex

اولین ابزار هوش مصنوعی جهان برای اداره ایستگاه‌های رادیویی با نام RadioGPT معرفی شد

RadioGPT را می‌توان اولین ابزار هوش مصنوعی جهان دانست که توانایی اداره ایستگاه‌های رادیویی را دارد.

با توجه به قابلیت‌های فراوانی مانند تدوین مقاله و پاسخگویی به سوالات پیچیده که از سوی هوش مصنوعی ارائه شده، توسعه‌دهندگان این بخش هر روز در حال ارائه قابلیت جدید دیگری هستند. حال توانایی اداره ایستگاه‌های رادیویی جدیدترین دستاورد هوش مصنوعی به‌شمار می‌رود که از سوی شرکت رسانه‌ای Futuri در کلیولند آمریکا با یک ربات هوش مصنوعی به نام RadioGPT مورد بررسی قرار گرفته است.

شرکت Futuri هم‌اکنون در آمریکا در حال همکاری با شرکت Alpha Media بوده و در کانادا با شرکت Rogers Sports & Media نیز کار می‌کند. این شرکت برای نخستین بار در دنیا اداره یک ایستگاه رادیویی را به هوش مصنوعی سپرده است. این شرکت بیانیه‌ای درباره ابزار هوش مصنوعی RadioGPT منتشر کرده که در ادامه می‌توانید آن را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: ورود متا به رقابت حوزه هوش مصنوعی با مدل زبانی LLaMA

اداره ایستگاه‌های رادیویی با هوش مصنوعی RadioGPT

شرکت Futuri در بیانیه‌ای اعلام کرده است این فناوری قدرت GPT-3 را با سیستم محتوایی خاص خود که با هوش مصنوعی توسعه یافته، ترکیب کرده است. این ربات توانایی جستجو در فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و بیش از 250 هزار منبع خبری و اطلاعاتی دیگر را داشته تا داغ‌ترین ترندها در بازارهای محلی را بیابد.

پس از این مراحل با بهره‌گیری از فناوری GPT-3، اقدام به تهیه اسکریپتی خواهد کرد که جهت پخش زنده مورد استفاده قرار می‌گیرد. این اسکریپت از طریق صداهای هوش مصنوعی به حالت صوتی درمی‌آید. در نتیجه امکان استفاده از یک، دو یا حتی سه مجری هوش مصنوعی برای ایستگاه‌های رادیویی فراهم می‌شود. همچنین این مدل توانایی آموزش مناسب برای تقلید صدای دیگر شخصیت‌های معروف را دارد.

اداره ایستگاه‌های رادیویی

مدیرعامل Futuri در این رابطه بیان کرده در ابتدای راه پخش زنده رادیویی با هوش مصنوعی، بهره‌گیری از فناوری‌هایی مثل GPT-3 طبیعی به‌نظر می‌رسد. البته این شرکت، فناوری مذکور را با فناوری اختصاصی TopicPulse خود ترکیب کرده است. به عقیده وی، RadioGPT این اجازه را به هر کسی خواهد داد تا از ایستگاه رادیویی خود بهره‌مند شده و با کمترین هزینه دسترسی برنامه‌های مورد علاقه مخاطبان را فراهم آورد.

این ابزار هوش مصنوعی حتی توانایی ایجاد پست‌هایی برای شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها و دیگر پلتفرم‌های دیجیتال را دارد. بنابراین، ایستگاه‌های رادیویی امکان ذخیره محتواهای صوتی خود و اشتراک‌گذاری سریع آن‌ها را در هر پلتفرمی دارند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص اداره ایستگاه‌های رادیویی با هوش مصنوعی  RadioGPT چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر