;
coinex

شکایت هواوی از شیائومی به علت نقض حق اختراع

به علت استفاده شیائومی از چهار پتنت بدون کسب مجوز ازجمله گواهی حق‌اختراع مربوط به فناوری 4G/LTE، شاهد شکایت هواوی از شیائومی هستیم.

همواره شکایت شرکت‌های بزرگ فناوری از یکدیگر به علت نقض حق‌اختراع، امری شایع بوده و درحال‌حاضر نیز شاهد تداوم این روند هستیم. درواقع ادامه این روند به این دلیل بوده که بیشتر آن‌ها اقدام به تکرار اشتباهات خود در این‌ زمینه می‌کنند. هم‌اکنون نیز شکایت هواوی از شیائومی بابت نقض چندین حق‌اختراع رقم خورده است و در پرونده‌ مذکور این اقدام قانونی در اداره‌ی مالکیت معنوی چین مورد پذیرش قرار گرفته است.

نقض حق ثبت‌اختراع هنگامی اتفاق می‌افتد که یک واحد تجاری، بدون کسب مجوزهای لازم، از فناوری به ثبت رسیده شرکت‌های دیگری در محصولات و خدمات و فروش آن‌ها بهره ببرد. بنابراین اگر هواوی توانایی اثبات ادعای خود را داشته باشد، شاید شیائومی با جریمه‌ سنگینی روبرو شود.

بیشتر بخوانید: با وجود تحریم‌ و محدودیت، هواوی بزرگترین تامین کننده شبکه 5G در دنیاست

جزئیاتی از شکایت هواوی از شیائومی بابت نقض حق اختراع

اخبار اداره‌ مالکیت معنوی ملی چین به‌تازگی جزئیاتی در خصوص اختلاف عمده‌ نقض حق‌اختراع منتشر کرده که حاکی از شکایت هواوی به علت نقض چهار پتنت به‌ثبت‌رسیده خود از شیائومی بوده است. پرونده‌ این شکایت در تاریخ 17 ژانویه‌ 2023 در سازمان مذکور ثبت شده است.

شکایت هواوی از شیائومی

به گزارش گیزموچاینا، دو مورد از حقوق نقض شده‌ هواوی در این اختلاف مربوط به استفاده‌ غیرمجاز شیائومی از فناوری 4G/LTE است. همچنین هواوی اتهامی به شرکت هم‌وطن خود بابت بهره‌گیری از روش‌های اختصاصی‌ آن در ثبت تصاویر پانوراما مطرح کرده است. پتنت چهارم نیز شامل نقض نوعی فناوری بازگشایی قفل گوشی هوشمند بوده که هواوی آن را توسعه داده است.

هواوی همیشه درمورد عدم رعایت حق‌اختراعات خود از سوی شرکت‌های دیگر، گلایه داشته است. این شرکت سال پیش طی رویدادی اعلام کرد برخی کسب‌وکارهای چینی بدون اجازه از طرح‌ها و پتنت‌های آن بهره برده‌اند. همچنین به ادعای غول فناوری چینی، شرکت‌های دیگر بدون پرداخت هزینه از حق‌اختراعات آن‌ها بهره‌برداری کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص شکایت هواوی از شیائومی بابت استفاده از 4 پتنت این شرکت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر