;
coinex

لغو ممنوعیت واردات گوشی های بالای 600 دلار ؛ راه حلی برای تنظیم بازار موبایل

وزارت صمت طی تصمیمات جدیدی در حوزه واردات موبایل و تبلت خبر از لغو ممنوعیت واردات گوشی های بالای 600 دلار داده و لذا شاهد حذف این مصوبه هستیم.

«محسن شکرالهی»، مدیرکل دفتر صنایع لوازم خانگی و اداری ضمن اشاره به پنج پیشنهاد جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت جهت تنظیم بازار تلفن همراه و تبلت در نامه‌ای به احمدی، سرپرست معاونت مقررات و برنامه ریزی بانک مرکزی خبر حذف محدودیت واردات موبایل های بالای 600 دلار را بر این اساس اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: برخورد با گرانفروشان بازار موبایل و بازگشت مابه‌التفاوت به خریداران [+راهنمای ثبت شکایت]

ارائه نامه لغو ممنوعیت واردات گوشی های بالای 600 دلار از سوی وزارت صمت

متن نامه مذکور به شرح زیر است:

«پیرو ضوابط ایجاد شده در خصوص واردات گوشی تلفن همراه بالای 600 دلار تحت تعرفه 85171390 (گوشی هوشمند) و تأثیرات جدی آن بر قیمت کالا، از بین رفتن نظم قیمت گذاری در بازار، عدم شفافیت خرید و فروش ارز صادراتی به دلیل عدم همسویی تجارت (واردکننده با صادر کننده) و عدم شفافیت نرخ ارز کالا از محل صادرات خود، لذا با توجه به موارد فوق الذکر، خواهشمند است دستور فرمائید پیشنهادات ذیل در راستای تنظیم بازار به نحو مقتضی انجام پذیرد:

  1. حذف محدودیت واردات گوشی‌های تلفن همراه با ارزش بالاتر از 600 دلار صرفاً از محل صادرات خود و ایجاد امکان خرید برای این مدل گوشی‌ها در تالار دوم
  2. در نظر گرفتن سابقه واردات گوشی تلفن همراه به صورت میانگین 2 سال 1400 و 1401 برای سال آتی
  3. انجام طبقه بندی تخصصی واردکنندگان گوشی تلفن همراه و تبلت
  4. در نظر گرفتن سابقه واردات تبلت به میزان 4 برابر مجموع سابقه دو سال آخر
  5. شمولیت بررسی سابقه واردات برای تأمین ارز از محل صادرات خود در کالای تلفن همراه.»

لغو ممنوعیت واردات گوشی های بالای 600 دلار

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص لغو ممنوعیت واردات گوشی های بالای 600 دلار چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر