;
coinex

نیمی از ظرفیت پیشفروش یکپارچه خودرو به طرح مادران اختصاص یافت

ظاهراً نیمی از ظرفیت پیشفروش یکپارچه خودرو به طرح مادران و جوانی جمعیت تعلق گرفته است.

براساس گفته‌های ­سخنگوی وزارت صمت، نیمی از ظرفیت پیشفروش یکپارچه خودرو در سامانه یکپارچه فروش به طرح حمایت از مادران و جوانی جمعیت اختصاص یافته است. این حالی است که در این طرح فروش، متقاضیان عادی که تعدادشان بسیار بیشتر از متقاضیان طرح حمایت از مادران است نیز شرکت کرده‌اند. اما تکلیف این افراد چه می‌شود؟

بیشتر بخوانید: قیمت جدید محصولات سایپا اسفند 1401 اعلام شد

نیمی از ظرفیت پیشفروش یکپارچه خودرو برای متقاضیان حمایت از مادران است

سخنگوی وزارت صمت گفت: «نصف خودروهای عرضه شده در طرح فروش یکپارچه، به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اختصاص دارد و سهمیه ای برای خودروهای فرسوده در این طرح در نظر گرفته نشده است.»

امید قالیباف افزود: «طبق قانون، وزارت صمت ۵۰ درصد از خودروهای عرضه شده در طرح فروش یکپارچه را به مادران مشمول و ۵۰ درصد را به متقاضیان عادی اختصاص داده است.»

نیمی از ظرفیت پیشفروش یکپارچه خودرو به طرح مادران اختصاص یافت

وی با بیان اینکه متقاضیان در این طرح به دو صورت (مادران مشمول و افراد عادی) می‌توانند ثبت نام کنند، افزود:

در این طرح، نوبت دهی هم به دو شکل است یعنی گروه مادرانی که مشمول طرح جوانی جمعیت هستند جدا نوبت دهی می‌شوند و متقاضیان عادی هم جداگانه نوبت دهی خواهند شد.

قالیباف بیان کرد: «به طور مثال، اگر ایران خودرو در فروردین سال آینده ۶۰ هزار دستگاه تولید کند, ۳۰ هزار دستگاه در قالب طرح جوانی جمعیت برای مادران مشمول، نوبت دهی می‌شود بنابراین مادران مشمول، سریعتر به خودرو دست پیدا می کنند و ۳۰ هزار خودروی دیگر هم برای افراد عادی نوبت دهی خواهد شد به این ترتیب طرح جوانی جمعیت کاملا در عرضه‌های طرح یکپارچه خودرو رعایت می‌شود.»

سخنگوی وزارت صمت اضافه کرد: «طبق قانون، خودروهای فرسوده در طرح یکپارچه عرضه خودرو سهمیه‌ای ندارند بنابراین در این طرح، برای جایگزینی خودروی فرسوده، سهمیه‌ای وجود ندارد.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص فروش نیمی از ظرفیت پیشفروش یکپارچه خودرو به متقاضیان طرح حمایت از مادران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    سال نومبارک. مادران بخاطراینکه مشخص طرف خانوادداره وبرای زندگی بچهاش ومشکلات نیازبه خودروبیشترداردحال توی هرزمینی که باشدوالی فردعادی هم نیازدارد حالافردعادی احتمال داردمجردباشدیامتحل..

    پاسخ

    خیلی مسخرست….
    نه توضیحی نه توجیحی بابت اطلاع و تفاوت طرح داده نشده برای ثبت نام کننده بیچاره ….
    این و یه بچه هم می‌دونه درخواست عادی چندین برابر اون طرح است…
    این چه کاری چه فکریه از این مشخص تر سر کار نرفته بودیم

    پاسخ