;
coinex

سامسونگ گلکسی A54 رسما معرفی شد [+قیمت و مشخصات فنی]

سامسونگ گلکسی A54 به عنوان جدیدترین میانرده سری A سامسونگ با طراحی جذاب و دوربین سه‌گانه باکیفیت رونمایی شد.

بعد از چندین ماه شایعه و اخبار مختلف در خصوص مشخصات فنی و طراحی گلکسی A54، میان‌رده جدید و جذاب سامسونگ معرفی شد و در همین نگاه اول به نظر می‌رسد جانشین شایسته‌ای برای محصولات محبوب پیشین این سری از جمله گلکسی A53 و گلکسی A52s خواهد بود. در معرفی این دستگاه و بررسی مشخصات فنی آن با ما باشید.

بیشتر بخوانید: سامسونگ گلکسی M14 5G رسما معرفی شد؛ قیمت و مشخصات فنی

مشخصات سامسونگ گلکسی A54

گلکسی A54 در کنار گلکسی A34 معرفی شده که در مطلبی جداگانه به آن می‌پردازیم. اما همینجا به این نکته اشاره کنیم که در طراحی این دو گوشی میانرده جدید، دیگر خبری از جزیره دوربین نیست و لنزهای پشتی هر یک برش اختصاصی دایره‌ای خود را دارند.

گلکسی A54 سامسونگ در بخش دوربین به سه دوربین اصلی تجهیز شده که به ترتیب عبارتند از حسگر 50 مگاپیکسلی اصلی با پیکسل‌های یک میکرونی و برخوردار از سیستم بهبود‌یافته لرزشگیر اپتیکال. سیستم لرزشگیر اپتیکال تصویر این محصول تا 57 درصد موثرتر از نسل قبل عمل می‌کند. سامسونگ همچنین اعلام کرده که دوربین اصلی از سیستم فوکوس خودکار دوال پیکسل برخوردار است تا در محیط‌های کم نور با سرعت و دقت بالایی فوکوس را انجام دهد.

سامسونگ گلکسی A54 رسما معرفی شد [+قیمت و مشخصات فنی]

بقیه عوامل بخش تصویربرداری در میانرده جذاب سامسونگ عبارتند از یک سنسور 12 مگاپیکسلی اولتراواید و دوربین 5 مگاپیکسلی ماکرو در پنل پشتی و البته دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی در پنل جلویی. این محصول قادر است ویدیوهای 4K را از طریق دوربین پشتی و جلویی، روان‌تر و روشن‌تر از نسل‌های قبلی ضبط کند. همچنین کاربران می‌توانند از طریق نرم‌افزار داخلی گوشی، تغییراتی را روی تصویر اعمال کنند.

در بخش سخت‌افزار، گلکسی A54 به پردازنده اگزینوس 1380 تجهیز شده که سرعت بالاتری نسبت به اگزینوس 1280 در گلکسی A53 دارد. این پردازنده بر اساس لیتوگرافی 5 نانومتری ساخته شده و از چهار هسته قدرتمند کورتکس A78 برخوردار است. پردازنده گرافیکی این نسل نیز 20 درصد سریعتر از نسل قبلی است و این موضوع سبب می‌شود عملکرد گیمینگ گوشی جدید، در حد میانرده جذاب و محبوب دو سال پیش سامسونگ یعنی گلکسی A52s باشد که با اسنپدراگون 778G عرضه شد و از قضا در ایران بسیار محبوب بود.

میانرده جدید سامسونگ با 6 یا 8 گیگابایت رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود و البته کاربران می‌توانند به لطف وجود درگاه میکرو SD در این گوشی، ظرفیت حافظه داخلی را ارتقا دهند.

در بخش نمایشگر، سامسونگ در گلکسی A54 از یک نمایشگر 6.4 اینچی سوپرآمولد با وضوح فول‌اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی 120 هرتز استفاده کرده است که با قابلیت Vision Booster به روشنایی 1000 نیت دست پیدا می‌کند.

گلکسی A54 سامسونگ اسپیکر استریو با پشتیبانی از Dolby Atmos و Voice Focus دارد و از 5G و Wi-Fi 5 و Bluetooth 5.3 و درگاه USB-C استفاده می‌کند. این محصول همچنین از یک باتری بزرگ 5000 میلی‌آمپری برخوردار است که با شارژ سریع 25 واتی شارژ می‌شود.

گلکسی A54 سامسونگ در پنل پشتی و جلویی از شیشه‌ی گوریلا گلس استفاده می‌کند و به گواهی IP67 برای مقاومت در برابر آب و گردوغبار مجهز است اما فریم آن پلاستیکی است. نسل قبل این گوشی پنل پشتی پلاستیکی داشت. گلکسی A54 با رابط کاربری One UI 5.1 بر پایه‌ی سیستم‌عامل اندروید ۱۳ تولید می‌شود. سامسونگ چهار به‌روزرسانی بزرگ اندروید را برای این گوشی منتشر می‌کند.

بنابر اعلام سامسونگ، این گوشی تا پایان ماه میلادی جاری در رنگ‌های گرافیتی، بنفش، سفید و لیمویی روانه بازار می‌شود و در نسخه پایه 490 یورو قیمت خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص سامسونگ گلکسی A54 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: sammobile

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر