;
coinex

احتمال اصلاح قانون سربازی ؛ 5 سال تعهد خدمت و حقوق درجه‌داری!

ممکن است اصلاح قانون سربازی در مجلس تصویب شود. براین اساس تعهد خدمتی به 5 سال افزایش خواهد یافت و حقوق درجه‌داری دریافت خواهند کرد.

براساس اعلام عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، اصلاح قانون سربازی ممکن است توسط مجلس تصویب و به نتیجه برسد. برطبق این خبر، سربازان باید به‌مدت 5 سال تعهد خدمتی داشته باشند که البته حقوقی به‌اندازه یک درجه‌دار نیز دریافت خواهند کرد. وی همچنین عنوان کرد که چنانچه بعد از 5 سال سربازی مورد تأیید باشد، می‌تواند استخدام نظام شود.

بیشتر بخوانید: حداقل حقوق سربازان در سال 1402 مشخص شد

احتمال اصلاح قانون سربازی وجود دارد

شهریار حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به اظهارات اخیر رئیس مجلس مبنی بر اینکه با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح در حال بررسی هستیم تا بتوانیم در مورد شیوه سربازی تجدیدنظر انجام دهیم، گفت: «طرح اصلاح قانون نظام وظیفه در دستورکار کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس است و مطابق با آن ما به دنبال آن هستیم که در شیوه خدمت سربازی تجدیدنظر و تغییراتی ایجاد شود.»

وی بیان کرد:

ما به دنبال آن هستیم که خدمت سربازی حرفه‌ای می‌شود و در بسیاری از کشورها از این گونه است. اگر قرار باشد خدمت سربازی حرفه‌ای شود، افراد ۵ سال تعهد می‌دهند اما حقوق آنان مانند یک درجه دار خواهد بود و اگر در آن پنج سال اثبات کردند که شرایط یک فرد نظامی را دارند و خودشان هم تمایل به این موضوع داشته باشند، در صورت طی کردن مراحل لازم می‌توانند نیروی رسمی نظامی شوند و به کار خود ادامه دهند.

احتمال اصلاح قانون سربازی وجود دارد
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: «قطعاً باید اصلاحاتی در شیوه خدمت سربازی انجام شود و ما به وضعیت فعلی سربازی نقد داریم. از آنجایی که خدمت سربازی در کشور ما حرفه‌ای نیست، از آن به سربازی اجباری تعبیر می‌شود و اما زمانی که سربازی حرفه‌ای شود، مشمولان با علاقه و رغبت خدمت سربازی را انجام می‌دهند، حقوق خوبی دریافت و تلاش می‌کنند که درجه دار و افسر موفقی شوند.»

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:

بر اساس طرحی که در حال بررسی در کمیسیون امنیت ملی مجلس است، ما به دنبال آن هستیم که سربازی حرفه‌ای شود و تغییراتی در حقوق سربازان هم اعمال شود. طرح اصلاح قانون نظام وظیفه الان در مرحله بررسی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی است و تلاش می‌کنیم این موضوع در مجلس یازدهم بررسی شود و به سرانجام برسد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص اصلاح قانون سربازی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    جنگ های جدید بخصوص جنگ اکراین نشان داد سیاهی لشگر و سرباز صفر فقط تلفات وتعدادکشته ها را زیاد می کند استفاده از تکنولوژی و تجهیزات جدید نیاز به آموزش تخصصی ونیروهای زبده دارد واین میسر نیست مگر نیرو ی علاقه مند وبا میل ورغبت جذب شود
    سیاهی لشکر نیاید به کار –
    یکی مرد جنگی به از صد هزار

    پاسخ

    ان شاء الله این فلاکت اجباری (سربازی رضا پالانی) هم حذف و برچیده خواهد شد
    (مثل سایر قانون های اشتباه و غلط دیگه حذف خواهد شد)
    زمانی کمیته بود اول انقلاب حتی نوار دستت میدیدن کلی مجازات داشت
    قبل انقلاب حتی زن ها هم باید به این بیگاری اجباری می‌رفتن که سربازی زن ها هم به کل حذف شد.
    تا الان حتی بیش از 30 طرح معافیت برای مردان صادر شده از حق کفالت و چند فرزندی و ضعف و معلولیت جسمی تا نخبگی و امریه خوب و تحصیل و خرید سربازی و…….که حداقل یک سوم جامعه نجات یافت الان هم حدود 5 میلیون نفر به این فلاکت نحس نرفتند
    زمانی مهریه های سنگین کمر مرد ها رو می‌شکست و خیلی ها رو به زندان می انداخت و…… قانون اصلاح و خوب جدید تصویب شد که زن نمی‌تواند بالای 110 سکه را بگیرد

    تا 2 سال دیگر این قانون ظالمانه بیگاری اجباری (سربازی رضاخانی) هم به کل حذف و برچیده خواهد شد
    ما در صدر اسلام و در دوران تمام پیغمبران هیچ وقت سربازگیری اجباری نداشتیم
    در ثانی با این همه نیروی دفاعی از جمله ارتش و بسیج و سپاه و نیرو های مسلح و……. نیازی به تباه ساختن و به ذلت کشاندن چند هزار جوان نیست
    ثالثاً دیگر جنگ های دوران کلاسیک نیست جنگ های جدید با تسلیحات و جنگ افزار هستش

    پاسخ

    خواهشمندیم هر چه سریعتر این نوع سربازی اجباری رضاخانی را خاتمه دهید و جوانان را از این اجبار زجر آور برهانید، کسی که از روی علاقه مندی به شغل نظامیگری برود، قطعا مفیدتر است.

    پاسخ