;
coinex

تماس تصویری پلتفرم های ایرانی در نوروز 1402 رایگان شد ؛ عیدی زارع پور به مردم!

به گفته عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت سیزدهم، به عنوان عیدی سال نو، تماس تصویری پلتفرم های ایرانی در نوروز 1402 رایگان شد.

عیدی وزیر ارتباطات برای همه مردم ایران، به اعلام شخص او، تماس تصویری رایگان پلتفرم های ایرانی در نوروز 1402 است. پیش از این هم در خبری مشابه عنوان کردیم که وزیر ارتباطات موجبات ارائه ترافیک رایگان برای تمامی پیام‌رسان‌های ایرانی در ایام نوروز 1402 را فراهم کرده است. طبق این خبر حالا تماس تصویری رایگان دومین عیدی وزیر ارتباطات برای مردم ایران خواهد بود.

بیشتر بخوانید: جدیدترین آمار کاربران فعال پیامرسان‌های داخلی اعلام شد

تماس تصویری پلتفرم های ایرانی در نوروز 1402 رایگان شد

«عیسی زارع پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد عیدی وزارت‌خانه به مردم ایران، ارائه رایگان قابلیت تماس تصویری در پلتفرم‌های داخلی است. او گفت هزینه مکالمه تصویری توسط وزارت ارتباطات به اپراتورها پرداخت می‌شود. «زارع پور» تاکید کرد:

«طبق رسم هر ساله، وزارت ارتباطات و اپراتورهای تلفن همراه بسته‌های عیدانه‌ای را برای مردم در نظر می‌گیرد.»

در اینجا اشاره به این نکته بد نیست که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال 1401 وعده و وعیدهایی درباره بهبود وضعیت اینترنت ایران ارائه داد اما هیچ‌یک در نهایت به مرحله اجرایی نرسیدند. او پیرامون نامه ارسالی به دفتر رئیس جمهور مبنی بر لغو محدودیت‌های اینترنتی اظهار کرد این نامه از سوی آقای توانگر، نماینده مجلس بوده و وزارت‌خانه جواب آن نامه را خواهد داد. البته «زارع پور» تاکید کرد گیرنده این نامه نهاد ریاست جمهوری نبوده است.

تماس تصویری رایگان پلتفرم های ایرانی در نوروز 1402

«مجتبی توانگر»، رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس، با انتشار نامه‌ای از سوی دفتر رئیس‌جمهور به وزیر ارتباطات، خواستار درخواست «سید ابراهیم رئیسی» مبنی بر بررسی «لزوم برگرداندن اینترنت به شرایط عادی و فراهم‌کردن دسترسی مردم به اینترنت آزاد» در کارگروه اقتصاد دیجیتال شده است.

البته وزیر ارتباطات قبلاً گفته بود اعمال فیلترکردن اینترنت از سوی «نهادهای ذی‌صلاح» بوده است و برطرف کردن آن هم توسط نهادهای مذکور صورت می‌گیرد. با این حال، دفتر رئیس جمهور وظیفه این کار را به عهده کارگروه اقتصاد دیجیتال سپرده است و این کارگروه باید در نهایت مسئله مزبور را مورد بررسی قرار دهد و به نتیجه‌ای برساند. بنابراین، به نظر نمی‌رسد در سال آینده هم شاهد بهبود کیفیت اینترنت و رفع محدودیت پلتفرم‌های خارجی از سوی دولت سیزدهم باشیم.

وزارت ارتباطات درصدد افزایش 30 برابری سرعت اینترنت برآمده است

«عیسی زارع پور» در جلسه روز جمعه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اعلام کرد قطعی اینترنت روز پنجشنبه به علت یک حمله سایبری کوچک بوده است. او گفت تنها شاهد افت ترافیک در چند دقیقه بودیم که اکنون در حال حل شدن است. «زارع پور» گفت وزارت ارتباطات در سال آینده برنامه دارد سرعت اینترنت در استان‌های کشور را به میزان 30 الی 40 برابر افزایش دهد.

«زارع پور» در مورد دلیل کند بودن سرعت اینترنت در ایران گفت:

طبیعی است که وضع موجود باید ارتقا یابد اما زمان می‌برد. هرچند اگر به آمار مراجع بین‌المللی در یک سال اخیر نگاه کنیم نشان از افزایش سرعت اینترنت دارد. آنچه مردم به آن شاکی هستند به دلیل محدودیت‌های وضع‌شده برای برخی از فیلترشکن‌هایی است که استفاده می‌کردند که طبیعتا سرعت را به مراتب کاهش می‌دهد.

تماس تصویری رایگان پلتفرم های ایرانی در نوروز 1402
تماس تصویری پلتفرم های ایرانی در نوروز 1402 رایگان شد

وزیر ارتباطات اظهار کرد: «اینترنت موبایل اعضای وزارت‌خانه بدون فیلتر نیست.» او گفت وضعیت کارکرد پلتفرم‌های داخلی رو به بهبودی است و در آینده نزدیک کارکرد آن‌ها قابل مقایسه با پلتفرم‌های خارجی می‌شود. وزیر ارتباطات گفت:

در نسخه جدید «واتس‌آپ» امکان ویرایش متن اضافه شده اما مدت‌ها پیش پلتفرم‌های بومی ما از این قابلیت برخوردار بوده است.

او اعلام کرد: «کیفیت تماس تصویری پلتفرم‌های بومی افزایش می‌یابد و بهتر است عملکرد وزارت‌خانه در ارائه پیام‌رسان‌های بومی مورد انتقاد و تخریب قرار نگیرد.»

وزیر ارتباطات تاکید کرد:

اختلال روزانه در عملکرد پیام‌رسان‌های داخلی طبیعی است اما توسعه‌دهندگان این پلتفرم‌ها تمام تلاششان را خواهند کرد تا بهترین کیفیت را به مردم ارائه دهند. او بار دیگر اعلام کرد پیام‌رسان‌های بومی روزانه نزدیک به 10 میلیون کاربر فعال دارند.

بیشتر بخوانید:

تماس تصویری پلتفرم های ایرانی در نوروز 1402 رایگان شد. نظر شما در این باره چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    خبر خوش از دولت و حکومت قطعا یه دروغه
    باز معلوم نیست چه بلایی سر اینترنت بیارن
    از افغانستان پایین تریم

    پاسخ

    عیدی ملت خبر ترور شدن این ک**** .
    کفری شدم از دست این نت آشغال . میخوام شارژ بخرم سرعت اینترنت 4G میاد رو “یک بیت” . میخوام برم تو سایت های ایرانی (از جمله همین سایت) اخبار رو نگاه کنم ، سه ساعت رفرش میکنم سایت لود نمیشه .
    هر روز صبح ساعت 9 تا 11 و کل شبا همین وضعه . مشکل کندی بخاطر استفاده از فیلترشکنه ؟ آخه کی واسه دیدن سایت داخلی از فیلترشکن استفاده میکنه وزیر ک*** ؟

    پاسخ