;
coinex

اوپو فایند ایکس 6 پرو (Oppo Find X6 Pro) رسما رونمایی شد؛ قیمت و مشخصات فنی

اوپو فایند ایکس 6 پرو (Oppo Find X6 Pro)‌ پرچمدار جدید و قدرتمند اوپو رسما رونمایی شد و به نگاهی به مشخصات آن، به نظر می‌رسد اوپو آماده رویارویی‌ با برترین‌ها است!

جدیدترین پرچمدار اوپو با یک طراحی خاص، دوربینی بسیار باکیفیت و سخت‌افزاری قدرتمند عرضه می‌شود و می‌تواند رقیبی جدی برای پرچمداران اپل و سامسونگ باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های اوپو 2023 ؛ بهمن 1401

اوپو فایند ایکس 6 پرو

اوپو در پرچمدار جدید خود یک سنسور دوربین عظیم‌الجثه و بزرگ به کار برده که ظاهر پنل پشتی فایند ایکس 6 پرو را به شیائومی 12S اولترا و ویوو ایکس 90 شبیه می‌کند. اوپو پیش از این و با فایند ایکس 5 پرو و فایند ایکس 3 پرو به خوبی قدرت محصولات خود در حوزه عکس‌برداری به خصوص عکس‌برداری تله‌فوتو و اولتراواید را ثابت کرده و پرچمدار جدیدش هم بی‌تردید حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

اوپو فایند ایکس 6 پرو (Oppo Find X6 Pro) رسما رونمایی شد؛ قیمت و مشخصات فنی

دوربین اصلی این گوشی، یک سنسور 50 مگاپیکسلی یک اینچی سونی با شماره مدل IMX989 است. اوپو همچنین تاکید کرده که تمرکز بر دوربین اصلی، عاملی برای غفلت از دوربین‌های تله‌فوتو و اولتراواید نشده است.

اوپو که برای سنسورهای اولتراواید و پریسکوپ نیز از سنسور 50 مگاپیکسلی سونی ۱/۱.۵۶ اینچی سونی IMX890 استفاده کرده و مدعی است که این دو به ترتیب، «بزرگ‌تر از هر دوربین با زاویه دید عریض تا به امروز» و «بزرگ‌ترین سنسور در بین دوربین‌های تله‌فوتوی گوشی‌های هوشمند در بازار» هستند. این سنسور به اندازه چیزی است که سامسونگ در گلکسی اس 23 اولترا استفاده کرده است.

اوپو فایند ایکس 6 پرو (Oppo Find X6 Pro) رسما رونمایی شد؛ قیمت و مشخصات فنی

البته که صرف اندازه سنسور در کیفیت تصویربرداری موثر نیست و این روزها قابلیت‌های نرم‌افزاری و هوش مصنوعی شدیدا بر کیفیت نهایی تصاویر موثر هستند. در نتیجه این مهم، اوپو نیز به سراغ شرکت معروف و شناخته‌شده Hasselblad رفته و برخی از قابلیت‌های نرم‌افزاری این شرکت را به دوربین محصول جدید خود اضافه کرده است. این شرکت سوئدی برای شبیه‌سازی رنگ‌ها و عمق میدان از لنز‌های XCD30 و XCD80 در اوپو Find X6 Pro استفاده کرده است.

دوربین اولتراواید دارای میدان دید 110 درجه و دیافراگم f/2.2 است و می‌تواند تصویربرداری ماکرو را با حداقل فاصله فوکوس 4 سانتی‌متری انجام دهد. در همین حین، دوربین تله‌فوتو این گوشی پرچمدار قابلیت زوم اپتیکال سه برابر و زوم هیبریدی 6 برابری را دارد.

فراتر از مسئله دوربین، پرچمدار جدید اوپو در دیگر ابعاد هم به بهترین مشخصات موجود تجهیز شده است. این گوشی قدرتمند مطابق انتظار از پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 2 برخوردار است و یک باتری بزرگ 5 هزار میلی‌آمپر ساعتی دارد که در حالت سیمی با سرعت بالای 100 وات شارژ می‌شود. این باتری از شارژ بی‌سیم با سرعت 50 وات نیز پشتیبانی می‌کند.

اوپو فایند ایکس 6 پرو (Oppo Find X6 Pro) رسما رونمایی شد؛ قیمت و مشخصات فنی
اوپو فایند ایکس 6 پرو (Oppo Find X6 Pro)

اوپو فایند X6 Pro در پنل جلویی خود از یک نمایشگر 6.82 اینپی اولد با نرخ‌ نوسازی 120 هرتز و حداکثر روشنایی 2500 نیت برخوردار است که به ادعای اوپو، این روشن‌ترین نمایشگر گوشی‌های هوشمند در دنیا است. این نمایشگر در یک برش کوچک در بالا میزبان دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی است.

این محصول از استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر آب و گردوغبار نیز برخوردار است و می‌توانید آن را در نسخه‌هایی با 12/16 گیگابایت رم یا 256/512 گیگابایت حافظه داخلی تهیه کنید.

اوپو در بخش نرم‌افزاری هم چیزی کم و کسر نگذاشته و محصول جدید را با اندروید 13 و مبتنی بر رابط کاربری ColorOS 13.1 عرضه کرده است. به علاوه که قول 4 آپدیت اصلی اندروید و 5 سال آپدیت امنیتی را داده است.

اوپو فایند ایکس 6 پرو (Oppo Find X6 Pro) رسما رونمایی شد؛ قیمت و مشخصات فنی

این گوشی در حال حاضر در چین با قیمت 872 دلار برای نسخه 12/256 گیگابایت و 1017 دلار برای نسخه 16/512 گیگابایت عرضه می‌شود. با این وجود در حال حاضر اوپو تایید نکرده که این گوشی‌ها برای بازارهای جهانی عرضه می‌شوند یا خیر، ولی با توجه به اینکه اوپو فایند ایکس 5 پرو هم اکنون در بازارهای آسیایی و اروپایی فروخته می‌شود، به نظر می‌رسد در آینده نزدیک باید شاهد عرضه اوپو فایند ایکس 6 در بازارهای بین‌الملیی باشیم.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره اوپو فایند ایکس 6 پرو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    من حافظ حافظ پور مات و مبهوت مانده ام چرا اسمارتفون ساز های جهان همه چیز را هر ساله در گوشی های هوشمند خود ارتقاع میدهند منتهای مراتب برای من جای بسی اما و اگر سوال بسیار بسیار زیاد وجود دارد که چرا با اینکه سال به سال تو همه‌ی قسمت های این اسمارتفون های بسیار زیبا شاهد ارتقاع حداکثری و حداقلی همه ی موارد هستیم، منتهای مراتب این استاندارد ضد آب و گرد و غبار آی پی ۶۸ ۱۲۰ ساله که سر جاش مونده بابا یک نمونه بالاتر از این استاندارد میشود آی پی ۶۹کی که خیلی از بابت ضد آب بودن و ضد گرد و غبار بودن بالا تر و بسیار با کیفیت تر در این زمینه عمل میکند من مبهوت مانده ام که آیا دستهای پنهان ی وجود دارد که نمیخواهند این استاندارد ضد آب و گرد و غبار که از آی پی ۶۸ بسیار با کیفیت تر است و بهتر کار خود را در زمینه ی محافظت از گوشی گران قیمتی که مردم خرید میکنند انجام میدهد بابا آی پی ۶۸ با گوشی ۱۰۰ میلیونی بری استخر این امکان وجود دارد وقتی زیر آب عکسبرداری یا فیلمبرداری میکنی؟ نمیگم گوشیت خراب میشه ۹۰ درصد موارد هیچ اتفاقی رخ نمیده ولی وقتی بالای ۱۳۰۰ دلار برای یک اسمارتفون یا فارسی بگم گوشی هوشمند پرداخت میکنی باید ۱۰۰ درصد خاطرت جمع باشه خیلی از دوستان استخر که بماند گوشی پرچمدار خود را مثلآ شسته اند؟ بعد از یه ساعت دیده اند که اسپیکرهای گوشیشان یا از کار افتاده یا کیفیتش بسیار تنزل یافته خوب این اگر اسمش را تراژدی نزاریم چی باید بگیم ولی حداقل با استاندارد آی پی ۶۹کی تازه الآن باید استانداردهای بالاتر از آی پی ۶۹کی روی پرچمداران بود حالا؟ بماند ما به همین آی پی ۶۹کی راضی هستیم، حداقل اینو اگه کارخانه جهان لحاظ امیدی به اپل و سامسونگ که نیست مگر چینی باز پیشدستی کنند و این استاندارد را لحاظ کنند به امید آن روز خدا کند دیگه تو همین ۲۰۲۳ نهایتا ۲۰۲۴ من دیگه دارم شاخ در میارم چی بگم

    پاسخ