;
coinex

گوشی های سری هواوی P60 با ارتباط ماهواره‌ای معرفی شدند [+قیمت و مشخصات فنی]

شرکت هواوی بالاخره به انتظارات پایان داد و طی مراسمی از گوشی های سری هواوی P60 به عنوان جدیدترین پرچمداران خود پرده‌برداری کرد.

سری هواوی پی 60 در سه نسخه شامل نسخه عادی، پرو و البته نسخه آرت معرفی شده‌ است. Art اولین بار است که به عنوان پسوند یکی از گوشی‌های هواوی استفاده می‌شود و محصولی که با این عنوان معرفی شده طراحی بسیار خاص و جذابی دارد. در این مطلب، ضمن معرفی مشخصات هر یک از این گوشی‌ها، به نقاط اشتراک و افتراق‌شان می‌پردازیم. با ما باشید.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های هواوی تا 9 میلیون تومان در بازار ایران [اسفند 1401]

مشخصات گوشی های سری P60 هواوی

هر سه گوشی خانواده هواوی P60 سخت‌افزار نسبتا یکسانی دارند. نمایشگر 6.67 اینچی از نوع LTPO اولد با رزولوشن FHD پلاس و نرخ نوسازی متغیر از 1 تا 120 هرتز. این نمایشگر با پوشش Kunlun محافظت می‌شود و سنسور اثر انگشت نیز در زیر آن قرار گرفته است.

گوشی های سری هواوی P60 با ارتباط ماهواره‌ای معرفی شدند [+قیمت و مشخصات فنی]

مطابق انتظار نقطه قوت گوشی‌های سری هواوی P60 بخش دوربین است که هواوی در سالیان گذشته و با پرچمداران مختلفش، تخصص خود در این بخش را به رخ رقبا کشیده است. هر سه گوشی این خانواده این بار به یک دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی RYYB و لرزشگیر اپتیکال تصویر مجهز شده‌اند. این سنسور دارای دیافراگم متغیر ده‌‌سرعته بین f/1.4-f/4.0 با سوئیچ خودکار مبتنی بر منظره است.

گوشی های سری هواوی P60 با ارتباط ماهواره‌ای معرفی شدند [+قیمت و مشخصات فنی]
دوربین سری هواوی P60
به لطف فناوری دیافراگم متغیر، عکاسی با گوشی‌های این خانواده می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد چراکه در هر محیطی به تناسب شرایط می‌توان میزان نور را بهینه‌سازی کرد. تیم تبلیغاتی هواوی عملکرد سنسور جدید RYYB را در جذب نور، بهترین در میان رقبا عنوان کرده‌اند و آنطور که هواوی گفته، این دوبین قابلیت فیلمبرداری 4K نیز دارد.

گوشی های سری هواوی P60 با ارتباط ماهواره‌ای معرفی شدند [+قیمت و مشخصات فنی]

اما به تفاوت‌ها در بخش دوربین هم بپردازیم. در حالیکه نسخه‌های عادی و پرو این خانواده به یک دوربین اولتراواید 13 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 مجهز شده‌اند، هواوی P60 Art از سنسور 40 مگاپیکسلی با همان دیافراگم برخوردار گشته است.

دوربین تله‌فوتو اما جایی برای تفاوت نسخه عادی با دیگر اعضای خانواده است. نسخه عادی در این بخش یک سنسور 12 مگاپیکسلی با f/3.4 و لرزشگیر اپتیکال  دارد، حال آنکه نسخه‌های پرو و آرت خانواده پی 60 دارای دوربین تله‌فوتو 48 مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال هستند که تا زوم 3.5 برابری اپتیکال و 100 برابری دیجیتال را ارائه می‌کنند.

گوشی های سری هواوی P60 با ارتباط ماهواره‌ای معرفی شدند [+قیمت و مشخصات فنی]

همچنین لنز تله به کار رفته در P60 Pro و P60 Art دارای گشودگی دیافراگم f/2.1 بوده که می‌تواند در عکاسی شب بهتر از رقبا عمل کند. هواوی گفته است که ماژول جدید بزرگترین میزان نور را ثبت می‌کند که ادعای بزرگی به حساب می‌آید. این سنسور دارای لرزشگیر سه محوره نیز هست.

هواوی همچنین اعلام کرده که گوشی‌های سری پی 60 به موتور پردازش جدیدی به نام XD Fusion Pro مجهز شده‌اند که می‌تواند بافت اشیا را شبیه به بافتی که چشم انسان آن را درک می‌کند، بازتولید کند. هر سه گوشی همچنین از پردازنده اسنپدراگون 8 پلاس 4G استفاده می‌کنند که یک نسخه اختصاصی از اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 بدون قابلیت 5G است.

گوشی های سری هواوی P60 با ارتباط ماهواره‌ای معرفی شدند [+قیمت و مشخصات فنی]

اما یکی دیگر از مهمترین ویژگی‌های سری گوشی های هواوی پی 60 که شاید زمینه‌ساز ممنوعیت واردات آن‌ها به کشور شود، مربوط به امکان اتصال ماهواره‌ای است. چیزی که در سری آیفون 14 اپل وجود داشت و نهایتا مسئولین امر را به این نتیجه رساند که گذشتن از خیر واردات این محصولات (حداقل برای مردم عادی) بهتر از دردسرهای بعدی است.

سری گوشی‌های هواوی پی 60 هم امکان ارسال و دریافت پیام ماهواره‌ای Beidou را دارند. این امکان برای زمانی وجود دارد که سیگنال‌‌های زمینی در دسترس نیستند و از طریق ماهواره امکان ارسال و دریافت پیام متنی وجود دارد.

گوشی های سری هواوی P60 با ارتباط ماهواره‌ای معرفی شدند [+قیمت و مشخصات فنی]

نسخه استاندارد هواوی P60 و نسخه پرو با باتری‌ 4815 میلی‌آمپرساعتی و سرعت شارژهای 66 و 88 وات راهی بازار خواهند شد. هر دو گوشی همچنین از شارژ بی‌سیم 50 وات نیز پشتیبانی می‌کنند. نسخه آرت اما یک باتری بزرگتر 5100 میلی‌آمپرساعتی دارد که در ساخت باتری آن از فناوری ساخت سلول‌های سیلیکون کربنی استفاده شده که در قیاس با لیتیوم یونی رایج، چگالی انرژی بالاتری دارد. هر سه گوشی به طور پیشفرض با سیستم عامل Harmony OS 3.1 عرضه می‌شوند از گواهینامه IP68 بهره می‌برند.

Huawei P60 و P60 Pro در رنگ‌های بنفش، مشکلی، زمردی و یک نسخه محدود سفید (Rococo White) عرضه می‌شود و نسخه آرت دارای رنگ‌بندی آبی و طلایی خواهد بود.

قیمت گوشی های سری هواوی P60

اما برسیم به بحث جذاب و پرطرفدار قیمت! هواوی P60 در نسخه پایه با 128 گیگابایت حافظه داخلی،با قیمت 657 دلار راهی بازار چین می‌شود و نسخه بالاتر آن با 256 و 512 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی به ترتیب 730 و 877 دلار قیمت دارند.

هواوی پی 60 پرو اما در نسخه پایه با 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی 1023 دلار آغاز می‌شود و برای نسخه‌ دیگر با 512 گیگابایت فضای داخلی به 1170 دلار می‌رسد.

نسخه آرت هم مانند نسخه پرو تنها دو انتخاب برای خریداران ارائه می‌کند. به ترتیب نسخه‌ای با 512 گیگابایت و 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی که قیمت‌هایشان به ترتیب 1316 دلار و 1610 دلار است.

گوشی های سری هواوی P60 با ارتباط ماهواره‌ای معرفی شدند [+قیمت و مشخصات فنی]

فروش نسخه استاندارد و پرو از 30 مارس (10 فروردین) در چین آغاز می‌شود. اما نسخه پرو آرت از 7 آپریل (18 فروردین) به فروش خواهد رسید. گرچه در حال حاضر خبری نیست اما انتظار می‌رود که در آینده‌ای نزدیک در خصوص عرضه جهانی این گوشی‌ها اطلاعاتی منتشر شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره گوشی های سری هواوی P60 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر