;
coinex

افشای کد منبع توییتر ؛ پای کارمندان سابق توییتر در میان است؟

افشای کد منبع توییتر ایلان ماسک را برآن داشت تا به‌دنبال مقصر این قضیه باشد و گفته می‌شود ممکن است پای کارمندان سابق توییتر در میان باشد.

افشای کد منبع توییتر احتمالاً از ماه‌ها پیش رخ داده است. توییتر و ایلان ماسک نیز سخت به‌دنبال فرد یا افراد و یا شاید سازمان‌هایی هستند که ممکن است دستی در این موضوع داشته باشند. ظاهراً کد منابع توییتر ماه‌ها پیش در گیت‌هاب قرار گرفته است و حالا این شبکه اجتماعی از دادگاه خواسته است این کدها از روی پایگاه داده گیت‌هاب حذف شوند. جزئیات کامل‌تر را در ادامه مطلب بخوانید.

بیشتر بخوانید: زمان حذف تیک های آبی سیستم قدیمی توییتر اعلام شد؛ همه باید پول بدهند!

افشای کد منبع توییتر با درخواست ایلان ماسک از دادگاه همراه شد

به‌گزارش نیویورک تایمز، توییتر با ارسال این درخواست به دادگاه، مطابق قانون کپی‌رایت خواستار حذف این کد از گیت‌هاب شده است. گیت‌هاب هم به این درخواست عمل کرده و حالا دیگر دسترسی به این کد ممکن نیست، اما نمی‌دانیم کد مربوطه از چند وقت پیش در دسترس بوده و چه مقدار از معماری این شبکه اجتماعی را فاش کرده است. توییتر همچنین از گیت‌هاب خواسته است تا هویت عامل انتشار این کد را اعلام کند.

نشریه نیویورک تایمز به نقل از منابع آگاه به ماجرا می‌گوید مدیران توییتر به‌شدت به کارمندانی که در یک سال اخیر تعدیل‌شده‌اند، مشکوک‌ هستند. این شرکت از زمان ورود ایلان ماسک هزاران نفر از کارمندان خود را اخراج کرده است.

افشای کد منبع توییتر با درخواست ایلان ماسک از دادگاه همراه شد

مدیر ناشناسی که از توییتر با نیویورک تایمز حرف زده است، می‌گوید این نگرانی در شرکت وجود دارد که از کد منبع افشایی برای انجام حملاتی در آینده استفاده شود. این خبرگزاری حدس می‌زند که این کد ممکن است از ماه‌ها پیش افشا شده باشد.

کد منبع پلتفرم‌ها ارزش و اهمیت زیادی برای هکرها دارد و در ماه‌های اخیر شاهد حملات متعددی به شرکت‌های مختلف از جمله مایکروسافت، سامسونگ و لست‌پس در این زمینه بودیم. ولی درخصوص توییتر این کد به‌صورت عمومی در گیت‌هاب منتشر شده بود و هر کسی می‌توانست به آن دسترسی داشته باشد.

توییتر با بیش از 230 میلیون کاربر فعال روزانه در جهان حالا باید گوش به‌زنگ باشد تا بتواند در برابر حملات احتمالی هکرها از پلتفرم و اطلاعات کاربران خود محافظت کند. این شرکت به ادعای ایلان ماسک با مشکلات مالی بسیاری روبه‌رو بوده و ظاهراً نیمی از ارزش خود را از دست داده است. درنتیجه، این خبر برای آن‌ها خبر خوبی محسوب نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما درباره افشای کد منبع توییتر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر