;
coinex

توقف تولید تویوتا کمری تایید شد؛ سدان محبوب، قربانی عصر شاسی‌بلندها!

توقف تولید تویوتا کمری تأیید شد. این سدان باارزش که در جهان از محبوبیت و فروشی بسیار بالا برخوردار بود، قربانی دوران شاسی‌بلندها شد.

توقف تولید تویوتا کمری رسماً تأیید شد. تویوتا کمری یک خودرو سدان پرطرفدار و بی عیب و نقص است که در سراسر جهان هم از محبوبیت بالایی برخوردار است و هم فروش بسیار مناسبی را تجربه کرده بود. اما در عصری که طراحی و تولید خودروهای شاسی‌بلند حرف اول را می‌زند، جایی برای سدان‌های محبوب نیست و کمری نیز به‌همین دلیل توقف تولید شده است.

بیشتر بخوانید:

طرح بزرگ فروش خودرو وزارت صمت تا 18 فروردین 1402 تمدید شد [+نحوه ثبت نام، شرایط و محصولات طرح]

توقف تولید تویوتا کمری تایید شد

تویوتا کمری یکی از محبوب‌ترین خودروهای تولیدی دنیاست. این سدان پرطرفدار ژاپنی از فروش بسیار مناسبی در بازارهای مختلف جهان، از جمله ایالات متحده برخوردار است. برای درک بهتر، باید گفت آمار فروش این خودرو به حدود 600 هزار دستگاه در سال می‌رسد. از این رقم تقریباً 50 درصد مربوط به بازار آمریکاست. اما با وجود محبوبیت بالا، تویوتا قصد دارد به تولید کمری در ژاپن خاتمه دهد. این کمپانی اخیراً با ارسال اطلاعیه‌ای به نمایندگی‌های خود اعلام کرده، دیگر منتظر کمری نباشند!

تصمیم تویوتا برای حذف کمری دلیلی ندارد جز افزایش تقاضا برای مدل‌های شاسی‌بلند و کراس‌اوور در بازار آمریکا و دیگر کشورهای جهان. این تغییر سلیقه در بین مشتریان که چند سالی است در کشورهای مختلف شاهد آن هستیم، باعث می‌شود خودروسازان در سبد محصولات خود بازنگری کنند.

تویوتا کمری اولین قربانی رشد محبوبیت خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اوور در ژاپن نیست. سال گذشته هوندا لجند و نیسان فوگا نیز که در گذشته نه‌چندان دور طرفداران زیادی داشتند، به دلیل فروش پایین‌تر از انتظار، از بازار این کشور حذف شدند.

توقف تولید تویوتا کمری تایید شد

با وجود حذف از بازار ژاپن، تویوتا کمری در سایر بازارهای بین‌المللی کماکان به‌فروش خواهد رسید. این سدان سایز متوسط در بیش از 100 کشور دنیا حضور دارد. از زمان عرضه در سال 1980، تویوتا بیش از 21 میلیون دستگاه از کمری را تولید کرده است. همان‌طور که در بالا نیز اشاره کردیم، این خودرو در آمریکا بیشترین مشتری را دارد و از سال 1982 در این کشور به‌فروش می‌رسد. از آن تاریخ تاکنون، شهروندان این کشور بیش از 13 میلیون دستگاه کمری از کمپانی تویوتا خریداری کرده‌اند.

بازطراحی کمری در سال 1992، پایه‌گذار موفقیت‌های مداوم این خودرو در آمریکا شد. در آن سال این سدان ژاپنی با عبور از فورد تاروس به پرفروش‌ترین خودروی آمریکا بدل گشت و همواره جایگاه خود را در رده‌های بالایی جدول محبوب‌ترین اتومبیل‌های این کشور حفظ کرد.

توقف تولید تویوتا کمری تایید شد

بد نیست بدانید در حد فاصل سال‌های 2002 تا 2016 کمری صدرنشین بلامنازع جدول پرفروش‌ترین مدل‌های سواری بازار آمریکا بود. اما در سال 2017 کراس‌اوور RAV4 با عبور از کمری، نام خود را به‌عنوان پرفروش‌ترین خودروی تویوتا مطرح کرد.

همانند آمریکا، آمار فروش کمری در دیگر کشورهای جهان نیز روندی نزولی را طی کرده است. البته در کشورهای آسیایی، این خودرو و برادر کوچک‌تر آن یعنی کرولا، از پایگاه قدرتمندی در بین مشتریان برخوردار هستند و بخش قابل توجهی از آمار فروش سالانه شرکت تویوتا مربوط به آنهاست.

گفتنی است نسل کنونی کمری از سال 2017 روی خطوط تولید قرار دارد. این خودرو از پلتفرم مشترکی با مدل آوالون برخوردار است که از قضا آن هم سال گذشته با خطوط تولید خداحافظی کرد. بر اساس برنامه‌ریزی‌های کمپانی تویوتا، نسل جدید این خودرو سال آینده رونمایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص توقف تولید تویوتا کمری چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر