;
coinex

کلاهبرداری با تقلید صدای هوش مصنوعی ؛‌ جنبه ترسناک AI

کلاهبرداری با تقلید صدای هوش مصنوعی از آنچه که فکرش را می‌کنید به شما نزدیک‌تر است. یکی از جنبه‌های ترسناک هوش مصنوعی پدیدار شد.

کلاهبرداری با تقلید صدای هوش مصنوعی یکی از جنبه‌های ترسناک این تکنولوژی کارآمد به‌حساب می‌آید که می‌توان دریافت هوش مصنوعی نیز مانند هر اتفاق مثبتی در دنیای فناوری، جنبه‌های منفی‌ای نیز دارد که می‌تواند بسیار مخرب باشد. به‌عقیده کارشناسان، استفاده از هوش مصنوعی برای جعل و تقلید صدای کاربران بسیار ساده‌تر از چیزی‌ست که فکر می‌کنید.

بیشتر بخوانید: تصاویر جذاب از سلفی‌های شخصیت‌های بزرگ تاریخی که با هوش مصنوعی ساخته شده‌اند؛ از سزار و رفقا تا مادر ترزا!

کلاهبرداری با تقلید صدای هوش مصنوعی ممکن شد

متخصصان علوم رایانه‌ای بر این باورند که شبیه‌سازی جعلی صدا توسط هوش مصنوعی عملا کار دشواری نیست و ممکن است در آینده‌ای نزدیک، از این موضوع برای کلاهبرداری از افراد استفاده شود. متیو رایت، مدیر بخش علوم رایانه‌ای موسسه فناوری روچستر تصریح کرد:

این نرم‌افزارها برای یک جعل تمیز و بی‌نقص، به در اختیار داشتن صداهای بسیاری از افراد نیاز ندارند.

کلاهبرداری با تقلید صدای هوش مصنوعی ممکن شد

به گفته او: «برای مثال شما می‌توانید فقط با افراد تماس بگیرید و وانمود کنید فروشنده‌اید و با همین مکالمه، به اندازه کافی صدای فرد مقابل را ضبط کنید.» کارشناسان هشدار می‌دهند که افراد باید مراقب تماس‌های غیرمنتظره و فوری برای درخواست پول از طرف عزیزان یا محل کارشان باشند و پیش از هر اقدامی، با طرح سوالات شخصی، از صحت هویت افراد تماس‌گیرنده اطمینان حاصل کنند. از دیگر موارد سوءاستفاده از چنین صداهای جعل شده‌ای می‌توان به پخش اطلاعات نادرست اشاره کرد. به عنوان مثال، این فناوری ممکن است کاری کند مردم باور کنند یک سیاستمدار اظهارات تکان‌دهنده‌ای بیان کرده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره کلاهبرداری با تقلید صدای هوش مصنوعی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو درمیان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر