;
coinex

خودروسازان راین در اندیشه راه‌اندازی خط مونتاژ سئات آتکا در ایران

شرکت خودروسازان راین درصدد راه‌اندازی خط مونتاژ سئات آتکا در ایران برآمده است. بنابراین خودروهای اسپانیایی نیز راهی بازار ایران خواهند شد.

آنگونه که از خبرها برمی‌آید ظاهراً شرکت خودروسازان راین قصد دارد خط مونتاژ سئات آتکا در ایران را راه‌اندازی کند. این خودرو چندی پیش در خیابان‌های کشور دیده شد و مورد تعجب بسیاری قرار گرفت. اینکه چطور یک خودرو اسپانیایی در کشور ایران وجود دارد؟ با پیگیری‌های انجام شده مشخص شد که این خودرو متعلق به شرکت خودروسازان راین است و این شرکت قصد دارد سئات آتکا را در ایران مونتاژ کند. با جزئیات کامل خبر همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید: واردات خودروهای اپل (Opel) به ایران؛ بازگشت جذابیت به بازار خودروهای وارداتی!

امکان راه‌اندازی خط مونتاژ سئات آتکا در ایران وجود دارد

به تازگی ویدیویی از سئات آتکا در حالت تست در جاده‌های کشور منتشر شده است. با پیگیری‌های انجام شده مشخص شد که این خودرو به شرکت خودروسازان راین تعلق دارد و این شرکت خصوصی برنامه دارد تا این کراس اوور اسپانیایی و لوکس را در کارخانه بم مونتاژ کند.

به گزارش تکراتو و به نقل از اسب بخار، سئات آتکا یک کراس اوور اسپانیایی است که با مشارکت گروه فولکس واگن به سال ۲۰۱۶ به بازار معرفی شد و در سال ۲۰۲۰ با فیس لیفت به نسبت جذابی در بازارهای مختلف حاضر شد. حال شرکت خودروسازان راین برنامه دارد تا پس از راین R3 و پیکاپ رپچر این کراس اوور دو دیفرانسیل اسپانیایی را در کارخانه خود مونتاژ کند. پیگیری‌ها نشان می‌دهد که از سال گذشته این پروژه در خودروسازان راین آغاز شده و این شرکت خصوصی می‌خواهد تا آتکا را به روش SKD و DKD به بازار ایران بیاورد.

امکان راه‌اندازی خط مونتاژ سئات آتکا در ایران وجود دارد

گفته می‌شود که خودروسازان راین این خودرو را با پیشرانه دو لیتری توربوشارژر TSI گروه فولکس واگن به بازار ایران می‌آورد. آتکا خودروسازان راین ۱۸۷ اسب بخار (۱۹۰PS) قدرت دارد و گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر را تولید می‌کند. جعبه دنده این کراس اوور اروپایی و دو دیفرانسیل از نوع ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه تر گروه فولکس واگن (DSG) است و توان را به چرخ‌های جلو و عقب می‌رساند.

قیمت سئات آتکا در بازار اروپا بیش از ۳۹ هزار یورو است و نمونه مورد نظر خودروسازان راین، حدود ۴۸ هزار یورو در بازار کشورهای دیگر به فروش می‌رسد. به همین دلیل احتمال دارد که آتکا با قیمتی فراتر از ۴ میلیارد تومان به بازار ایران بیاید. اما نکته مهم نبود زیرساخت‌های کافی برای عرضه محصولی لوکس توسط خودروسازان راین است.

امکان راه‌اندازی خط مونتاژ سئات آتکا در ایران وجود دارد

این شرکت با اینکه در دوران تولید هیوندای ورنا و آوانته نام خوبی را در ذهن مشتریان ساخته بود، اما در دوره مالکیت و مدیریت جدید هیچگاه موفقیت‌های قبلی خود را تکرار نکرده و همیشه به عنوان یک شرکت شکست خورده در بازار خودرو شناخه می‌شود. عرضه راین V5 و R3 در چند وقت اخیر نشان داد که همچنان خودروسازان راین یک شرکت ضعیف در عرضه و ارائه خدمات پس از فروش به مشتریان است و حال این پرسش مطرح می‌شود که چگونه این خودروساز می‌خواهد یک کراس اوور لوکس اروپایی را به صورت مونتاژی به دست مشتریان ایرانی برساند؟

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص راه‌اندازی خط مونتاژ سئات آتکا در ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر