;
coinex

وزیر صمت: واردات خودرو کارکرده در اولویت ماست و برای رفع موانع در تلاشیم!

رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه واردات خودرو کارکرده در اولویت وزارت است، اعلام کرد که به زودی موانع واردات خودرو دست دوم برطرف خواهد شد.

به گزارش تکراتو به نقل از ایرنا، طی روزهای اخیر شاهد انتقاد برخی از نمایندگان نسبت به حذف طرح واردات خودروهای دست دوم به کشور در گفتگو با رسانه‌ها بوده‌ایم که واکنش مجمع تشخیص مصلحت نظام را در پی داشت که اعلام کرد: «مصوبه مجلس شورای اسلامی در مورد واردات خودروهای کارکرده که شامل انواع کشنده‌ها، کامیون، اتوبوس، مینی بوس، ون و سواری، در هیأت عالی نظارت مورد بررسی قرار گرفت و صرفاً واردات خودروهای کارکرده «سواری» به دلیل مغایرت با بندهایی از سیاست های کلی «حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی»، سیاست‌های کلی «اقتصاد مقاومتی» و همچنین سیاست‌های کلی «برنامه هفتم» با مخالفت هیئت عالی نظارت روبرو شد.»

بیشتر بخوانید: امکان تغییر خودرو در طرح یکپارچه فروش خودرو بعد از تعیین نوبت‌دهی وجود دارد

تقلای فاطمی امین برای بقا در وزارت؛ واردات خودرو کارکرده در دستور کار است و خودرو اقساطی عرضه می‌کنیم!

در همین زمینه، «سید رضا فاطمی‌امین» وزیر صنعت، معدن و تجارت در یک برنامه تلویزیونی ضمن اشاره به اینکه واردات خودروی دست دوم در دستور کار قرار دارد، بیان داشت: «روز گذشته از مراجع حاکمیتی مصوبه‌ای گرفتیم که مانع واردات خودرو را برطرف می‌کند.»

از طرفی تعدادی از نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز سه شنبه طی نطق میان دستور و تذکر شفاهی خود به لزوم ساماندهی بازار خودرو تاکید داشته و واردات خودرو کارکرده را یکی از راهکارهای آن قلمداد کردند.

واردات خودرو کارکرده

فاطمی‌امین همچنین اعلام کرد: «برخی مونتاژکاران خودرو بازار را به هم می‌ریختند و برای فروش خودرو، سکه دریافت می‌کردند. بنابراین جهت رفع این وضعیت و مقابله با مافیا اقدام کردیم.»

وزیر صمت همچنین ضمن اعلام خبر آغاز ثبت‌نام جدید خودرو از نیمه اردیبهشت، خاطرنشان کرد:

«تقریبا به همه افرادی که ثبت‌نام کنند خودرو تحویل داده می‌شود. همچنین از اواخر امسال هم فروش اقساطی و لیزینگی خودرو آغاز خواهد شد.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص رفع موانع واردات خودرو کارکرده و اولویت این موضوع برای وزارت صمت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر