;
coinex

فروش اقساطی و با تخفیف ویژه خودروهای ایرانی در بازار عراق با وجود آشفته‌بازار کشور!

باوجود شرایط نامطلوب بازار خودرو در داخل کشور مدت‌هاست که شاهد فروش اقساطی و با تخفیف ویژه خودروهای ایرانی در بازار کشور عراق و کشورهای دیگر هستیم.

درحال‌حاضر در بازار کشورهای همسایه مانند عراق، شاهد فروش اقساطی و با تخفیف ویژه خودروهای ایرانی مانند طرح تخفیف ماه رمضان هستیم. این موضوع به علت ذات اقتصادی بازار خودرو در عراق استت.

درواقع مشتریان خودرو در عراق توانایی ورود هرگونه خودرو با هر مدل، حجم موتور، کلاس بدنه و برند را دارند. به همین ترتیب بازار خودرو عراق برای خودروسازان ایرانی بسیار رقابتی بوده و برندهای مختلف جهت دسترسی به سهم بازار، باید راهکار‌های بازاریابی مختلفی را مورد آزمایش قرار دهند.

در همین راستا در شرایطی که در وضعیت انحصار قرار نداشته باشیم، خودروسازان به اجبار خود را با وضعیت بازار تطبیق خواهند داد. بنابراین مشتریان عراقی بسیار راحت‌تر از مشتریان ایرانی، از امکان خرید خودروهای ایران خودرو و سایپا برخوردارند.

بیشتر بخوانید: افزایش قیمت بیمه بدنه در نتیجه رشد قیمت خودرو

فروش اقساطی و با تخفیف ویژه خودروهای ایرانی البته برای مشتریان عراقی!

موضوع فروش خودروهای ایرانی در کشورهای دیگر، یک ماجرای طولانی و قدیمی است. این امر همواره بحث‌برانگیز بوده و گستره وسیعی از شکست‌های تولید خودرو در سنگال و ونزوئلا تا اختلاف قیمت و همچنین تجهیزات این محصولات را در برمی‌گیرد. هم‌اکنون در وضعیتی که بازار خودرو بیش از سه سال است که در شرایط نامطلوبی قرار دارد و عرضه خودرو به شکل سابق به انجام می‌رسد، به نظر دوباره چنین اتفاقاتی در حال وقوع است.

فروش اقساطی و با تخفیف ویژه خودروهای ایرانی

علاوه‌بر اینکه از مدت‌ها پیش مشتریان ایرانی دیگر توانایی خرید اقساطی خودرو از ایران خودرو و سایپا را ندارند، آن‌ها حتی باید در صف انتظار بسیار زیاد جهت تحویل خودروهای ایرانی خود باشند. مشتریان ایرانی باید مدت‌ها به‌منظور ثبت نام خودرو صبر کنند و البته از شرایط خاصی هم برخوردار باشند. در نتیجه خودروها با قیمتی عرضه خواهند شد که ممکن است با نرخ اولیه خودرو در زمان فروش تفاوت داشته باشد.

البته شایان توجه است که قیمت خودروهای ایرانی در عراق بالاتر از داخل کشور است اما عرضه خودرو به روش اقساطی، درواقع تا میزان زیادی قیمت بیشتر آن را پوشش خواهد داد. همچنین قدرت خرید مشتریان ایرانی در طول دهه اخیر متاسفانه افت قابل توجهی را داشته است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص فروش اقساطی و با تخفیف ویژه خودروهای ایرانی در بازار عراق با وجود شرایط نامطلوب بازار داخلی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    حیف عنوان آشغال که روی خودرو ایرانی بزارن

    پاسخ