;
coinex

هوش مصنوعی ChatAvatar در کسری از ثانیه شخصیت دیجیتالی مدنظر شما را طراحی می‌کند

اگر می‌خواهید شخصیت دیجیتالی مد نظر خودتان را در کمترین زمان ممکن طراحی کنید، می‌توانید از هوش مصنوعی ChatAvatar استفاده کنید.

یک استارتاپ خلاق به‌نام Deemos Technologies، از یک ربات مبتنی بر هوش مصنوعی ChatAvatar رونمایی کرد که قادر است شخصیت دیجیتالی مد نظر شما را در کسری از ثانیه طراحی و به شما نشان دهد. همچنین از این ربات هوش مصنوعی می‌توان در صنعت بازی و فیلمسازی نیز استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: تشخیص سرماخوردگی از روی صدا با هوش مصنوعی ؛ این بار AI دکتر می‌شود!

ربات هوش مصنوعی ChatAvatar معرفی شد

بنا به گزارش منتشر شده از سوی وب سایت Gizmochina، ربات هوشمند ChatAvatar که به تازگی توسط یک شرکت چینی با عنوان Deemos Technologies معرفی و عرضه شده است ساختاری شبیه به دیگر ربات‌های هوشمند تولید عکس با استفاده از هوش مصنوعی دارد؛ با این تفاوت که ChatAvatar قادر است با دریافت متن از کاربران، شخصیت‌های سه‌ بعدی و دیجیتال خلق کند. به این ترتیب می‌توان گفت که ChatAvatar چند گام از دیگر رقبای خود در حوزه تولید عکس با استفاده از هوش مصنوعی پیش‌ است.

شرکت سازنده این ربات هوشمند معتقد است که ChatAvatar می‌تواند در صنایع تولید بازی و فیلم بسیار مفید و پرکاربرد واقع شود. چرا که این ربات قادر است در کسری از زمان و با تنها دریافت توصیفات موردنیاز، شخصیت‌های سه‌ بعدی جذابی را برای حضور در بازی‌ها یا فیلم‌ها خلق کند. فرآیندی که ممکن است در تولید بازی‌ها و انیمیشن‌ها به صرف ساعت‌ها و بلکه روزها زمان نیاز داشته باشد. در قابلیت مهم دیگر این ربات می‌تواند در زمان موردنیاز برای دسترسی به مدل‌های سه‌ بعدی صرفه جویی کند و سازندگان بازی‌ها را از هدر دادن زمان برای یافتن مدل‌های موردنظر خود نجات دهد.

ربات هوش مصنوعی ChatAvatar معرفی شد

ChatAvatar همچنین دارای انبوهی از مدل‌های از پیش طراحی شده است که کاربران می‌توانند به راحتی در آن‌ها تغییر ایجاد کنند تا با توصیفات آن‌ها همخوانی پیدا کند. این قابلیت می‌تواند در صرفه جویی زمان و هزینه برای تولید مدل‌های سه‌ بعدی موردنیاز تاثیر فراوانی داشته باشد. شرکت سازنده این ربات همچنین امیدوار است بتواند این ربات را برای استفاده در دنیای متاورس نیز آماده کند و با تولید سریع انبوهی از مدل‌های سه‌ بعدی در رشد آن نیز سهیم باشد.

برای استفاده از این ربات تنها کافیست به وب سایت آن وارد شوید و سپس در نوار جستجوی نمایش داده شده توصیفات لازم از شخصیت و مدل سه‌ بعدی موردنظر خود را وارد کنید. این ربات سپس با رابط کاربری جالب و هوشمند خود، شما را گام به گام جهت خلق این مدل سه‌ بعدی یکتا راهنمایی می‌کند. سازندگان این ربات اعلام کرده‌اند که آن را به گونه‌ای طراحی کرده‌اند که پس از ایجاد مدل سه‌ بعدی موردنظر کاربران، برای استفاده از آن تنها به ایجاد تغییرات کوچکی نیاز باشد.

البته این ربات به منظور اینکه بتواند به جایگاهی مشابه با ChatGPT برسد باید موانع بزرگی را از سر راه خود بردارد. موانعی همچون هزینه‌های قابل توجه به منظور گسترش قابلیت‌های این ربات، توسعه سخت افزاری به منظور تولید تصاویر و مدل‌های سه‌ بعدی دقیق‌تر و…. همچنین این ربات در حال حاضر برای استفاده در بازی‌ها و فیلم‌های کوچک آماده است و به منظور استفاده در ابعاد بزرگ‌تر و تولید انبوهی از کاراکترهای سه‌ بعدی به زمان بیشتری برای توسعه نیاز دارد.

استارت اپ Deemos Technologies در دانشگاه ShanghaiTech چین فعالیت دارد و از داده‌های سیستم اسکن چهره Plenoptic Stage که در ابعاد میکرونی کار می‌کند بهره می‌برد. گفته می‌شود تولید این مدل‌های سه‌ بعدی با در اختیار داشتن هفت سال داده جمع‌آوری شده از این سیستم اسکن چهره ممکن شده و این اطلاعات در بهبود عملکرد این ربات تاثیر فراوانی داشته است

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص هوش مصنوعی ChatAvatar چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر