;
coinex

زمان اعلام قیمت جدید خودروهای مونتاژی توسط شورای رقابت اعلام شد

سخنگوی شورای رقابت اخیراً اظهاراتی را در خصوص زمان اعلام قیمت جدید خودروهای مونتاژی و نحوه تعیین قیمت این نوع خودروها مطرح کرده است.

«اسماعیل شجاعی»، سخنگوی شورای رقابت در مورد نحوه تعیین قیمت خودروهای مونتاژی بیان داشت: «قیمت‌ها باید توسط سازمان حمایت محاسبه و پس از آن در کارگروه خودروی شورای رقابت بررسی شود، اما قیمت‌ها هنوز از سوی سازمان حمایت اعلام نشده است. به همین دلیل احتمالا این موضوع در جلسه روز سه‌شنبه شورا بررسی شود.»

بیشتر بخوانید: وزیر اقتصاد: عرضه خودرو در بورس کالا منتفی نشده است!

زمان اعلام قیمت جدید خودروهای مونتاژی و نحوه تعیین آن

وی در مورد نهاد مسئول اعلام قیمت خودروها نیز اشاره داشت: «اگر قیمت‌ها از سوی وزارت صمت اعلام نشود شورای رقابت به خودروسازها ابلاغ می‌کند که قیمت‌ها را اعلام کنند. همان‌طور که قیمت خودروهای داخلی توسط خودروسازها اعلام شد.»

سخنگوی شورای رقابت همچنین افزود: «به طور کلی روال کار به این صورت است که شورای رقابت قیمت‌ها را ابلاغ می‌کند و وزارت صمت یا خودروسازان باید آن را اعلام کنند؛ اگر اعلام نکنند، احتمالا شورا قیمت‌ها را اعلام کند. براساس این گزارش، پس از آنکه قیمت کارخانه‌ای خودروهای داخلی توسط شورای رقابت تعیین‌تکلیف شد.»

زمان اعلام قیمت جدید خودروهای مونتاژی

لازم به ذکر است که این شورا به‌نظر طی بیانیه‌ای قیمت جدید خودروهای مونتاژی را نیز اعلام خواهد کرد. این امر طی جلسه سه‌شنبه هفته پیش شورا مورد بررسی قرار نگرفت و به نظر در جلسه روز جاری شورا هم شاهد این اتفاق نباشیم.

به‌نظر می‌رسد که در این راستا، در خصوص اعلام قیمت جدید کارخانه‌ای خودروها چالشی میان وزارت صمت و شورای رقابت شکل گرفته و درحالی‌که وزارت صمت صراحتاً از الزام شورای رقابت مبنی‌بر اعلام قیمت‌ها خبر داده بود، شورای رقابت بر این موضوع تاکید کرد که اعلام قیمت‌ها از وظایف این شورا محسوب نمی‌شود. در این زمینه وزارت صمت نیز هفته پیش ضمن تأکید دوباره بر این نکته، اعلام کرد که قیمت جدید خودروهای مونتاژی باید از سوی شورای رقابت اعلام شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص زمان اعلام قیمت جدید خودروهای مونتاژی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    بر اساس نامه شورای رقابت به رییس سازمان حمایت, چرا سازمان حمایت جلوی افزایش خودسرانه خودروهای مونتازی توسط خودروسازان را نمیگیرد.

    پاسخ