;
coinex

شیائومی 13 اولترا (Xiaomi 13 Ultra) رسما رونمایی شد [+قیمت و مشخصات فنی]

شیائومی مطابق برنامه از پیش اعلام شده، امروز و در رویدادی رسمی از پرچمدار جدید خود با نام شیائومی 13 اولترا که طراحی عجیبی دارد رونمایی کرد.

شیائومی امروز در جریان یک رویداد رسمی از جدیدترین و بهترین پرچمدار خود مخصوص سال 2023 با نام شیائومی 13 اولترا –  xiaomi 13 Ultra رونمایی کرد. محصولی با یک طراحی عجیب، یک جزیره دوربین بسیار گسترده و بزرگ و البته قیمتی زیر 1000 دلار حداقل در نسخه‌های پایه.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های شیائومی تا 20 میلیون تومان [فروردین 1402]

مشخصات فنی شیائومی 13 اولترا (Xiaomi 13 Ultra)

شیائومی روز گذشته و پیش از رونمایی رسمی از پرچمدار جدید خود تصاویر باکیفیتی از آن منتشر کرده بود و همانطور که امروز در رویداد رونمایی از این محصول نیز مشخص شد، این دستگاه از یک ماژول دوربین بزرگ و دایره‌ای شکل برخوردار است و بدنه‌اش نیز جنس خاصی دارد که حسی شبیه به چرم به کاربر منتقل می‌کند و به ادعای شیائومی ضدباکتری است.

شیائومی 13 اولترا (Xiaomi 13 Ultra) رسما رونمایی شد [+قیمت و مشخصات فنی]

جدیدترین گوشی پرچمدار شیائومی از یک نمایشگر 6.73 اینچی آمولد LTPO با رزولوشن 1440 در 3200 برخوردار است که از نرخ نوسازی 120 هرتز پشتیبانی می‌کند. روشنایی این نمایشگر بنابر ادعای شیائومی به 2600 نیت می‌رسد که این رقم رکورد جدید دنیای گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود و با این اوصاف باید گفت شیائومی 13 اولترا اگه نه بهترین، حداقل روشن‌ترین نمایشگر دنیای موبایل را به ارمغان می‌آورد. شیائومی برای حفاظت از این نمایشگر از شیشه محافظ گوریلا گلس ویکتوس 2 استفاده کرده است.

در بخش سخت‌افزاری Xiaomi 13 Ultra مطابق انتظار از پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 2 برخوردار است که با 12 یا 16 گیگابایت رم از نوع LPDDR5X و 256 یا 512 گیگابایت یا 1 ترابایت حافظه داخلی UFS 4.0 عرضه می‌شود. این گوشی از اندروید 13 و رابط MIUI 14 بهره می‌برد.

شیائومی 13 اولترا (Xiaomi 13 Ultra) رسما رونمایی شد [+قیمت و مشخصات فنی]

مهمترین بخش پرچمدار جدید شیائومی طبیعتا بخش دوربین است. چیزی که با نگاهی به ظاهر این پرچمدار جدید نیز متوجه آن می‌شوید. دوربین پنجگانه شیائومی 13 Ultra که مانند نسل قبل پرچمداران شیائومی با همکاری لایکا تهیه شده است از لنزهایی موسوم به Summicron بهره می‌برد که آزادی بیشتری در طراحی مسیر نور داشته‌اند، اندازه کوچک‌تری دارند، با دقت نانومتری تولید شده‌اند و کیفیت بالاتری را ارائه می‌کنند. سنسور اصلی این دوربین سنسور 1 اینچی IMX989 سونی است که از دهانه دیافراگم متغیر f/1.9 تا f/4.0 پشتیبانی می‌کند و رزولوشن آن 50 مگاپیکسل است.

شیائومی 13 اولترا (Xiaomi 13 Ultra) رسما رونمایی شد [+قیمت و مشخصات فنی]

این محصول از سه سنسور 50 مگاپیکسلی سونی IMX 858 نیز برخوردار است که برای دوربین‌های اولتراواید و تله‌فوتو به کار بسته شده‌اند. لنز اولتراواید میدان دید 122 درجه ای دارد و سیستم تله‌فوتو هم در واقع شامل دو سنسور 50 مگاپیکسلی است که روی یکی از آن‌ها از زوم 2.5 برابری پشتیبانی می‌شود و دیگری از نوع پریسکوپی است و می‌تواند تا 5 برابر بزرگنمایی داشته باشد. سنسورم پنجم هم یک لنز تشخیص عمق است.

شیائومی 13 اولترا (Xiaomi 13 Ultra) رسما رونمایی شد [+قیمت و مشخصات فنی]

این غول چینی می‌گوید دوربین پرچمدار آن‌ها در همه فاصله‌های کانونی امکان فیلم‌برداری 8K و 14 بیت Ultra RAW را فراهم می‌کند. به‌علاوه، این شرکت تأکید زیادی بر قابلیت‌های عکاسی شبانه در این گوشی داشته است.

در بخش باتری و شارژدهی، شیائومی 13 اولترا از یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی برخوردار است که از شارژ سیمی 90 وات و شارژ بی‌سیم 50 واتی پشتیبانی می‌کند. در گاه ارتباطی این دستگاه نیز USB 3.2 است که سرعت انتقال اطلاعات آن به 5 گیگابیت بر ثانیه می‌رسد. این گوشی همچنین با استاندارد IP68 در برابر آب مقاوم است.

پرچمدار جدید شیائومی در رنگ‌های مشکی، سفید و سبز عرضه می‌شود و آنطور که در مراسم رونمایی اعلام شد، قیمت شیائومی 13 اولترا حداقل در بازار چین به ترتیب برای نسخه‌هایی با 12/256 گیگابایت رم و حافظه داخلی معادل 872 دلار، 16/512 گیگابایت رم و حافظه داخلی 945 دلار و 16/1 ترابایت رم و حافظه داخلی 1060 دلار است. البته این قیمت‌ها فعلا برای بازار چین اعلام شده و هنوز صحبتی از عرضه جهانی این گوشی نیز در میان نیست.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره شیائومی 13 اولترا (Xiaomi 13 Ultra) چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر