;
coinex

بیش از 30 دقیقه خواب روزانه احتمال ابتلا به این بیماری قلبی را تشدید می‌کند!

در یک مطالعه جدید مشخص شده است بیش‌از نیم ساعت خواب روزانه احتمال ابتلا به این بیماری قلبی را به‌شدت افزایش می‌دهد.

در نتیجه یک تحقیق جدید که در بیمارستان دانشگاه خوان رامون خیمنز در اسپانیا بدست آمده است، مشخص شده که بیش‌از 30 دقیقه خواب روزانه یا همان چرت نیمروزی می‌تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد. همچنین در این تحقیق ذکر شده که افرادی که کمتر از 15 دقیقه در روز چرت می‌زنند، تا 42 درصد نسبت‌به افرادی که بیش از نیم ساعت می‌خوابند دچار بیماری قلبی خواهند شد.

بیشتر بخوانید: با تنها سه سال زندگی در هوای آلوده احتمال ابتلا به سرطان افزایش می‌یابد

30 دقیقه خواب روزانه خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می‌دهد

خسوس دیاز گوتیرز، نویسنده این مطالعه از بیمارستان دانشگاه خوان رامون خیمنز در اسپانیا، گفت:

مطالعه ما نشان می‌دهد که چرت زدن در طول روز باید به کمتر از ۳۰ دقیقه محدود شود. افرادی که خواب شبانه آن‌ها آشفته است، نباید وابسته به چرت زدن برای جبران کمبود خواب شبانه شان باشند.

فیبریلاسیون دهلیزی باعث می‌شود حفره‌های فوقانی قلب به‌طور نامنظم ضربان داشته باشند و خطر سکته مغزی را 5 برابر افزایش دهد. این عارضه شایع‌ترین اختلال ریتم قلب در جهان است.

برای این مطالعه، محققان بیش از ۲۰۰۰۰ فارغ التحصیل دانشگاه اسپانیا را ردیابی کردند. شرکت‌کنندگان به سه گروه تقسیم شدند:

  1. آن‌هایی که چرت نیمروزی نمی‌زدند.
  2. کسانی که کمتر از ۳۰ دقیقه چرت می‌زدند.
  3. کسانی که هر روز ۳۰ دقیقه یا بیشتر چرت می‌زدند.

30 دقیقه خواب روزانه خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می‌دهد

بنا بر اعلام هلث دی نیوز در طول یک پیگیری متوسط نزدیک به ۱۴ سال، ۱۳۱ شرکت‌کننده مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی شدند.

بر اساس اولین تجزیه و تحلیل، خطر ابتلاء به فیبریلاسیون دهلیزی در افرادی که چرت‌های طولانی‌تری داشتند، 2 برابر بیشتر بود. در همین حال، افرادی که چرت نمی‌زدند، در مقایسه با افرادی که چرت کوتاه داشتند، با خطر بالا ابتلاء به فیبریلاسیون دهلیزی روبرو نبودند.

با نگاه دقیق‌تر به چرت‌های کوتاه، محققان دریافتند افرادی که کمتر از ۱۵ دقیقه چرت می‌زنند، ۴۲ درصد کمتر در معرض خطر ابتلاء به فیبریلاسیون دهلیزی هستند، در حالی که افرادی که ۱۵ تا ۳۰ دقیقه چرت می‌زنند، در مقایسه با چرت‌های طولانی، ۵۶ درصد کمتر در معرض خطر هستند.

دیاز گوتیرز گفت: «نتایج نشان می‌دهد که مدت زمان چرت زدن بهینه ۱۵ تا ۳۰ دقیقه است. برای تعیین اینکه آیا یک چرت کوتاه ترجیح داده شده است یا نه، مطالعات بزرگ‌تری مورد نیاز است.»

او گفت که توضیحات زیادی برای ارتباط بین چرت زدن و سلامتی وجود دارد.

وی در ادامه افزود:

برای مثال، چرت‌های طولانی در روز ممکن است ساعت داخلی بدن (ریتم شبانه‌روزی) را مختل کند و منجر به خواب کوتاه‌تر در شب، بیداری بیشتر در شب و کاهش فعالیت بدنی شود. در مقابل، چرت کوتاه در طول روز ممکن است ریتم شبانه روزی را بهبود بخشد، سطح فشار خون را کاهش دهد و استرس را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص خطر ابتلا به بیماری قلبی بر اثر افزایش مدت زمان خواب روزانه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر