;
coinex

احتمال افزایش شدید نرخ جرایم رانندگی ‌؛ عبور از چراغ قرمز، یک میلیون تومان!

احتمال افزایش شدید نرخ جرایم رانندگی قوت گرفت. طبق این خبر ظاهراً جریمه عبور از چراغ قرمز به 1 میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

سردار سیدتیمور حسینی جانشین رییس پلیس راهور، در یک برنامه تلویزیونی خبر از احتمال افزایش شدید نرخ جرایم رانندگی داد و عنوان کرد که به عنوان مثال نرخ جریمه عبور از چراغ قرمز قرار است به 1 میلیون تومان برسد. مبلغ این جریمه بسیار شوک‌آور به نظر می‌رسد چرا که پرداخت 1 میلیون تومان برای یک تخلف رانندگی کوچک به دور از عدالت است.

ظاهراً پلیس راهور لیستی از جرائم رانندگی پرخطر را برای بررسی و تصمیم به وزارت دادگستری ارسال کرده است و اگر تصمیم به افزایش نرخ جریمه این تخلفات باشد، می‌توان افزایش جرائم رانندگی تا 300 درصد را انتظار داشت. همچنین سردار سیدتیمور حسینی نیز عنوان کرده است که اگر نرخ این جرائم پایین باشد افراد از تکرار آن واهمه‌ای ندارند.

بیشتر بخوانید: افشای رانت خودرویی وزارت صمت به مجلس ؛ 75 شاسی‌بلند به مجلس دادند تا وزیر استیضاح نشود!

احتمال افزایش شدید نرخ جرایم رانندگی تا 300 درصد وجود دارد

سردار سیدتیمور حسینی جانشین رییس پلیس راهور، ظهر روز سه‌شنبه در گفتگویی اعلام کرد:

سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، تجاوز به سمت چپ، حرکات مارپیچ و رانندگی در حالت مستی از تخلفات رانندگی حادثه‌ساز هستند که پیشنهاد افزایش این جرایم را از طریق وزارت دادگستری ارائه کرده‌ایم و این موضوع در هیأت دولت مطرح می‌شود.

احتمال افزایش شدید نرخ جرایم رانندگی تا 300 درصد وجود دارد

این مقام انتظامی بر لزوم افزایش جرایم رانندگی برای بازدارندگی تخلفات تاکید کرد و گفت: «پلیس راهور پیشنهاد داده است جرایم رانندگی چند برابر شود و این افزایش بالای ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد پیش‌بینی می‌شود.»

سردار حسینی افزایش جریمه تخلفات حادثه‌ساز را الزامی دانست و افزود:

جرایم باید بتواند بازدارندگی ایجاد کند و فلسفه جریمه، ایجاد بازدارندگی آن است.

به گفته وی، اگر هزینه جرم پایین باشد و فرد هزینه فایده کند، گاهی آن را انجام می‌دهد؛ بنابراین برای افزایش بازدارندگی از تخلفات لازم است جرایم رانندگی افزایش یابد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص احتمال افزایش شدید نرخ جرایم رانندگی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر