;
coinex

نحوه ایجاد حساب بانکی برای دریافت سهام عدالت متولدین 1401 [+جزئیات]

وزارت اقتصاد نحوه ایجاد حساب بانکی برای دریافت سهام عدالت متولدین 1401 را مطابق با مصوبه هیات وزیران به‌منظور ثبت‌نام در سامانه سجام اعلام کرد.

به گزارش تکراتو و به نقل ایرنا، وزارت امور اقتصادی و دارایی در واکنش به ابهامات و شایعات شنیده‌شده در فضای مجازی در مورد ثبت‌نام والدین متولدین 1401 به‌منظور دریافت سهام عدالت نوزادان در جهت اجرای ماده 11 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در تاریخ 31 فروردین ماه 1402 با این عنوان که «دولت می‌خواهد به متولدین 1401 صندوق سهامی بدهد و شرط آن این است که سجام داشته باشد؛ برای احراز هویت سجام هم باید به نام خود کودک حساب باز کنند؛ اما بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به بانک‌ها اعلام کرده که حساب بانکی کودکان زیر 7 سال رو ببندید» تصریح کرد: «براساس مصوبه هیأت وزیران برای ثبت‌نام در سامانه سجام، حساب بانکی برای نوزادان به نام ولی کودک باز می‌شود و بانک ملی نیز به عنوان بانک عامل تعیین شده است و تمام موارد به منظور ثبت‌نام والدین متولدین 1401 برای دریافت سهام نوزادان پیش‌بینی شده است و مشکلی از این لحاظ وجود ندارد.»

شایان ذکر است در راستای ایجاد حساب بانکی برای دریافت سهام عدالت متولدین 1401 ثبت‌نام جهت دریافت کد سجامی باید از سوی والدین صورت پذیرد. هنگامی که کد سجامی نوزاد از طرف والدین دریافت شود، به‌طور اتوماتیک به ادامه فرایند ثبت‌نام و دریافت اطلاعات لینک خواهد شد. همچنین دلیل عدم اجرای ماده 11 برای متولدین 1400، عدم آمادگی دستورالعمل اجرایی به علت پیچیدگی فرآیند ذکر شده است.

همچنین لازم به ذکر است که واگذاری سهام صندوق‌های قابل معامله در بورس برای متولدین 1401 در مرحله اجرا است و با توجه به اینکه سود این اوراق هم در حساب قابل دریافت است، طبق انتظارات با پس‌انداز سود سالانه سهام‌های اختصاص داده شده و رشد قیمت آنها در پایان 24 سالگی، مشمولان با سرمایه اولیه مطلوبی در بازار بورس فعالیت خود را در این بازار تداوم خواهند بخشید؛ بااین‌حال یکی از مهم‌ترین سوالات در این راستا، جزئیات و نحوه ثبت نام مشمولان بوده است که وزارت اقتصاد به روشنگری در این خصوص پرداخته است.

بیشتر بخوانید: جزئیات واگذاری اقساطی سهام عدالت اعلام شد

نحوه ایجاد حساب بانکی برای دریافت سهام عدالت متولدین 1401

طبق این گزارش، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در مهر ماه سال 1400 از طرف مجلس شورای اسلامی تصویب و در آبان همان سال به کلیه دستگاه‌های اجرایی ماده 29 قانون برنامه پنجم توسعه جهت اجرا ابلاغ شد. براساس این قانون برای دستگاه‌ها وظایف عمومی و تخصصی ویژه‌ای مشخص شده است.

نحوه ایجاد حساب بانکی برای دریافت سهام عدالت متولدین 1401

هم‌اکنون اعتبار لازم برای متولدین 1401 اختصاص یافته و به محض تخصیص اعتبار برای متولدین 1400 و 1402، فرآیند ثبت‌نام آن‌ها هم اطلاع‌رسانی خواهد شد. شایان ذکر است که بودجه تخصیص یافته در بند (ر) تبصره 2 قانون بودجه سال 1401 با پیگیری‌های مکرر و مجدانه مرکز نوسازی در تاریخ 27 اسفند ماه سال پیش، به مبلغ 600 میلیارد تومان به تعداد 400 هزار والد اختصاص یافته است.

وزارت امور اقتصادی و دارایی مسئول اجرای ماده 11 قانون فوق‌الذکر بوده و در همین زمینه ماده 11 دولت ملزم به اختصاص معادل 10 میلیون ریال سهام صندوق‌های قابل معامله در بورس به متولدین از ابتدای سال 1400 خواهد بود.

این مبلغ برای سال 1401 برای هر فرزند متولد شده 15 میلیون ریال مشخص شده است. برای سال‌های بعد هم به مدت 7 سال در قانون بودجه باید ارقام تعیین و تأمین اعتبار نیز صورت پذیرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص نحوه ایجاد حساب بانکی برای دریافت سهام عدالت متولدین 1401 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    کلا هماهنگی نیست هرکی یه چیزی میگه.الان اگر من برای فرزندم بخوام سجام ثبت نام کنم میگه شماره حساب بده.من شماره حساب کیو باید بدم؟خودم یا فرزند؟بعد مگه دولت نمیگه ما خودمون حساب باز میکنیم؟

    پاسخ

    کسی هم تا حالا ثبت نام کرده چرا کسی جواب گو نیست

    پاسخ