;
coinex

افزایش وضوح و سرعت بازی‌های موبایلی با فناوری انقلابی و جدید کوالکام

افزایش وضوح و سرعت بازی‌های موبایلی با فناوری پیشرفته شرکت کوالکام میسر خواهد شد.

افزایش وضوح و سرعت بازی‌های موبایلی با فناوری جدید کوالکام تا چند برابر میسر شد. شرکت کوالکام که نام آن را بیشتر در ساخت پردازنده‌های قدرتمند سری اسنپدراگون می‌شناسیم، از فناوری پیشرفته‌ای به‌نام «Snapdragon Game Super Resolution» رونمایی کرده که قادر است وضوح تصویر در بازی‌های موبایل را تا کیفیت 4K افزایش دهد.

غول تراشه‌سازی آمریکایی قرار است تکنولوژی ذکر شده را نخست در پردارنده پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده کند تا ضمن نشان دادن فناوری پیشرفته خود، قابلیت‌های این پردازنده را نیز افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: سری گلکسی S24 در دو مدل با تراشه اسنپدراگون و اگزینوس روانه بازار می‌شوند

افزایش وضوح و سرعت بازی‌های موبایلی با تکنولوژی جدید کوالکام میسر شد

به تازگی کوالکام از فناوری افزایش وضوح بازی‌های اندرویدی رونمایی کرده است. بر اساس ادعای تراشه‌ساز آمریکایی، فناوری Snapdragon Game Super Resolution می‌تواند وضوح بازی‌های 1080p را به 4K افزایش دهد. همچنین سرعت بازی‌های اندرویدی به لطف این فناوری از 30 به 60 فریم برثانیه افزایش می‌یابد و در مقابل شاهد کاهش مصرف انرژی در گوشی‌های هوشمند خواهیم بود.

تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 موجب بهبود سرعت گوشی‌های اندرویدی شده اما ظاهراً این تراشه قرار است گیمرها را غافل‌گیر کند. در همین رابطه اعلام شده که کوالکام در حال توسعه فناوری جدیدی با نام Snapdragon Game Super Resolution است که سرعت و وضوح بازی‌های اندرویدی را تا دو برابر افزایش داده و مصرف انرژی را نیز به حداقل می‌رساند.

افزایش وضوح و سرعت بازی‌های موبایلی توسط تکنولوژی جدید کوالکام میسر شد

البته فناوری GSR مختص به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 نبوده و در آینده از چیپست‌های قدیمی نیز پشتیبانی خواهد کرد. فناوری افزایش وضوح کوالکام به شارژدهی گوشی‌های هوشمند نیز کمک می‌کند زیرا بازی‌های اندرویدی در رزولوشن پایین‌تر اجرا شده و در عوض فناوری GSR وضوح بازی‌ها را افزایش می‌دهد.

فناوری GSR از یک تکنیک جدید برای افزایش وضوح و بالا بردن نرخ فریم و کاهش مصرف انرژی استفاده می‌کند که برای پردازنده‌های گرافیکی Adreno بهینه شده است. بنابراین این فناوری موجب کاهش مصرف منابع گوشی مانند حافظه رم و باتری شده و تأخیر را به حداقل می‌رساند.

کوالکام ادعا می‌کند که فناوری جدیدش می‌تواند وضوح بازی‌های اندرویدی را از 1080p به 4K رسانده و هم زمان سرعت بازی‌ها را از 30 به 60 فریم بر ثانیه افزایش دهد. همچنین GSR تا 2 برابر بهبود عملکرد را در مقایسه با سایر روش‌های مشابه افزایش وضوح در بازی‌های اندرویدی دارد.

تا اواخر سال جاری میلادی بیشتر بازی‌های اندرویدی از فناوری GSR پشتیبانی خواهند کرد. در همین رابطه کوالکام همکاری گسترده‌ای را استودیوهای بازی سازی آغاز کرده تا فناوری GSR را به بازی‌هایی مانند Call of Duty Warzone Mobile و Jade Dynasty: New Fantasy و Farming Simulator 23 Mobile بیاورد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص افزایش وضوح و سرعت بازی‌های موبایلی با تکنولوژی جدید کوالکام چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر