;
coinex

نگهداری از رمزارزها هم مشمول مالیات می‌شود

نگهداری از رمزارزها و به‌طور کلی رمزدارایی‌ها در طرح اصلاح مالیات برسوداگری و سفته‌بازی و براساس قانون مالیات‌ها مشمول مالیات بر عایدی سرمایه قلمداد شدند.

چنانچه طرح اصلاح مالیات برسوداگری و سفته‌بازی به مرحله نهایی برسد و در مجلس و شورای نگهبان تصویب شود، دارندگان رمزارز و رمزدارایی به ازای داشتن رمزارز و رمز دارایی شامل پرداخت مالیات خواهند شد. در طرح اصلاح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی لیستی از دارایی‌هایی که به آن‌ها مالیات بر عایدی سرمایه تعلق می‌گرفت، منتشر شده که انواع رمزپول و رمزدارایی هم تحت شمول این لیست قرار دارند.

بیشتر بخوانید: بخشنامه واردات دستگاه‌های استخراج رمزارز ابلاغ شد [+شرایط واردات]

اختصاص مالیات به نگهداری از رمزارزها

این مقررات در حالی مدنظر قرار گرفته که هنوز در کشور رمزارز به عنوان دارایی شناخته نمی‌شود و بارها از سوی بانک مرکزی، ریسک خرید رمزارز برعهده دارندگان رمزارز اعلام شده است. درواقع به‌نظر چنانچه رمزارز یا رمزدارایی‌ها مشمول مالیات شوند می‌توان منتظر به رسمیت شناختن بیشتر این نوع دارایی در کشور باشیم.

نگهداری از رمزارزها

طبق این طرح که بررسی آن در دستور کار مجلس دارد، رمزپول و رمزدارایی همراه با خودرو، طلا و مسکن و سایر ارزها شامل مالیات بر عایدی سرمایه خواهد شد. این قانون شامل کلیه نقاط کشور اعم از مناطق آزاد تجاری، صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص تعلق گرفتن مالیات به فعالیت نگهداری از رمزارزها چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر