;
coinex

ارزش واردات گوشی هوشمند در فروردین 1402 بیش از 71 میلیون دلار برآورد شد

ارزش واردات گوشی هوشمند در فروردین 1402 بیش‌از 71 میلیون دلار برآورد شده است. این عدد می‌توانست بسیار بالاتر باشد.

براساس گزارشی که گمرک جمهوری اسلامی ایران منتشر کرده، ارزش واردات گوشی هوشمند در فروردین 1402 بیش‌از 71 میلیون دلار برآورد شده است. بنابراین گزارش که فروردین‌ماه سال جاری را نشان می‌دهد، گوشی‌های هوشمند به‌عنوان چهارمین کالا با ارزش مالی بالا در اولین ماه سال شناخته شده و واردات آن ارزش بالایی را رقم زده است.

اگر دولت با واردات گوشی‌هایی نظیر آیفون 14 مخالفت نمی‌کرد، اکنون سهم گوشی‌های هوشمند در واردات به کشور بیش از این ارقام می‌بود. گزارش کامل گمرک کشور در این خصوص را بخوانید.

بیشتر بخوانید: آمار فروش گوشی‌های ریفر در سال 2022 منتشر شد

ارزش واردات گوشی هوشمند در فروردین 1402 چقدر برآورد شده است؟

بر اساس گزارش گمرک، کشورهای عمده طرف معامله واردات در فروردین امسال را امارات متحده عربی به ارزش یک میلیارد و ۱۰ میلیون دلار، چین ۸۷۳ میلیون دلار، ترکیه ۳۵۳ میلیون دلار، آلمان ۱۲۹ میلیون دلار و هند به ارزش ۱۱۰ میلیون دلار بوده که ۷۴ درصد از وزن و ۸۰ درصد از ارزش کل کالاهای وارداتی به این ۵ کشور اختصاص داشت.

در یازده ماه ابتدایی سال گذشته، ۲.۶ میلیارد دلار گوشی تلفن همراه هوشمند وارد کشور شده بود. آمارها نشان می‌داد که به طور کلی در یک‌ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲، یک میلیون و ۸۲۹ هزار تن کالا به ارزش ۳ میلیارد و ۸۷ میلیون دلار وارد کشور شد که بنا بر آمار گمرک، این میزان از نظر ارزش و وزن به ترتیب ۱۳ درصد و ۲۴.۷۹ درصد کاهش نشان‌ می‌دهد.

ارزش واردات گوشی هوشمند در فروردین 1402 چقدر برآورد شده است؟

در بودجه سال ۱۴۰۲ تعرفه واردات گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار افزایش یافت و از ۱۲ درصد به ۱۵ درصد رسید. گمرک در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ نیز مانند ۱۴۰۱ ملزم شده تا منابع حاصل از اجرای این حکم را به ردیف درآمدی ۱۱۰۴۱۰ به منظور حمایت از تولید گوشی‌های هوشمند داخلی و صنعت میکروالکترونیک واریز کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ ارزش واردات گوشی هوشمند در فروردین 1402 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر