;
coinex

رویای صحبت با حیوانات به لطف هوش مصنوعی محقق می شود

رویای صحبت با حیوانات از طریق هوش مصنوعی ممکن می‌شود؟ باید گفت کاربردهای این تکنولوژی در درک گفتار و مکالمه ممکن است آغازگر رویای صحبت با حیوانات شود.

با پیشرفت‌هایی که تکنولوژی هوش مصنوعی در مدت اخیر داشته است احتمالا در آینده رویای صحبت با حیوانات از طریق این تکنولوژی نوظهور ممکن خواهد شد. آنطور که در خبرهای فناوری آمده است شرکت ESP که توسط بنیان‌گذار موزیلا تاسیس شده است به‌دنبال راهی است که بتواند به وسیله آن و با کمک هوش مصنوعی و قابلیت درک گفتار و مکالمه آن با حیوانات صحبت کرده و راز و رمزهای جدیدی از این موجودات به دست آورند.

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی 7800 نفر از کارمندان IBM را طی پنج سال آینده از کار بیکار می‌کند

رویای صحبت با حیوانات به وسیله هوش مصنوعی ممکن خواهد شد

روزی را تصور کنید که در حال گوش دادن به صدای آواز پرندگان هستید و در همین حال گوشی هوشمند خود را درآورده و آنچه را که پرندگان به یکدیگر می‌گویند را رمزگشایی می‌کنید. این در واقع بخشی از آینده فناوری است که استارتاپ ESP دنبال می‌کند.

شرکت ESP توسط بنیانگذار موزیلا و یکی از اعضای تیم مؤسس توییتر تأسیس شده و به دنبال رمزگشایی ارتباطات در دنیای حیوانات با استفاده از هوش مصنوعی AI است. در واقع توانایی رمزگشایی ارتباطات میان حیوانات می‌تواند تاثیرات مثبتی در حفاظت از سیاره زمین داشته باشد.

رمزگشایی ارتباطات حیوانات می‌تواند به توسعه‌ی ابزارهایی منجر شود که می‌توانند به تحقیقات حفاظت از محیط‌زیست کمک کنند. دانشمندان قادر خواهند بود با اطلاع از ویژگی‌های کشف‌ نشده‌‌ حیوانات، روش ارتباط گونه‌های خاص، نحوه‌ شکار، غذا خوردن، ایجاد ارتباط با دیگر حیوانات و روش پردازش اطلاعات دریافتی از محیط اطراف آن‌ها را کشف کنند.

رویای صحبت با حیوانات به وسیله هوش مصنوعی ممکن خواهد شد

آیا یک گربه‌ وحشی از ماهیت انسان‌ها اطلاع دارد؟ یا حافظه‌ فیل می‌تواند به انتقال داستان‌های زندگی آن‌ها از نسلی به نسل دیگر کمک کند؟ برای پاسخ به این سوالات می‌توان از طریق روش‌های یادگیری ماشین نسبت به رمزگشایی داده‌ها و سپس ترجمه‌ این اطلاعات به زبان انسان اقدام کرد تا اطلاعات بسیار زیادی از ارتباطات حیوانات به دست آید.

یکی از بنیان‌گذاران ESP می‌گوید احتمالاً طی ۱۲ تا ۳۶ ماه آینده به فناوری موردنیاز برای ایجاد صداهای مولد و جدید دست خواهیم یافت و در آن زمان می‌توان از تکنولوژی مذکور برای رمزگشایی ارتباطات حیوانات استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ رویای صحبت با حیوانات به وسیله هوش مصنوعی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر