;
coinex

ابلاغ بخشنامه اصلاح نظام کارمزد توسط بانک مرکزی؛ ضروری شدن پرداخت کارمزد برای دارندگان کارتخوان‌

بخشنامه اصلاح نظام کارمزد توسط بانک مرکزی ابلاغ شد. طبق این بخشنامه دارندگان دستگاه‌های کارت‌خوان نیز باید کارمزد پرداخت کنند.

بخشنامه اصلاح نظام کارمزد توسط بانک مرکزی ابلاغ شد. براساس این خبر زین‌پس برای خریدهای الکترونیکی نیز مانند اعلام موجودی، باید کارمزد پرداخت شود. گفتنی‌ است که برای خریدهای تا 600هزار تومان، مبلغ 120 تومان به‌عنوان کارمزد از حساب شخص برداشت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: پاتک مجلس به دولت: مدارکی از عرضه بدون نوبت خودرو به نهاد ریاست جمهوری داریم!

بانک مرکزی بخشنامه اصلاح نظام کارمزد را ابلاغ کرد

طبق بخشنامه بانک مرکزی در اصلاح کارمزد خدمات بانکی ریالی و الکترونیکی، از این پس در کارمزد خرید از پذیرنده(فروشگاه‌ها) در تراکنش‌های تا سقف ۶۰۰ هزارتومان، مبلغ ثابت ۱۲۰ تومان و در تراکنش‌های بالاتر از سقف ۶۰۰ هزارتومان، دو ده هزارم (۰/۰۰۰۲) مبلغ تراکنش کارمزد اخذ خواهد شد. همچنین حداکثر کارمزد دریافتی از پذیرندگان، چهار هزارتومان خواهد بود.

بانک مرکزی امروز (۱۷ اردیبهشت‌ماه) بخشنامه به‌روزرسانی کارمزد خدمات بانکی ریالی و الکترونیکی را به شبکه بانکی ابلاغ کرده است. آخرین به‌روزرسانی کارمزد خدمات ریالی و الکترونیکی به سه سال گذشته برمی‌گردد. بانک مرکزی در این بخشنامه کارمزد خرید را بعد از یک دهه تغییر داده و برای اولین‌بار پذیرنده(فروشگاه‌ها) را به‌عنوان ذی‌نفع تراکنش، در نظام کارمزدی دیده است.

بر این اساس، از این پس پذیرندگان فروشگاهی بایستی به ازای تراکنش‌های تا سقف ۶۰۰ هزار تومان مبلغ ۱۲۰ تومان و برای تراکنش‌های بالاتر از سقف تعیینی، دو ده هزارم مبلغ تراکنش به شبکه پرداخت، کارمزد دهند. همچنین در این بخشنامه تاکید شده که حداکثر کارمزد پرداختی در نظام جدید کارمزد از سوی پذیرنده، مبلغ ۴ هزارتومان خواهد بود و به دارنده کارت کارمزد تعلق نمی‌گیرد.

بانک مرکزی بخشنامه اصلاح نظام کارمزد را ابلاغ کرد

در این بخشنامه، در بخش کارمزد خدمات بانکی الکترونیکی در ۲۸ عنوان تغییر کارمزد صورت گرفته است. در این بخش برای صدور انواع کارت مغناطیسی هوشمند/اعتباری، حداکثر۷ هزار و ۲۰۰ تومان و برای صدور انواع کارت مغناطیسی(نقدی، بن کارت و هدیه و…) حداکثر ۳ هزار و ۶۰۰ تومان و برای صدور کارت مجازی برای اشخاص حقیقی و حقوقی به ترتیب ۳ هزار و ۳۰۰ تومان و۳ هزار و ۶۰۰ تومان کارمزد در نظر گرفته شده است.

همچنین برای اعلام مانده کارت(بین‌بانکی) ۱۴۴ تومان کارمزد دریافت خواهد شد. این کارمزد شامل کلیه ابزارهای پذیرش بانکی و شاپرکی می‌شود. همچنین اعلام مانده کارت و صورتحساب ۱۰ گردش آخر-پایان شعب(بین‌بانکی) ۲۶۵ تومان کارمزد خواهد داشت.

کامزد انتقال وجه شتابی کارت به کارت/ انتقال وجه کارت به شبا(خدمات سحاب)، حداقل ۷۰۰ تومان تا مبلغ یک میلیون تومان و به ازای هر یک میلیون تومان مازاد، ۲۸۰ تومان خواهد بود. همچنین کارمزد انتقال وجه بین بانکی پایا به ترتیب در دستور پرداخت انفرادی و پرداخت گروهی ۰/۰۱ درصد مبلغ تراکنش با کف ۲۴۰ تومان و سقف ۳ هزار تومان و در پرداخت گروهی ۱ هزار و دویست تومان هر فایل به اضافه هر واریز ۱۲۰ تومان تومان تعیین شده است. به انتقال وجه بین بانکی ساتنا ۰/۰۲ درصد مبلغ تراکنش تا سقف ۲۸ هزار تومان و به اعلام ۱۰ گردش آخر کارت(بین‌بانکی) ۱۸۰ تومان کارمزد تعلق خواهد گرفت.

همچنین کارمزد خدمات مربوط به صدور سفته و برات الکترونیکی به شکل مقطوع ۲۰ هزار تومان و ثبت یا انتقال یا استعلام چک در سامانه صیاد به شکل حضوری ۵ هزار تومان و به شکل غیرحضوری هزار تومان خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص بخشنامه اصلاح نظام کارمزد چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر