;
coinex

درخواست انجمن خودروسازان برای ازسرگیری فروش خودرو در بورس کالا

انجمن خودروسازان ایران در نامه خود به وزیر امور اقتصادی و دارایی، خواهان ازسرگیری فروش خودرو در بورس کالا و تسهیل شرایط عرضه طی این روش شدند.

انجمن خودروسازان ایران طی نامه‌ای خطاب به وزیر امور اقتصادی و دارایی، با تأکید بر زیان 150 هزار میلیارد تومانی دو خودروساز بزرگ که علت اصلی آن قیمت‌گذاری دستوری طی 10 سال اخیر بوده، خواهان تسهیل ضوابط عرضه و ازسرگیری فروش خودرو در بورس کالا شدند.

بیشتر بخوانید: تصمیم‌گیری برای عرضه خودرو در بورس به خودروسازان سپرده شد!

نامه درخواست ازسرگیری فروش خودرو در بورس کالا

«احمد نعمت‌بخش»، دبیر انجمن خودروسازان ایران، طی نامه‌ای به «احسان خاندوزی»، وزیر امور اقتصادی و دارایی، ضمن اشاره به زیان ناشی از قیمت‌گذاری دستوری خودروها از یک طرف و آثار مثبت عرضه خودروها در بورس، خواهان اتخاذ اقداماتی جهت رونق عرضه خودروها در بورس کالا شده است.

در این نامه ذکر شده است: «همان‌گونه که استحضار دارید یکی از مشکلات کنونی خودروهای سواری، نحوه قیمت‌گذاری آن‌هاست که حدودا یک دهه است که توسط شورای رقابت یا ستاد تنظیم بازار انجام می‌شود و منجر به ضرر و زیان ۱۵۰هزار میلیارد تومانی دو خودروساز بزرگ کشور شده است.»

ازسرگیری فروش خودرو در بورس کالا

در ادامه این نامه همچنین به این نکته تأکید شده که با درایت وزیر اقتصاد و موافقت وزارت صمت و بورس کالا، هم‌اکنون قسمتی از خودروهای سواری در بورس کالا ارائه می‌شوند، که آثار مثبت فراوان آن، اعم از حذف رانت واسطه‌ها، افزایش درآمد دولت از محل ارزش افزوده، افزایش درآمد خودروسازان و کاهش قیمت‌های خودروهای عرضه‌شده در بورس در بازار را به دنبال داشته و خودرو به دست مصرف‌کنندگان واقعی با قیمت مناسب‌تر خواهد بود.

همچنین در پایان نامه انجمن خودروسازان ذکر شده که از جمله مشکلاتی که باعث تمایل کمتر خودروسازان برای عرضه خودرو در بورس شده، ضوابط بورس کالا مبنی بر دریافت ضمانت‌نامه بانکی به ارزش 14 درصد خودروهای عرضه‌شده در بورس بوده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص درخواست ازسرگیری فروش خودرو در بورس کالا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر