;
coinex

زارع پور: بسیاری از پلتفرم‌های خارجی فیلتر نیستند! / احتمال افزایش قیمت اینترنت وجود دارد

طبق اعلام وزیر ارتباطات احتمال افزایش قیمت اینترنت وجود دارد. وی در موضوع پیام‌رسان‌های خارجی به ذکر مثال بسیاری از پلتفرم‌های خارجی فیلتر نیستند بسنده کرد.

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیئت دولت ضمن اشاره به عدم فیلترینگ بسیاری از پیام‌رسان‌های خارجی، از احتمال افزایش قیمت اینترنت نیز سخن گفت. احتمالاً زارع‌پور در نظر داشته به‌نوعی مردم را نسبت به اعتراضات خود در موضوع فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی محبوب مانند اینستاگرام و واتساپ بدگمان کند.

بیشتر بخوانید: کارزار مخالفت با اینترنت طبقاتی راه‌اندازی شد ؛ شما هم به این کارزار دعوتید!

به گفته وزیر ارتباطات، احتمال افزایش قیمت اینترنت وجود دارد

عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران بار دیگر از پلتفرم‌های اجتماعی داخلی حمایت کرد و گفت: «پیام‌رسان‌های داخلی از بلوغ قابل قبولی برخوردار هستند و حدود ۴۰ میلیون کاربر در این پیام‌رسان‌ها فعالیت می‌کنند و روزبه‌روز کیفیت آنها بیشتر می‌شود.»

او همچنین از «ده‌ها» پلتفرم خارجی که فیلتر نیستند نام برد و افزود:

ده‌ها پلتفرم خارجی برای ارتباط با خارج از کشور نظیر imessage ،FaceTime ،Imo ،Discord و دیگر پیام‌رسان‌های خارجی برای ارتباط با خارج از کشور وجود دارد.

وزیر ارتباطات همچنین گفت: «۹۰ درصد نیاز کشور داخلی است و پلتفرم‌های داخلی نیز اکنون توانایی میزبانی از مردم را در پلتفرم‌های تعیین شده را دارند.»

به گفته وزیر ارتباطات، احتمال افزایش قیمت اینترنت وجود دارد

آمارهای دقیقی از تعداد کاربران ایرانی پلتفرم‌هایی که زارع‌پور به آنها اشاره کرده در دست نیست اما نگاهی به لیست محبو‌ب‌ترین اپلکیشن‌های دسته ارتباطات (Communication) در گوگل‌‌پلی نشان می‌دهد سه اپلیکیشن محبوب در این دسته یعنی واتس‌اپ، اسنپ‌چت و تلگرام در ایران فیلتر هستند و رتبه چهارم یعنی دیسکورد در ایران آنچنان کاربران عمومی را جذب خود نکرده است. همچنین ایمو در رتبه شانزدهم این لیست قرار دارد. از ۶ پلتفرم اجتماعی که در میان ۱۰ اپلیکیشن برتر این دسته قرار گرفته‌اند تنها دیسکورد فیلتر نیست.

علاوه بر این، زارع‌پور از iMessage و FaceTime نام برد که مختص کاربران اپل است و همه مردم نمی‌توانند از آن استفاده کنند. طبق آخرین داده‌های statcounter تنها نزدیک به ۷.۵ درصد کاربران گوشی‌های هوشمند در ایران از برند اپل استفاده می‌کنند و سیستم‌‌عامل اندروید در ایران محبوبیتی ۹۲ درصدی دارد.

زارع‌پور در حاشیه این جلسه به موضوع گرانی اینترنت نیز اشاره کرد و گفت:

آخرین تعرفه بسته‌های اینترنتی مربوط به سال ۹۶ است و در دولت سیزدهم افزایش قیمت وجود نداشته است؛ از طرفی سال گذشته بسته‌های زیر قیمت حذف شد اما اپراتورها بسته‌های جدیدی معرفی نکردند.

او افزود:‌ «موضوع افزایش قیمت در حال بررسی است؛ چرا که به‌دلیل افزایش هزینه‌ها، دستمزد، افزایش قیمت دلار و تجهیزات، پیشنهادهایی را اپراتورهای مطرح کردند که در صورت نیاز اطلاع‌رسانی لازم دراین‌باره انجام خواهد شد. البته هدف این است که به مردم فشاری وارد نشود ولی اپراتورها هم برای افزایش کیفیت خدمات، باید سرمایه‌گذاری لازم را دراین‌باره انجام دهند.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ احتمال افزایش قیمت اینترنت چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر