;
coinex

وزیر ارتباطات از اتصال 35 درصد مدارس به فیبر نوری تا پایان 1402 خبر داد

وزیر ارتباطات ضمن اشاره به توسعه فیبر نوری برای رفع مشکل کیفیت و سرعت اینترنت کشور خبر از اتصال 35 درصد مدارس به فیبر نوری تا پایان سال داد و اتصال تمام مدارس به شبکه فیبر نوری تا پایان دولت سیزدهم داد.

«عیسی زار‌ع‌پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات طی آیین امضای تفاهم‌نامه اتصال مدارس کشور به شبکه فیبر نوری در شهر پردیس بیان داشت: «می‌دانم همه ممکن است از سرعت و کیفیت ناراضی باشید. برای افزایش سرعت تنها چاره، فیبر نوری است. حتی برای اینترنت موبایل در نسل پنجم حتماً باید BTSها با فیبر به هم وصل شوند. این کار بزرگ باید 10 سال پیش شروع می‌شد. اینکه شروع نشد، بماند.»

طبق اعلام زارع‌پور هدف‌گذاری امسال دستیابی به پوشش 8 تا 10 میلیونی فیبر نوری است. لازم به ذکر است که در طول این مراسم تست سرعت فیبر نوری با سرعت 949 مگابیت بر ثانیه و پینگ 4 میلی‌ثانیه به ثبت رسید.

وزیر ICT همچنین در خصوص عدم رشد مشترکان فیبر نوری نیز تشریح کرد: «تمرکز ما روی اتصال نبوده است. فیبر نوری ترویج نشده و تصورشان فیبر نوری قبلی است که باید چند ده میلیون هزینه کنند. همت ما روی ایجاد پوشش است اما به موازات اتصال را نیز دنبال می‌کنیم. حتی برخی شهرها به شکل رایگان و 48 ساعته امکان اتصال خواهند داشت که چهارشنبه اعلام خواهد شد. اگر روی اتصال تمرکز کنیم اما پوشش نباشد مردم شاید ناراحت بشوند.»

براساس اعلام وزیر ارتباطات به‌نظر تا پایان امسال شاهد اتصال 35 درصد مدارس به فیبر نوری و درواقع حدود 10 تا 15 درصد از مدارس هم تا پایان شهریور ماه باشیم. همچنین تا پایان دولت هم کلیه مدارس به فیبر نوری متصل خواهند شد.

بیشتر بخوانید: امکان ایجاد گروه مشترک و تماس تصویری بین پیامرسان‌های بومی فراهم می‌شود

اتصال 35 درصد مدارس به فیبر نوری تا پایان سال

وزیر ارتباطات همچنین در ادامه به خبر اتصال 4 هزار روستای جدید به شبکه سیار کشور از ابتدای دولت پرداخت: «بعد از اتمام شهرها به سراغ اتصال روستاها به فیبر نوری می‌رویم.» همچنین وی خبر از رشد 25 درصدی ظرفیت شبکه مادر مخابراتی در روز جهانی ارتباطات داد.

همینطور «رضا مراد صحرایی»، سرپرست وزارت آموزش و پرورش نیز در این نشست اظهار داشت: «یکی از مشکلات جدی جوامع شکاف دیجیتالی است که با این کار این شکاف برطرف خواهد شد. این پروژه بستر گسترش کیفیت و عدالت آموزشی در کشور است. با این اقدام فاصله بین پایتخت و شهرهای دیگر و روستاها کم شده است.»

اتصال 35 درصد مدارس به فیبر نوری

«امیر محمدزاده لاجوردی»، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز در طول این مراسم اضافه کرد: «در حوزه شهری ضریب نفوذ اینترنت پهن‌باند ثابت 41 درصد بر اساس تعداد خانوار است. از لحاظ سرعت و کیفیت عقب هستیم. با تکمیل فیبر نوری هم مساله پوشش و هم کیفیت را حل خواهیم کرد.»

رئیس رگولاتوری همچنین افزود: «در حال حاضر بیش از 40 درصد شهر پردیس تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفته است. در این مدت بیش از 97 کیلومتر حفاری در شهر و 113 کیلومتر فیبرگذاری انجام شده است.»

صابر فیضی، مدیرعامل فناپ تلکام که مجری این طرح نیز هست، در پایان عنوان کرد: «توسعه فیبر در کشور بستگی به استانداران و شهرداران دارد. اگر در شهرهای دیگر همکاری اتفاق بیفتد اهداف وزارت ارتباطات در این زمینه محقق می‌شود.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص اتصال 35 درصد مدارس به فیبر نوری چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر