;
coinex

سقوط دادن عمدی هواپیما برای کسب فالوور ؛ 20 سال حبس برای ایده‌ای احمقانه!

سقوط دادن عمدی هواپیما برای کسب فالوور توسط یک یوتیوبر آمریکایی ممکن است برای او بسیار گران تمام شود. جریمه‌ای سنگین در انتظار جیکوب سربه هوا.

سقوط دادن عمدی هواپیما برای کسب فالوور توسط ترور جیکوب، یوتیوبر معروف اهل آمریکا از چند روز پیش در فضای مجازی و رسانه‌های مختلف بازتاب ویژه‌ای داشته و ویدئوی آن به‌شدت وایرال شده است. البته این ویدئو در سال 2021 ضبط شده و آنطور که خود جیکوب توضیح داده، هدف او از سقوط دادن این هواپیما، کسب درآمد از طریق شبکه‌های اجتماعی و جذب مخاطبان بوده است.

بیشتر بخوانید: انگل زامبی در بدن نیمی از انسان‌ها وجود دارد، اما به طور پنهان!

سقوط دادن عمدی هواپیما برای کسب فالوور خبرساز شد

یوتوبری که در ماه نوامبر سال 2021 ویدیوی پرواز با یک هواپیما و سقوط آن را منتشر کرده بود، حالا به جرم خود مبنی بر ایجاد اخلال در تحقیقات فدرال پیرامون این سقوط اعتراف کرده است. «ترور جیکوب» همچنین اذعان کرده که برای افزایش بیننده و کسب درآمد اسپانسری عامدانه موجب سقوط هواپیما شده بود.

طبق اعلام وزارت دادگستری آمریکا، یوتوبر 29 ساله‌ای که در سال 2021 با یک هواپیمای کوچک پرواز و ویدیوی سقوط آن را منتشر کرده بود، حالا با اتهام دستکاری در صحنه سقوط و ممانعت از تحقیقات فدرال ممکن است به حداکثر 20 سال زندان محکوم شود. او به جرم خود اعتراف کرده و مدعی شده که هدفش کسب درآمد بیشتر از طریق این سناریوی برنامه‌ریزی‌شده بوده است.

سقوط دادن عمدی هواپیما برای کسب فالوور

جیکوب پیش از آغاز پرواز دوربین‌هایی را روی هواپیما نصب کرده و مونوپاد و چترنجات با خود به‌همراه برده بود. در حدود یک دقیقه و نیم پس از آغاز ویدیو، پیشران‌های هواپیما متوقف می‌شوند و ظاهراً او می‌گوید موتور هواپیما را از دست داده است. درنتیجه از کابین خارج می‌شود و با چترنجات فرود می‌آید. در این ویدیو که درحال‌حاضر بیش از 3.6 میلیون بازدید دارد، صحنه‌هایی از سقوط هواپیما نیز نشان داده شده است.

در ادامه جیکوب به محل سقوط هواپیما می‌رود تا دوربین‌های خود را بردارد. اما مسئله به همین‌جا ختم نمی‌شود. او دو روز بعد، سقوط هواپیمای خود را به اطلاع «هیئت ملی ایمنی حمل‌ونقل» (NTSB) آمریکا می‌رساند، اما در این گزارش مدعی می‌شود که این سقوط به‌صورت اتفاقی رخ داده است. NTSB به جیکوب می‌گوید او مسئول حفاظت از بقایای هواپیما برای تحقیقات بیشتر است.

بااین‌حال، او با هلی‌کوپتر به صحنه سقوط هواپیما برمی‌گردد و لاشه آن را به یک فرودگاه محلی می‌برد. در آنجا هواپیما قطعه‌قطعه و در سطل زباله‌های مختلف انداخته می‌شود. در همین زمان، او در پاسخ به سؤالات بازرسان دولت به دروغ به آن‌ها می‌گوید که از وضعیت بقایای هواپیما مطلع نیست.

اگرچه جرم تخریب و مخفی‌سازی عامدانه مدارک در تحقیقات فدرال آمریکا با مجازات‌های سنگینی همراه است و می‌تواند تا 20 سال زندان و 250 هزار دلار جریمه به‌همراه داشته باشد، اما با توجه به اعتراف جیکوب پیش‌بینی می‌شود که او با حکم سبک‌تری از سوی دادگاه روبه‌رو شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص اقدام یوتیوبر معروف در سقوط دادن عمدی هواپیما برای کسب فالوور چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر