;
coinex

نخستین خودرو برقی ایران به نام اسکای ول ET5 معرفی شد [+مشخصات و امکانات]

نخستین خودرو برقی ایران به نام اسکای ول ET5 رونمایی شد. این خودرو برقی توسط شرکت نبکا معرفی شده است و از چند ویژگی جالب بهره می‌برد.

نخستین خودرو برقی ایران به نام اسکای ول ET5 به‌طور رسمی معرفی شد. این خودرو الکتریکی توسط شرکت نبکا معرفی شده است و از مشخصات فنی و امکانات جدیدی بهره می‌برد که تاکنون در هیچ خودرو ایرانی وجود نداشته است. بهتر است بدانید که شرکت نبکا به‌طور مشترک توسط گروه مپنا و شرکت صنایع خودروسازی کرمان تأسیس شده و از فناوری‌های برقی این دو شرکت در آن استفاده شده است. در ادامه نوشته با مشخصات اولین خودو الکتریکی ایران بیشتر آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: خودرو سهند رسما توسط سایپا معرفی شد [+مشخصات، عکس و فیلم]

نخستین خودرو برقی ایران توسط شرکت نبکا معرفی شد

شرکت نبکا (Nebka) که توسط گروه مپنا و صنایع خودروسازی کرمان تأسیس شده به‌شکل رسمی نخستین خودروی برقی ایران را معرفی کرد. اسکای ول ET5 قرار است طی همکاری گروه مپنا و صنایع خودروسازی کرمان به‌شکل مونتاژی در سال 1402 به بازار ایران عرضه شود.

نخستین خودرو برقی ایران توسط شرکت نبکا معرفی شد

مشخصات فنی و امکانات خودرو اسکای ول ET5

اسکای ول ET5 یک خودرو شاسی‌بلند چینی تمام برقی محسوب می‌شود که مدتی قبل مدل‌های اولیه آن وارد ایران شدند تا تست‌های فنی را پشت‌سر بگذارنند. محصولات برند چینی اسکای ول در بازارهای آمریکای جنوبی، اروپا و خاورمیانه عرضه می‌شوند و تا به امروز توانستند سهم قابل‌توجهی از این بازارها را به خود اختصاص دهند.

نخستین خودرو برقی ایران توسط شرکت نبکا معرفی شد

Skywell ET5 در مدل با قدرت 203 اسب‌بخار و گشتاور 320 نیوتن‌متر به بازار ایران راه پیدا می‌کند. این خودرو با هر بار شارژ کامل می‌تواند مسافت حدود 520 کیلومتر را بپیماید. باتری‌های این خودرو نیز ظرف مدت 30 دقیقه از 30 تا 80 درصد شارژ خواهند شد. یک گیربکس اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت به چر‌خ‌ها را بر عهده دارد. اسکای ول ET5 در قالب یک شاسی‌بلند 5 نفره با وزن 1.9 تنی خود می‌تواند در کمتر از 9 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر برساعت برسد.

نخستین خودرو برقی ایران توسط شرکت نبکا معرفی شد

به‌نظر می‌رسد نبکا به‌دنبال عرضه نسخه فول آپشن Skywell ET5 است. این خودرو در نسخه فول خود از امکاناتی چون رادار نقطه کور، رادار خط‌خوان، رانندگی خودکار بین خطوط، جلوآمپر دیجیتال، تنظیم حالت رانندگی، تهویه اتوماتیک با پاک‌سازی هوای کابین، فرمان کمکی برقی، نمایشگر 12.8 اینچی، صندلی‌های برقی جلو با گرم‌کن و سردکن، فناوری LED چراغ‌ها، نور بالای اتوماتیک، ترمز اتوماتیک، کروز کنترل تطبیقی و 6 کیسه هوای 10 نقطه‌ای بهره می‌برد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص نخستین خودرو برقی ایران به نام اسکای ول ET5 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    این خودرو توی اینترنت دیدم برای یه شرکت چینی هستش که توی امارات یکی از دوستام خریده و اصلا این شرکت توی ایران نمایندگی رسمی ندارن چه برسه بخوان داخلی سازی بدن به این کرمان خودرو و امثال اینا کمتر اخبار جعلی بذارین

    پاسخ

    سلام
    مثلاً بخای بری مسافرت وسط جاده چجوری شارژش کنی
    خب زیر ساخت نیس خریدش غیر منطقیه فقط تو شهری میشه ازش استفاده کرد

    پاسخ