;
coinex

انقلاب سامسونگ در گوشی‌های هوشمند با فناوری باتری‌های حالت جامد

سامسونگ با توسعه فناوری باتری‌های حالت جامد خود قصد دارد یک انقلاب جدید در صنعت گوشی‌های هوشمند و تکنولوژی ساخت باتری ایجاد کند.

برخی گزارش‌های رسمی نسان می‌دهد که سامسونگ مشغول کار بر روی یک فناوری باتری‌های حالت جامد با چگالی بسیار بالاتر از باتری‌های معمولی است که اگر چنین باشد یک اتقلاب جدید در حوزه گوشی‌های هوشمند و فناوری ساخت باتری پدید می‌آید. گفتنی‌ست که غول کره‌ای فناوری جهان با ساخت این باتری هم امنیت باتری را افزایش خواهد داد و هم نقش بسیار مؤثری در کنترل دما و دوام باتری ایجاد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: سامسونگ در تلاش برای افزایش طول عمر باتری گوشی‌های هوشمند با فناوری خودروهای برقی!

فناوری باتری‌های حالت جامد توسط سامسونگ معرفی شد

گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که سامسونگ در حال ساخت باتری‌های جدید با چگالی بالا برای گوشی‌های هوشمند است که چگالی انرژی بسیار بالایی داشته و علاوه بر امنیت بیشتر، شاهد مدیریت بهتر دمای باتری هستیم. قرار است از باتری‌های انقلابی سامسونگ علاوه بر گجت‌های هوشمند در خودروهای برقی نیز استفاده شود.

این روزها سامسونگ در حال کار روی نسل جدیدی از باتری‌های حالت جامد یا همان Solid-State بوده که چگالی انرژی آن از باتری‌های مشابه ساخت شیائومی هم بالاتر است. پیش از این نمونه‌های اولیه این نوع باتری روی خودروهای برقی به خوبی جواب داده و اکنون نوبت ورود این فناوری انقلابی به دنیای گوشی‌های هوشمند است.

فناوری باتری‌های حالت جامد توسط سامسونگ معرفی شد

سامسونگ بیش از یک دهه است که روی بهبود عملکرد باتری‌های Solid-State کار می‌کند و ظاهراً این اواخر پیشرفت‌های بسیاری حاصل شده است. اما نکته جالب این است که این فناوری علاوه بر گوشی‌های هوشمند در خودروهای برقی نیز به کار گرفته خواهد شد.

در واقع بخش Electro-Mechanics سامسونگ تلاش می‌کند تا باتری‌های حالت جامد متناسب با گوشی‌ها و دستگاه‌های هوشمند عرضه کند. از سوی دیگر سامسونگ SDI بر روی توسعه باتری Solid-State برای خودروهای برقی متمرکز خواهد بود.

باتری‌های حالت جامد چگالی انرژی را بهبود می‌بخشند و به سازندگان اجازه می‌دهند باتری‌های با ظرفیت‌های بزرگ‌تر در همان حجم قبلی با طول‌عمر بسیار بالا بسازند. در واقع یک باتری می‌تواند در فضایی کوچک‌تر، انرژی بیشتری را ذخیره کند. چنین قابلیتی می‌تواند برای سازندگان گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ و لپ‌تاپ اهمیت زیادی داشته باشد.

در توضیح این فناوری باید گفت که باتری حالت جامد یک تکنولوژی متفاوت است که از الکترود و الکترولیت جامد به جای الکترولیت‌های مایع موجود در باتری‌های لیتیوم یون‌ استفاده می‌کند.

فناوری باتری حالت جامد می‌تواند چالش‌هایی مثل چگالی انرژی کم، عملکرد ضعیف در دمای پایین و مشکلات امنیتی را برطرف سازد. با این حال، باتری‌های حالت جامد می‌توانند در محیط‌های سرد عملکرد بهتری داشته باشند. انتظار می‌رود که این فناوری نقطه عطف جدیدی را در توسعه گوشی‌های هوشمند و خودروهای برقی ایجاد کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ انقلاب سامسونگ در گوشی‌های هوشمند با فناوری باتری‌های حالت جامد چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر