;
coinex

آهنگ‌های جدید گروه بیتلز توسط هوش مصنوعی منتشر شد! [+فایل صوتی]

در ادامه روند تولید موسیقی با هوش مصنوعی، اینبار آهنگ‌های جدید گروه بیتلز منتشر شده است.

یک کاربر یوتیوب توانست با استفاده از هوش مصنوعی آهنگ‌های جدید بیتلز را تهیه و منتشر کند. این تکنولوژی پیشرفته براساس کاراکترهای این گروه، چند ترک جدید از آنها ساخته است. این مسئله توانایی بالای هوش مصنوعی را در درک و بکارگیری مدل‌های زبانی و ترکیب آن‌ها با آواهای موسیقی نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: بازخوانی آهنگ شجریان با صدای بیلی آیلیش توسط هوش مصنوعی [+دانلود]

هوش مصنوعی آهنگ‌های جدید گروه بیتلز را منتشر کرد

به‌تازگی از هوش مصنوعی برای ساخت چندین آهنگ از گروه افسانه‌ای بیتلز که‌همچنان محبوب‌ترین و شناخته شده‌ترین گروه موسیقی دنیا به‌شمار می‌رود، استفاده شده است.

آهنگ‌های جدید گروه بیتلز توسط هوش مصنوعی منتشر شد! [+فایل صوتی]
آهنگ‌های جدید گروه بیتلز
این اتفاق، خبری مهم و شگفت‌انگیز برای علاقمندان این گروه موسیقی شناخته می‌شود که از زمان جدایی اعضای این گروه از یکدیگر در سال ۱۹۷۰ تا به امروز، هنوز هیچ آهنگ مستقلی منتشر نکرده و اعضای آن، تنها آهنگ‌های انفرادی خود را پخش کرده‌اند.

سازنده این آثار جدید، یک تولیدکننده محتوا در یوتیوب به نام Dae Lims است که با استفاده از صدای چهار عضو این گروه، لنون، مک کارتی، هریسون و استار موزیک جدیدی را تولید کرده است. البته این ویدیوها و ترک‌ها خیلی سریع به دلیل دخالت کمپانی سرشناس UMG و به دلیل مسائل کپی رایت از یوتیوب حذف شد.

جذاب برای شنوندگان، خطرناک برای هنرمندان!

آهنگ انتخاب شده توسط این تولیدکننده محتوا، آهنگ New اثر پل مک کارتنی بود که در سال 2013 از آلبومی تحت همین نام منتشر شده بود. Dae Lims به کمک هوش مصنوعی آین اهنگ را به‌گونه‌ای بازسازی کرد که انگار هر چهار عضو بیتلز در کنار هم به‌اجرای آن می‌پردازند!

در ادامه، این تولیدکننده محتوا همچنین آهنگ Grow Old With Me از جان لنون را نیز به‌شکلی بازسازی کرده که انگار پل مک کارتنی نیز در آن حضور دارد.

لازم به‌ذکر است که تا پیش از حذف این ویدیوها، کاربران یوتیوب استقبال فوق‌العاده‌ای از آن‌ها کرده بودند. همچنین در سال 1968، گروه بیتلز تکه‌هایی از یک آهنگ به‌نام Watching Rainbows را ضبط کرده بودند. با این وجود، نسخه کامل این آهنگ هرگز منتشر نشد.

با این حال، یک یوتیوبر دیگر به نام John Winston Lennon، با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، ترک کامل این آهنگ را در یوتیوب منتشر کرده است.

این ترک نیز در یوتیوب با استقبالی باورنکردنی روبرو شد و این روزها اساسا سرویس‌های استریم موزیک مانند یوتیوب، اسپاتیفای پر از ترک‌های ساخته شده توسط AI هستند.

سازندگان این آهنگ‌های مبتنی بر AI با تزریق حجم بالایی از داده‌ها به الگوریتم هوش مصنوعی خود قادرند به‌درک بسیار خوبی از صدا، استیل خوانندگی و سایر جزئیات کیفی خوانندگان مختلف برسند. نتیجه این امر، ساخت موزیک‌هایی مصنوعی از خوانندگان مختلف به‌کمک فناوری هوش مصنوعی است که‌حتی طرفداران دوآتشه آن خوانندگان نیز قادر به‌تشخیص واقعی نبودن آن نیستند!

به گزارش Interesting Engineering، ماه گذشته اسپاتیفای ناچار به حذف آهنگی تحت نام Heart On My Sleeve از دریک و ویکند، رپرهای سرشناس، شده بود که به‌طور کامل توسط هوش مصنوعی ساخته شده بود. UMG که وظیفه حفاظت از حقوق هردو این خوانندگان را بر عهده دارد، در همین راستا در مصاحبه‌ای با بیلبورد گفت:

انتشار و وایرال شدن چنین آهنگ‌هایی به‌خوبی گویای اهمیت قانونی و اخلاقی کمپانی‌های مختلف برای قرار ندادن امکانات و سرویس‌های خود در اختیار افرادی‌ست که می‌توانند به صنعت موسیقی آسیب بزنند.

در ادامه، این کمپانی همچنین اخطاریه‌ای را نیز برای تمامی سرویس‌های استریم موزیک ارسال نمود و از آن‌ها خواست که‌بدون کسب اجازه‌های لازم به‌هیچ وجه آرشیو و منابع خود را در اختیار کمپانی‌های هوش مصنوعی قرار ندهند.

بلافاصله پس از این اتفاقات، Spotify ناچار به‌حذف ده‌ها هزار آهنگ از پلتفرم خود شد. اسپاتیفای، پیش‌تر، بستری برای نشر موزیک‌های تولیدشده توسط هوش مصنوعی بود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص منتشرشدن آهنگ‌های جدید گروه بیتلز توسط هوش مصنوعی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر