;
coinex

احتمال ممنوعیت شارژ سریع گوشی‌ها توسط اتحادیه اروپا [+جزئیات]

ممنوعیت شارژ سریع گوشی‌ها توسط اتحادیه اروپا جدیدترین اقدام احتمالی اتحادیه اروپا علیه شرکت‌های گوشی‌سازی است. اما علت این تصمیم چیست؟

ممنوعیت شارژ سریع گوشی‌ها توسط اتحادیه اروپا مطرح شد. آنطور که مشخص است اتحادیه درنظر دارد به‌دلیل تبلیغات بیش‌از حد و گمراه‌کننده شرکت‌های تولیدکننده گوشی موبایل در بحث فناوری شارژ سریع خود، استفاده از تکنولوژی شارژ سریع را ممنوع کند. این اتحادیه از چندی پیش تاکنون فعال بوده و شرکت‌های تکنولوژی را بارها در شوک فرو برده است.

بیشتر بخوانید: قرارداد خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت به تایید اتحادیه اروپا رسید

احتمال ممنوعیت شارژ سریع گوشی‌ها توسط اتحادیه اروپا وجود دارد

یکی از قابلیت‌هایی که در اکثر گوشی‌های هوشمند امروزی وجود دارد، پشتیبانی از سرعت شارژ بسیار زیاد است. به‌عنوان مثال، بسیاری از گوشی‌های موجود در بازار از شارژ ۱۲۰ وات بهره می‌برند و حتی گاهی اوقات عرضه‌ محصولاتی با پشتیبانی از سرعت شارژ ۲۰۰ وات را شاهد بوده‌ایم.

ما حتی ویدئوهایی از عملکرد فناوری شارژ ۳۰۰ وات را دیده‌ایم؛ اما مشکل این است که نمی‌توان همیشه از قابلیت مذکور استفاده کرد. به‌هرحال، شرکت‌های سازنده‌ گوشی‌های هوشمند سرعت شارژ فوق‌ سریع را به‌عنوان یکی از قابلیت‌های مهم محصولات خود تبلیغ می‌کنند.

اکنون به‌نظر می‌رسد اتحادیه‌ اروپا قصد دارد قوانین جدیدی تدوین کند که هدف آن تعیین استاندارد برای بیان حقیقت ازطرف شرکت‌های سازنده‌ گوشی‌های هوشمند است. وبلاگ رسمی پارلمان اتحادیه‌ اروپا نیز اعلام کرده که لایحه‌ جدید تقریباً رسمی شده است.

احتمال ممنوعیت شارژ سریع گوشی‌ها توسط اتحادیه اروپا وجود دارد

اتحادیه‌ اروپا قصد دارد محدودیت‌هایی در شیوه‌ بازاریابی شرکت‌ها و ارائه‌ توضیحات گمراه‌کننده درباره‌ ویژگی‌های محصولات آن‌ها اعمال کند. قوانین جدید درباره‌ تأثیر محصولات بر محیط‌زیست و حق تعمیر آن‌ها نیز اِعمال خواهد شد.

هدف کمپین جدید اتحادیه‌ اروپا شعارهایی مثل «سازگاری با محیط‌زیست» است که روی بسته‌بندی‌ برخی گوشی‌های هوشمند و لوازم‌جانبی آن‌ها وجود دارد؛ البته این قوانین نتیجه‌ تحقیقات گذشته‌ اتحادیه است.

درادامه به برخی دیگر از جزئیات مربوط به قانون جدید اتحادیه‌ اروپا اشاره می‌کنیم:

  • جلوگیری از کسب‌ سود شرکت‌ها از کالاهایی که پس‌ از پایان دوران گارانتی با مشکل مواجه می‌شوند.
  • حفظ حقوق مصرف‌کنندگان برای دریافت اطلاعات واضح و درک‌پذیر درباره‌ گزینه‌ها و هزینه‌ تعمیرات آینده.
  • ممنوع‌کردن ادعاهای گمراه‌کننده‌ شرکت‌ها درباره‌ سازگاری محصولات با محیط‌زیست.

تصویب قوانینی که هدف آن‌ها کمک به مردم باشد، بسیار عالی است. اکنون باید منتظر بمانیم تا مشخص شود گام بعدی مذاکرات میان پارلمان اتحادیه‌ اروپا و کشورهای عضو آن چیست و سرانجام قوانین جدید آن‌ها چه خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص قانون ممنوعیت شارژ سریع گوشی‌ها توسط اتحادیه اروپا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر