;
coinex

تورم بخش ارتباطات در اردیبهشت 1402 از تورم مسکن و حامل‌های انرژی فراتر رفت!

طبق آخرین اعلام مرکز آمار در مورد شاخص قیمت مصرف‌کننده، تورم بخش ارتباطات در اردیبهشت 1402 برابر با 2.7 درصد بوده که عدد بزرگ‌تری از سایر بخش‌ها است.

طی اردیبهشت ماه امسال شاخص قیمت مصرف‌کننده خانوارهای کشور به عدد 185.5 دست پیدا کرده است که نسبت به ماه پیش 2.8 درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل 54.6 درصد رشد پیدا کرده است. این میزان حاکی از تقریبا 54.6 درصد بودن تورم نقطه به نقطه اردیبهشت ماه 1402 بوده است. شایان توجه است که تورم نقطه به نقطه خدمات ارتباطی در اردیبهشت ماه 23 درصد ذکر شده است.

بیشتر بخوانید: تورم ایران در جایگاه ششم جهان قرار گرفت

اعلام تورم بخش ارتباطات در اردیبهشت 1402

به بیان مرکز آمار تورم ماهانه خانوارهای کشور معادل 2.8 درصد بوده است. در همین راستا، خدمات حوزه ارتباطات تورم 2.7 درصدی را به خود دیده که بیشتر از تورم ماهانه حوزه‌های خدمات حمل‌ونقل و آموزش و کالاهایی مانند مسکن، آب، برق، گاز و نان و غلات بوده است. بیشترین میزان تورم ماهانه اردیبهشت ماه نیز به دخانیات تعلق دارد.

تورم بخش ارتباطات در اردیبهشت 1402

از سوی دیگر طبق گزارش مرکز آمار، تورم بخش ارتباطات در اردیبهشت 1402 طی ماه اخیر 21.9 درصد اعلام شد. تورم ماهانه این بخش هم در فروردین ماه 1.9 درصد عنوان شده است. بیشترین آمار تورم ماهانه در حوزه ارتباطات طی ماه‌های گذشته متعلق به ابتدای زمستان سال پیش بوده که 2.9 درصد ذکر شده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص تورم بخش ارتباطات در اردیبهشت 1402 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر