;
coinex

سهمیه بندی جدید بنزین اعلام شد؛ هر خودرو ماهانه چند لیتر بنزین دارد؟ [بروزرسانی: تکذیب شد]

گرچه دیروز اخباری در خصوص سهمیه بندی جدید بنزین منتشر شد این گزارش امروز توسط سخنگوی صنف جایگاه‌داران تکذیب شده است.

احمد مجرد، مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آذربایجان غربی خبری در مورد سهمیه بندی جدید بنزین اعلام کرده است که خبر جدیدی نیست. طبق اعلام وی، بنزین سهمیه‌ای همان 60 لیتر ماهانه خواهد بود اما 150 لیتر بنزین آزاد در هر کارت سوخت نیز شارژ شده است که براساس گفته مجرد، همین رویه باعث شده است تا استفاده از کارت سوخت شخصی تا 66 درصد افزایش داشته باشد.

بیشتر بخوانید: کیفیت پایین بنزین صادراتی ایران به ونزوئلا کار دست دولت کاراکاس داد؛ خودروها خود‌به‌خود آتش می‌گیرند!

سهمیه بندی جدید بنزین اعلام شد

احمد مجرد، مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه به استقبال خوب مردم این منطقه در استفاده از کارت‌های سوخت شخصی اشاره کرد و گفت:

این کارت‌ها در ابتدای هر ماه ۲۱۰ لیتر شامل ۱۵۰ لیتر آزاد و ۶۰ لیتر بنزین سهمیه‌ای شارژ خواهند شد. البته چه مردم از این سهمیه آزاد استفاده کنند چه استفاده نکنند، سهمیه آزاد این کارت‌ها در پایان ماه صفر می‌شود.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه در ادامه گفته‌های خود بیان کرد: «سهمیه یارانه‌ای ۶۰ لیتری بنزین کارت‌های سوخت شخصی تا ۹ ماه قابل ذخیره است، اما اگر مردم از ۱۵۰ لیتر سهمیه آزاد این کارت‌ها استفاده نکنند، این سهمیه در پایان هر ماه صفر شده و مجدداً در ابتدای ماه بعد شارژ خواهد شد.»

مجرد افزود:

آمارهای اطلاعات سامانه هوشمند سوخت نشان می‌دهد از زمانی که طرح بهبود نظام توزیع و بهینه‌سازی کارت‌های آزاد در جایگاه‌های سوخت اجرا شده، میزان استفاده مردم از کارت سوخت شخصی در هر ۲ نرخ سهمیه و آزاد بیش از ۶۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

سهمیه بندی جدید بنزین اعلام شد

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه در ادامه از همکاری شهروندان در خصوص استفاده از کارت سوخت شخصی ابراز خرسندی کرد و گفت: «استفاده از کارت‌های سوخت شخصی توسط رانندگان در جایگاه‌ها ضمن اینکه مزایایی چون مدیریت زمان و تحلیل زمان را به همراه دارد، باعث ساماندهی کارت‌های سوخت و میزان مصرف خواهد شد.»

مجرد در پایان خاطرنشان کرد:

برای درخواست کارت سوخت المثنی باید مالک خودرو به همراه مدارک شناسایی خودرو در دفاتر پلیس +10 حضور پیدا کند. همچنین ثبت‌نام‌کنندگان کارت سوخت المثنی نیز برای پیگیری روند صدور کارت خود می‌توانند از سایت www.epolice.ir استفاده کنند.

سهمیه‌بندی بنزین تغییری نخواهد داشت [بروزرسانی 8 خرداد 1402]

سهمیه بندی جدید بنزین اعلام شد؛ هر خودرو ماهانه چند لیتر بنزین دارد؟ [بروزرسانی: تکذیب شد]

رضا نواز، سخنگوی صنف جایگاه‌داران در خصوص اینکه‌ آیا در زمینه سهمیه بندی بنزین اتفاق جدیدی رخ داده، گفت: هیچ اتفاق جدیدی در خصوص شارژ کارت‌های سوخت مردم اتفاق نیفتاده است. سخنگوی صنف جایگاه‌داران هرگونه سهمیه‌بندی جدید و تغییر قیمت بنزین را تکذیب کرد و گفت:

بیش از یک‌سال است که سهمیه بنزین با نرخ آزاد در کارت‌های سوخت شخصی، ۱۵۰ لیتر است و هیچ تغییری در سهمیه‌بندی و یا تغییر قیمت بنزین، نداشته‌ایم.

وی افزود: در تمامی کارت‌های سوخت شخصی، ۶۰ لیتر بنزین سهمیه‌ای و ۱۵۰ لیتر بنزین با نرخ آزاد در ابتدای هر ماه شارژ می‌شود و مالک خودرو بعد از استفاده از بنزین سهمیه‌ای، می‌تواند از کارت سوخت شخصی خود برای دریافت بنزین با نرخ آزاد به میزان ۱۵۰ لیتر استفاده کند و اگر باز هم نیاز به خرید بنزین داشت، می‌تواند از کارت سوخت جایگاه‌ها استفاده کند.

سخنگوی صنف جایگاه‌داران تصریح کرد: بیش از یک‌سال است که سهمیه بنزین با نرخ آزاد در کارت‌های سوخت شخصی، 150 لیتر است و هیچ تغییری در سهمیه‌بندی و یا تغییر قیمت بنزین، نداشته‌ایم.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص سهمیه بندی جدید بنزین چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر