;
coinex

پرواز موفق نخستین هواپیمای مسافربری بومی چین ؛ پایان انحصار بوئینگ و ایرباس!

نخستین هواپیمای مسافربری بومی چین با موفقیت به پرواز درآمد. احتمالا این اقدام چین، آغازی بر انحصارگرایی آنها در صنعت هوایی باشد.

نخستین هواپیمای مسافربری بومی چین به‌نام C919 توانست اولین مأموریت تجاری خود که از مبدأ شانگهای به مقصد پکن بود را با موفقیت پشت سر بگذارد. با این اتفاق انحصار بوئینگ و ایرباس در خطر است و هواپیماهای چینی نیز وارد رقابت خواهند شد. گفتنی‌ست این هواپیمای مسافربری توسط شرکت Comac ساخته شده و گنجایش 164 مسافر دارد.

بیشتر بخوانید: انجام عملیات پرداخت با اسکن کف دست ؛ آینده را چینی‌ها می‌سازند!

نخستین هواپیمای مسافربری بومی چین با موفقیت پرواز کرد

اولین هواپیمای مسافربری ساخت چین موسوم به C919 نخستین پرواز تجاری خود را انجام داد. این دستاورد مهم از آن جهت اهمیت دارد که این کشور قدرتمند آسیایی از دهه‌ها پیش سعی داشته است تا به سلطه کشورهای غربی بر فناوری هواپیماهای مسافربری پایان دهد.

تلویزیون دولتی چین در گزارشی اعلام کرد که هواپیمای مسافربری C919 امروز از فرودگاهی در شهر شانگهای پرواز کرد و در پکن فرود آمد. این هواپیما با ظرفیت 164 مسافر توسط شرکت دولتی Comac ساخته شده است و می‌خواهد چین را از وابستگی به ایرباس و بوئینگ رها کند.

البته در این پرواز اولیه بیش از 130 مسافر حاضر بودند و کمتر از سه ساعت طول کشید تا هواپیما از شانگهای به پکن برسد. گفتنی است که C919 همچنان در بخش موتور و قطعات خود تا حدی از تجهیزات غربی استفاده می‌کند. این هواپیما قرار است دوباره به شانگهای برگردد و در آنجا به کار خود ادامه دهد.

نخستین هواپیمای مسافربری بومی چین با موفقیت پرواز کرد

شرکت هواپیمایی دولتی China Eastern Airline فعلاً سفارش خرید پنج هواپیمای C919 را به Comac داده است. خود Comac هم که قرار است تا پنج سال دیگر به نرخ تولید 150 هواپیما در سال برسد، می‌گوید برای C919 بیش از 1200 سفارش دریافت کرده است. بااین‌حال، برخی کارشناسان باور دارند که این سفارش‌ها درواقع درخواست استعلام بها از سوی مشتریان داخلی این هواپیما بوده است.

هواپیمای مسافربری C919 که برای رقابت با بوئینگ 737 مکس و ایرباس A320 طراحی شده، قرار است فعالیت منظم خود را در ناوگان شرکت هواپیمایی China Eastern آغاز کند. این هواپیما پیش‌تر در آذرماه 1401 اولین پرواز غیرتجاری خود را انجام داده بود.

«شی جین‌پینگ»، رئیس‌جمهور چین که چند سال پیش در ماکت کابین خلبان C919 حاضر شده بود، این پروژه را به‌عنوان یکی از نوآورانه‌ترین دستاوردهای این کشور توصیف کرد. حالا باید دید که آیا بقیه کشورها هم به سراغ خرید هواپیماهای مسافربری چینی خواهند رفت یا خیر.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص پرواز موفق نخستین هواپیمای مسافربری بومی چین چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید..

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر