;
coinex

گرانفروشی خودرو و سرپیچی از مصوبه شورای رقابت را گزارش کنید!

با وجود مصوبه شورای رقابت در خصوص مقابله با گرانفروشی خودرو توسط خودروسازان خصوصی در صورت تخلف امکان گزارش به وزارت صمت و سازمان تعزیرات حکومتی وجود دارد.

حدود سه هفته‌ از طی شدن مراحل نهایی مصوبه شورای رقابت در خصوص قیمت‌گذاری خودروهای مونتاژی گذشته و باوجود تمام بحث‌های پیش‌آمده درباره اجرا یا تجدید‌نظر در آن، بالاخره بر الزام به رعایت آن توسط خودروسازان مونتاژی تاکید شد.

ضمن اینکه طی جلسه‌ای که وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار کرد، نمایندگان پنج خودروساز خصوصی بالاخره اجرای مصوبه شورای رقابت را مورد پذیرش قرار دادند. بعد از آن نیز، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان طی اطلاعیه‌ای ضوابط قیمت‌گذاری و فروش خودروهای مونتاژی را به شرکت‌های خصوصی ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: قیمت خودروهای مونتاژی رسما تصویب شد؛ مونتاژکاران کوتاه می‌آیند؟ [+جدول]

تداوم گرانفروشی خودرو با وجود مصوبه شورای رقابت

هم‌اکنون نیز حدود 10 روز از این امر (ابلاغ ضوابط قیمت‌گذاری) می‌گذرد، بااین‌حال همچنان خودروسازان خصوصی به بهانه عدم دریافت مصوبه شورای رقابت به گرانفروشی خودرو تداوم بخشیده و قیمت‌های تعیین‌شده از سوی خودشان را کاهش نداده‌اند.

گرانفروشی خودرو

لذا همچنان لیست قیمتی‌ محصولات، به مونتاژکاران اختصاص دارد نه شورای رقابت که در پی مقابله با این موضوع است. به ادعای برخی مشتریان همچنین خودروسازان خودروهای مرحله اول فروش یکپارچه را که زمان تحویلشان فرا رسیده، با قیمت‌های اعلامی خود شرکت فاکتور کرده‌اند. لذا تعداد فراوانی از مشتریان، خودرو را با قیمت شرکتی تحویل گرفته‌اند و نه قیمت مصوب شورای رقابت. همچنین در مرحله ثبت درخواست خودرویی مرحله دوم فروش یکپارچه هم فعلاً قیمت قطعی مشخص نشده است.

با این وجود براساس قانون، مصوبه شورای رقابت لازم‌الاجرا است، لذا شرکت‌ها مکلف به اجرای آن شده‌اند و مردم قادر خواهند بود تا در هنگام روبرویی با این تخلف، شکایات خود را از طریق سامانه 124 (وزارت صنعت، معدن و تجارت) و همچنین سازمان تعزیرات حکومتی پیگیری کنند. در استان‌ها هم این افراد این امکان را دارند تا در راستای این امر از طریق سازمان صمت استان‌ها مبادرت ورزند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص گزارش گرانفروشی خودرو به وزارت صمت و تعزیرات چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (6 نظر)

    ببخشید جناب مسئول دلسوز من میخواستم یه گزارش گرانفروکنیشی بدم ازسمت خودروسازان مونتاژی.ایشان 4 هزار خودروی تیگو 8 پرو پریمیوم رو به قیمت 2260 میلیون تومان فروخته اند درحالی که شورای خیاری دستور داده بود 1400 میلیون تومان بفروشن وشرکتها پول رو هم کامل گرفتند.ممنونم که هیچ گهی نمیخورین.خخخ تف تو اینهمه بی ناموسی و بی غیرتی

    پاسخ

    این چه وضعیه پشت این مدیران خودرو کیه که هنوز قیمتها رو برا اساس شورای رقابت نداده ،با این سیستم پس این شورای رقابت کشکه و الکی و هیچ تصمیمی نمی تونه اجرایی بگیره فقط نشستن توی جلسات مفت میخورن و خودرو ساز هم میخنده به ریششون و کار خودش رو میکنه ،اگر جلوی مونتاژ کارو نگیرن مملکت رو با این کار به سخره میکشن یعنی اینا رو هیچ کاره فرض کردن

    پاسخ

    تمام ملت در هر زمینه ای به قانون باید پایبند باشند ولی این ها هر کاری میخوان انجام میدن

    پاسخ

    اداره ژاندارمری دارووم شکایت ماشینه تیم بردنه کنین حمایت،،خط شوتی کار ایکنوم مسیر تهروون سرشو من جادیم تا پی خروس خووون
    لطفاً با آهنگ بخونید

    پاسخ

    مردم را احمق فرض کردن . مگه خودشون گور و کر هستند مگر اعلامیه و دعوتنامه های مونتاژکاران را نمیبینندکه جلوی انها را بگیرند مردم. پس انگار شما به این قیمتها راضی هستید گه اقدام نمیکنید.واگر کسی شاکی نشد شما هم سکوت اختیار کنید

    پاسخ

    مگه خود وزارت صمت نمیبینه که مردم گزارش بدن
    پس سازمان بازرسی چیکارس

    اینا همش سرکاریه…

    پاسخ