;
coinex

تعداد مجاز واردات موبایل در سال 1402 مشخص شد

تعداد مجاز واردات موبایل در سال 1402 اعلام شد. سامانه جامع تجارت مجوز واردات چه تعداد گوشی را برای وارد کنندگان صادر کرده است؟

تعداد مجاز واردات موبایل در سال 1402 توسط سامانه جامع تجارت اعلام و مهدی عبقری دبیر انجمن واردکنندگان تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی نیز جزئیات آن را مشخص کرده است. براساس اطلاعاتی که وی نشر داده، ظاهراً واردکنندگان موبایل می‌توانند به‌اندازه میانگین دو سال قبل، گوشی وارد کشور کنند. جزئیات خبر را می‌توانید در ادامه مطلب مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: با شرایط جدید ثبت سفارش واردات موبایل با کمبود کالا مواجه نخواهیم شد!

تعداد مجاز واردات موبایل در سال 1402 مشخص شد

سامانه جامع تجارت هر سال نحوه اجرای واردات کالا و میزان واردات کالاهای مختلف به کشور را تعیین و اعلام می‌کند. بر اساس اعلام این سازمان امسال واردکنندگانی که در حوزه واردات گوشی موبایل فعالیت می‌کنند مجاز هستند به اندازه میانگین دو سال قبل موبایل وارد کنند.

ایسنا به نقل از مهدی عبقری این خبر را منتشر کرده است. دبیر انجمن واردکنندگان موبایل در این خصوص به این خبرگزاری گفت:

در سال جاری واردکنندگان موبایل در هر دو ماه می‌توانند به اندازه یک ششم میانگین دو سال قبل، موبایل ثبت سفارش کنند. در کل سال هم می‌توانند به اندازه میانگین دو سال قبل موبایل وارد کنند.

تعداد مجاز واردات موبایل در سال 1402 مشخص شد

او دلیل این تصمیم را نیاز بانک مرکزی به اشراف بر مدیریت ارزی اعلام کرده است: «علت این تصمیم این است که بانک مرکزی بر مدیریت ارزی اشراف داشته باشد و به صورت ناگهانی درخواست ثبت سفارش و تخصیص ارز بالا نرود.»

عبقری در ادامه نحوه اجرایی شدن این تصمیم را نیز توضیح داده است:

اگر در دو ماه اولیه واردکننده قسمتی از سهمیه خود را وارد نکند، قسمت باقی‌مانده باطل نمی‌شود. البته واردکنندگان از دو ماهی که لحاظ شده، حدود ۳۸ روز در صف تخصیص هستند و یک ماه هم طول می‌کشد بانک مرکزی ارز را تأمین کند.

به گفته او: «تأمین ارز در مواردی تا ۴۵ روز زمان می‌برد. بنابراین درخواست واردکنندگان این است که تخصیص و تأمین ارز تسریع شود.»

دبیر انجمن واردکنندگان تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی به نحوه تامین ارز برای واردات گوشی‌های موبایل بیشتر از ۶۰۰ دلار اشاره کرد و گفته است:

با وجود درخواست و ابلاغ دفتر تخصصی تلفن همراه در سال گذشته، همچنان برای واردات موبایل‌های بالای ۶۰۰ دلار از ارز حاصل از صادرات خود استفاده می‌شود. این در حالی است که بانک مرکزی هم اذعان کرده صادرکننده باید ارز خود را در سامانه بانکی بفروشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ تعداد مجاز واردات موبایل در سال 1402 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر