;
coinex

کشف یک بدافزار خطرناک ویژه گوشی‌های آیفون [+روش مقابله با تهدید]

آنطور که شرکت مطرح کسپرسکی گفته، یک بدافزار خطرناک ویژه گوشی‌های آیفون طراحی شده است که قادر است به تمامی اطلاعات شما دسترسی داشته باشد.

شرکت امنیت سایبری و ارائه‌دهنده ابزارهای آنتی‌ویرس روسی کسپرسکی (Kaspersky) موفق‌به کشف یک بدافزار خطرناک ویژه گوشی‌های آیفون شده است. آنطور که کسپرسکی می‌گوید بدافزار ذکر شده از طریق فایل‌های پیوست شده در برنامه iMessage وارد گوشی شده و پروسه اتمام آن نیز نهایتاً تا 3 دقیقه به طول می‌انجامد. البته این شرکت راه‌حل و روش مقابله با این تهدید امنیتی را تومضیح داده است.

بیشتر بخوانید: افشای اطلاعات سری تسلا توسط کارمندانش؛ ماجرای باگ‌های عجیب سیستم رانندگی خودکار!

کسپرسکی موفق به کشف یک بدافزار خطرناک ویژه گوشی‌های آیفون شد

Kaspersky در گزارش فنی خود از این موضوع که هنوز کامل نشده است، توضیح می‌دهد که هکرها در حال حاضر ناشناخته هستند و بدفزار را با فایل‌های پیوست شده iMessage از طریق یک آسیب‌پذیری صفر-کلیک (آسیب‌پذیری‌هایی که به تعامل کاربر نیازی ندارند) به آیفون وارد می‌کنند و کل این پروسه در بازه زمانی یک تا سه دقیقه‌ای انجام می‌شود.

کسپرسکی موفق به کشف یک بدافزار خطرناک ویژه گوشی‌های آیفون شد

«ساویر فن‌هورن»، سخنگوی کسپرسکی در ایمیلی به TechCrunch گفت که یکی از آسیب‌پذیری‌های مورد استفاده در این عملیات شناخته شده و ظاهراً اپل آن را در دسامبر سال 2022 رفع کرده است، اما این احتمال وجود دارد که قبل از اصلاح، همراه با آسیب‌پذیری‌های دیگر، مورد سوء استفاده قرار گرفته باشد. او همچنین اشاره کرد که این حملات سایبری «در ابتدای سال جاری» و هنگامی که محققان در حال نظارت بر شبکه وای‎‌فای شرکتی خود بوده‌اند، کشف شده‌اند.

شرکت روسی حمله سایبری هکرها علیه کارمندان خود را «عملیات مثلث» نامید و حتی یک لوگو برای آن طراحی کرده است (تصویر زیر).

روش مقابله با بدافزار گوشی‌های آیفون

در گزارش کسپرسکی گفته شده که آثاری از این حمله در سال 2019 نیز وجود دارد و جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل اپل که هکرها موفق شده‌اند در آن، عملیات به‌اصطلاح مثلث را انجام دهند، iOS 15.7 است. همچنین محققان از فرآیندی به نام «BackupAgent» به‌عنوان قابل‌اعتمادترین نشانه برای هک شدن آیفون یاد کرده‌اند و ظاهراً گوشی‌هایی که در معرض این خطر قرار دارند، قادر به نصب به‌روزرسانی‌های جدید iOS نیستند.

کسپرسکی موفق به کشف یک بدافزار خطرناک ویژه گوشی‌های آیفون شد

در نهایت، «یوجین کسپرسکی»، در یک رشته توییت به این موضوع اشاره کرد که کسپرسکی هدف اصلی این حمله سایبری نبوده است و غیرفعال کردن iMessage از حمله مثلث جلوگیری می‌کند.

این گزارش در حالی منتشر شده که روز گذشته نیز سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) ادعا کرده بود، آژانس امنیت ملی (NSA) آمریکا با کمک آسیب‌پذیری‌های آیفون که توسط اپل برای ایالات متحده ایجاد شده است، در حال جاسوسی از مقامات و غیرنظامیان روسی است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ کشف یک بدافزار خطرناک ویژه گوشی‌های آیفون چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر