;
coinex

تجهیز بیش از 80 درصد آیفون‌های فعال به iOS 16 ؛ رقابتی که اندروید هر سال می‌بازد!

طبق آماری جدید 80 درصد آیفون‌های فعال در جهان به iOS 16 مجهز شده است. بزرگترین نقطه قوت iOS نسبت‌به اندروید پشتیبانی گوشی‌های آیفون از جدیدترین نسخه این سیستم‌عامل است.

باوجود اینکه اپل در مراسم WWDC 2023 که فردا برگزار خواهد شد ، این شرکت قرار است نسخه جدید سیستم‌عامل گوشی‌های خود را (iOS 17) معرفی کند. همچنین آمار جدیدی از میزان آپدیت گوشی‌های آیفون به iOS 16 منتشر شده است که عنوان می‌کند 80 درصد آیفون‌های فعال به iOS 16 مجهز شده‌اند. اما در مقابل اوضاع برای اندروید چندان مساعد به‌نظر نمی‌رسد و آمار تعداد گوشی‌های مجهزبه جدیدترین نسخه اندروید بسیار ضعیف است.

بیشتر بخوانید: این گوشی‌های سامسونگ آپدیت جدید اندروید را دریافت نمی‌کنند

80 درصد آیفون‌های فعال به iOS 16 مجهز شده‌اند

اپل چند روز قبل از معرفی سیستم‌عامل iOS 17 در مراسم WWDC، آمار به‌روز‌شده‌ای از کاربران نسخه فعلی سیستم‌‌عامل اپل یعنی iOS 16 منتشر کرده است‌. براساس این آمار، درحال حاضر تقریباً 81٪ از تمام آیفون‌‌های فعال از iOS 16 استفاده می‌کنند، در حالیکه این رقم در اوایل سال 2023 چیزی حدود 72٪ بود.

آخرین آمار منتشر‌شده در سایت توسعه‌دهندگان اپل در روز پنجشنبه، چشم‌انداز مثبتی را برای iOS 16 نشان می‌دهد. در بین تمام آیفون‌‌های فعال از هر مدلی، این ارقام ثابت می‌کنند که 81٪ کاربران از iOS 16 استفاده می‌کنند. این درحالی است که 13٪ از گوشی‌های آیفون فعال، از iOS 15 استفاده می‌کنند و فقط 6٪ از آنها از نسخه‌های قدیمی‌تر استفاده می‌کنند.

در مورد آیفون‌هایی که در چهار سال گذشته معرفی شده‌اند نیز، 90 درصد از آنها از iOS 16 بهره می‌برند حدود 8 درصد با سیستم‌عامل iOS 15 پیش می‌روند و 2 درصد هنوز نسخه قبلی را اجرا می کنند.

80 درصد آیفون‌های فعال به iOS 16 مجهز شده‌اند

اندروید در مقابل iOS

اپل سیستم‌عامل iOS 16 را در سپتامبر 2022 منتشر کرد، در حالی که آخرین نسخه اندروید معادل آن اندروید 12 است که در اکتبر 2022 منتشر شد. در حال حاضر، به گزارش اندروید سنترال، نسخه‌ جدید اندروید را تنها 12.1 درصد از گوشی‌های فعال اندرویدی استفاده می‌کنند.
به طور معمول، اپل همیشه به‌روزرسانی گسترده‌تری نسبت به اندروید برای گوشی‌های خود ارائه می‌دهد. با این حال، این حد از موفقیت iOS 16 چشمگیر است. زیرا پس از عملکرد ضعیف‌ iOS 15 به‌طور غیرمنتظره‌ای ظاهر شد.

در ماه فوریه سال 2023، تنها 50 درصد از تمام آی‌پدهای فعال در دنیا از iPadOS 16 استفاده می‌کردند. اما حالا تعداد کاربران iPadOS 16 به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته است. آخرین داده‌ها نشان می‌دهد که 71٪ از تمام iPad‌های فعال با این نسخه کار می‌کنند.

این آمار نشان‌دهنده افزایش قابل‌توجهی نسبت به نرخ پذیرش 53 درصدی گزارش‌شده در ماه فوریه است. دلیل احتمالی پایین‌بودن نرخ پذیرش iPadOS 16 در اوایل سال 2023، انتشار باگ Stage Manager بود، اما اپل این مشکل را حل کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ تجهیز 80 درصد آیفون‌های فعال به iOS 16 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر