;
coinex

ارزش بازار هوش مصنوعی ظرف 10 سال از 1 تریلیون دلار فراتر می‌رود

به گفته پژوهشگران ارزش بازار هوش مصنوعی ظرف 10 سال از 1 تریلیون دلار فراتر خواهد رفت. پیشرفت قابل‌توجه تکنولوژی هوش مصنوعی تمامی ندارد.

طبق پیش‌بینی‌های پژوهشگران ارزش بازار هوش مصنوعی ظرف 10 سال از 1 تریلیون دلار فراتر خواهد رفت. آمار می‌گوید که در سال گذشته میلادی بازار هوش مصنوعی تا 40 میلیون دلار رسیده است و باوجود مدل‌های هوش مصنوعی پیشرفته‌ای مانند ChatGPT، چت‌بات بینگ، گوگل بارد و غیره احتمالاً این بازار تا سال 2032 به بیش‌از 1 تریلیون دلار برسد.

بیشتر بخوانید: بیکاری 4 هزار نفر در یک ماه به وسیله هوش مصنوعی!

ارزش بازار هوش مصنوعی تا 1 تریلیون دلار فراتر می‌رود

انتشار ابزارهایی نظیر ChatGPT و Google Bard که مبتنی‌بر هوش مصنوعی هستند، باعث شده است تا علاقه به این فناوری رشد درخورتوجهی تجربه کند. گزارشی مستقل اعلام می‌کند که ارزش بازار هوش مصنوعی مولد در دهه‌ی آینده مرز ۱٫۳ تریلیون دلار را رد خواهد کرد.

به‌نوشته‌ بیزینس اینسایدر، درآمد صنعت هوش مصنوعی در سال گذشته‌ی میلادی به حدود ۴۰ میلیارد دلار رسید. انتظار می‌رود این عدد با نرخ رشد مرکب سالانه‌ ۴۲ درصد تا سال ۲۰۳۲ به ۱٫۳۲ تریلیون دلار برسد.

ارزش بازار هوش مصنوعی تا 1 تریلیون دلار فراتر می‌رود

نرم‌افزارهای هوش مصنوعی نظیر دستیارهای هوشمند و محصولات زیرساختی و برنامه‌هایی که کدنویسی را تسریع می‌کنند، تا سال ۲۰۳۲ درآمد ۲۸۰ میلیارد دلار ثبت خواهند کرد که نشان‌دهنده‌ نرخ رشد سالانه‌ ۶۹ درصد است.

سخت‌افزار بخش اعظم درآمد ۱٫۳۲ تریلیون دلاری را تشکیل خواهد داد (۶۴۱ میلیارد دلار). از این ۶۴۱ میلیارد دلار، ۱۶۸ میلیارد دلار مربوط‌ به دستگاه‌ها و ۴۷۳ میلیارد دلار مربوط‌به زیرساخت خواهد بود.

همچنین، پیش‌بینی شده است که درآمد تبلیغات دیجیتالی مربوط‌ به هوش مصنوعی تا دهه‌ آینده مرز ۱۹۲ میلیارد دلار را رد کند. تا آن زمان ارزش دستیارهای هوش مصنوعی به ۸۹ میلیارد دلار خواهد رسید.

احتمالاً تا سال ۲۰۳۲ هوش مصنوعی مولد حدوداً ۱۰ تا ۱۲ درصد از هزینه‌کرد مربوط‌ به IT و صنعت بازی را ازآن خود خواهد کرد. در‌حال‌حاضر، این عدد کمتر از ۱ درصد است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ احتمال افزایش ارزش بازار هوش مصنوعی به 1 تریلیون دلار چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر