;
coinex

پوست خودترمیم‌شونده فیلم ترمیناتور به دنیای واقعی می‌آید!

پوست خودترمیم‌شونده فیلم ترمیناتور ممکن است وارد دنیای واقعی شود. این پوست جدیدترین دستاورد دانشمندان است که پس‌از آسیب، خودش را ترمیم می‌کند.

پوست خودترمیم‌شونده فیلم ترمیناتور در راه ورود به دنیای واقعی است. آنطور که مشخص است محققان درحال ساخت نوعی پوست خودترمیم شونده هستند که می‌تواند خود را پس‌از آسیب دیدن ترمیم کند؛ درست شبیه چیزی که پیش‌تر در فیلم ترمیناتور دیده‌ایم. البته ساخت این پوست فعلاً در مراحل اولیه است اما طولی نخواهد کشید که مراحل توسعه آن نهایی شود.

بیشتر بخوانید: نخستین پوست مصنوعی جهان با حس لامسه طراحی و ساخته شد

پوست خودترمیم‌شونده فیلم ترمیناتور به واقعیت تبدیل می‌شود!

نیویورک‌پست با انتشار مقاله‌ای جالب، از ساخت پوستی طبیعی و واقع‌گرایانه با قابلیت ترمیم خودکار خبر داد. دانشمندان می‌توانند با این فناوری جدید ایده‌هایی شبیه فیلم علمی‌تخیلی ترمیناتور را به‌واقعیت تبدیل کنند.

پوست خودترمیم‌شونده فیلم ترمیناتور به واقعیت تبدیل می‌شود!

درواقع، محققان موفق شده‌اند پوستی بسازند که‌حتی پس‌ از ضربه یا بریدگی یا آسیب‌های فیزیکی دیگر، می‌تواند خودش را ترمیم کند. به‌نوشته‌ی NYPost، این تکنولوژی توانایی بازسازی و ترمیم خودکار سطح پوست را فراهم می‌کند و بدین‌ترتیب، می‌توان از‌ آن در زمینه‌های مختلف ازجمله رباتیک و پزشکی استفاده کرد.

قابلیت خودترمیمی پوست می‌تواند پیشرفت بسیار بزرگی در حوزه‌ فناوری رباتیک و پزشکی به‌ارمغان بیاورد. این پوست به ربات‌ها و دستگاه‌های پزشکی اجازه می‌دهد در محیط‌های خطرناک نیز کار کنند و زمان و هزینه‌های تعمیر و نگه‌داری آن‌ها را نیز کاهش خواهد داد.

ناگفته نماند فناوری پوست خودترمیم شونده فعلاً در مراحل اولیه قرار دارد و باید بررسی‌ها و آزمایش‌های بیشتری روی آن انجام شود. به‌هر‌حال با پیشرفت این تکنولوژی در آینده، قدرت و قابلیت‌های ربات‌ها بهبود درخورتوجهی خواهد یافت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ پوست خودترمیم‌شونده فیلم ترمیناتور و استفاده در دنیای واقعی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر