;
coinex

پروژه بزرگ امارات برای راه‌اندازی سیستم حمل و نقل تمام برقی در دل بیابان

راه‌اندازی سیستم حمل و نقل تمام برقی در دل بیابان توسط دبی و با همکاری یک شرکت سوئدی انجام گرفته است.

یک شرکت سوئدی تازه تأسیس شده به‌نام آینراید (Einride) قصد دارد سیستم حمل‌ونقل برقی و پیشرفته خود را جهت راه‌اندازی سیستم حمل و نقل تمام برقی در دل بیابان با همکاری وزارت انرژی و زیرساخت امارات متحده عربی کلید بزند. قرار است این پروژه سه شهر دبی، ابوظبی و شارجه را دربر گیرد گفته شده که مسافت این عبور این سیستم حمل‌ونقل الکترکی 550 کیلومتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: هواپیمایی امارات: هوش مصنوعی جایگزین خلبان‌های انسانی می‌شود!

راه‌اندازی سیستم حمل و نقل تمام برقی در دل بیابان

شرکت سوئدی نوپای «آینراید» (Einride) از همکاری با وزارت انرژی و زیرساخت امارات متحده عربی جهت گسترش حمل و نقل بار به‌صورت الکتریکی و خودران در این کشور خبر داده است. در واقع این شرکت قرار است ناوگان وسایل نقلیه تمام برقی خودران و زیرساخت‌های خود را در اختیار دولت امارات متحده عربی قرار بدهد تا در یک شبکه حمل و نقل 550 کیلومتری با نام «صعود شاهین» (Falcon Rise) مستقر شوند.

راه‌اندازی سیستم حمل و نقل تمام برقی در دل بیابان

آینراید در تفاهم‌نامه‌ای که با امارات متحده عربی برای این پروژه حوزه حمل و نقل امضا کرده، متعهد به ارائه زیرساخت شارژ و وسایل نقلیه تمام برقی خودران خود شده است. به‌طور دقیق‌تر، این شرکت باید ۲ هزار کامیون برقی، ۲۰۰ کامیون خودران و ۸ جایگاه شارژ با ۵۰۰ نقطه شارژ را در شبکه‌ای ۵۵۰ کیلومتری پیاده‌سازی کند که سه شهر ابوظبی، دبی و شارجه را دربر می‌گیرد. به‌گفته آینراید، مدیریت، بهینه‌سازی و نظارت بر این شبکه، مبتنی بر پلتفرم Saga متعلق به این شرکت سوئدی صورت می‌گیرد و ماحصل آن مدیریت و بهینه‌سازی حمل و نقل جاده‌ای بار، فعالیت بی‌وقفه و کاهش آلایندگی‌ها در مناطق مذکور خواهد بود.

راه‌اندازی سیستم حمل و نقل تمام برقی در دل بیابان
نقشه شبکه حمل و نقل تمام برقی «صعود شاهین» در امارات متحده عربی

انتظار می‌رود که اجرایی‌سازی پروژه صعود شاهین در امارات متحده عربی ۵ سال به طول بینجامد. گفته می‌شود که این پروژه تحولی را در حوزه حمل بار در این کشور ایجاد می‌کند و حتی فراتر از این، معیاری برای حمل و نقل سازگار با محیط‌زیست در نقاط دیگر جهان خواهد شد. باید منتظر ماند و دید که در آینده با پیشروی هرچه بیشتر این پروژه جدید دولت امارات، چه جزئیات بیشتری درباره آن به‌اشتراک گذاشته می‌شود.

آینراید شرکت نوپایی در نظر گرفته می‌شود که تاسیس آن به سال ۲۰۱۶ بر می‌گردد. این شرکت با وجود عمر کوتاه ۷ ساله خود، با امضای این تفاهم‌نامه با امارات متحده عربی، دستاورد چشمگیری را برای خود رقم زده است. این شرکت فعالیت خود را ابتدا از سوئد شروع کرد و به‌سرعت توانست با استقرار اپراتورهایی در تگزاس برای حمل و نقل خودران، محدوده فعالیت خود را به ایالات متحده آمریکا برساند. آن‌ها حتی به سمت بازار اروپا، به‌خصوص مناطق متمرکز روی حمل و نقل بار مثل آلمان حرکت کردند. حالا هم همان‌طور که مشاهده می‌کنید، موفق به ورود به بازار حوزه خلیج‌فارس شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ راه‌اندازی سیستم حمل و نقل تمام برقی در دل بیابان چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر