;
coinex

هک کانال‌های تلویزیونی روسیه توسط هکرهای اوکراینی ؛ هشدار ضدحمله قریب‌الوقوع

هکر‌های اوکراینی با هک کانال‌های تلویزیونی روسیه در کریمه، اقدام به پخش ویدیویی کرده‌اند که حاکی از تهدیدی برای شروع قریب الوقوع ضدحمله کی‌یف بوده است.

به گزارش تکراتو و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، طبق گزارش اخیر چند رسانه خبری اوکراین، شبکه‌های کابلی روسیه تحت عنوان «روسیا و فرای‌دی» هک شده و اقدام به پخش فیلم ضبط شده‌ای کرده‌اند که طی آن سربازان کی‌یف ضمن قرار دادن انگشت روی لبان خود به حالت سکوت، پیامی نیز به زبان اوکراینی در صفحه نوشته شده و سپس قطع شده است.

مطابق گزارش نشریه اوکراینی Ukrainska Pravda، شرکت پخش عمومی ملی اوکراین، موسوم به Suspilne، با توجه به اطلاعات یکی از ساکنان شهر سیمفروپل در کریمه، هک کانال‌های تلویزیونی روسیه گزارش شده است.

«اولگ کریوچکوف»، مشاور رئیس کرملین، طی بیانیه‌ای ضمن تایید این نقض بیان داشت: «پخش چندین اپراتور کابلی کریمه هک شده است. سیگنال در حال قطع شدن است. پخش تلویزیونی به روال برگشته و طبق معمول کار می‌کنند. این اولین حمله جنگجویان سایبری اوکراینی به کریمه از زمان آغاز جنگ نبود.»

بیشتر بخوانید: یک گروه هکری مدعی هک شبکه داخلی نهاد ریاست جمهوری ایران شد [+فیلم]

هک کانال‌های تلویزیونی روسیه توسط هکرهای اوکراینی

طبق گزارش نیویورک پست، فیلم مرموز این رخداد با پیامی به زبان اوکراینی مخابره شده که در آن نوشته شده است: «سکوت. هیچ اطلاعیه‌ای مبنی بر اینکه شروع می‌شود، وجود نخواهد داشت». در حقیقت با این پیام برخی گمانه‌زنی کردند که این جنگ روانی حاکی از شروع بی سروصدای ضدحمله علیه روسیه خواهد بود.

هک کانال‌های تلویزیونی روسیه

در این ویدیو دو جت جنگنده در حال پرواز در آسمان نمایش داده شده‌اند که به وضوح به تلاش‌های اوکراین جهت دریافت هواپیماهای جنگی از متحدان غربی خود اشاره دارد.

در قسمتی از ویدیو همچنین به اظهارات ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین پرداخته شده که بارها قول داده که کنترل کریمه را که در سال 2014 با رای‌گیری از این کشور جدا شد را پس بگیرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص هک کانال‌های تلویزیونی روسیه توسط هکرهای اوکراینی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر