;
coinex

نخستین تصویر رسمی از شبکه اجتماعی جدید متا برای رقابت با توییتر منتشر شد

در جریان جلسه زاکربرگ با کارمندان متا، شبکه اجتماعی جدید متا به عنوان رقیب توییتر با اسم رمز «Project 92» و عنوان نهایی Threads معرفی شد.

طبق شایعات قبلی شرکت متا مدت‌هاست که روی شبکه اجتماعی رقیب توییتر کار می‌کند و ماه پیش نیز خبر داد که احتمالاً طی اواسط تیرماه سال جاری شبکه اجتماعی جدید راه‌اندازی خواهد شد. حالا «کریس کاکس»، مدیرتولید متا، اقدام به اشتراک‌گذاری پیش‌نمایشی از رقیب آینده این شرکت برای توییتر کرده است.

طبق گزارش ورج که این پیش‌نمایش را دیده، برنامه مستقل جدید متا یا همان رقیب توییتر، براساس اینستاگرام شکل گرفته و با ActivityPub، پروتکل غیرمتمرکز شبکه‌های اجتماعی یکپارچه خواهد شد. از نظر تئوری، این موضوع به کاربران این امکان را خواهد داد تا از حساب‌ها و دنبال‌کنندگان خود در برنامه‌های دیگری که از ActivityPub پشتیبانی خواهند کرد، همچون Mastodon نیز بهره ببرد.

متا در حال حاضر با افراد مشهوری همچون «دی‌جی اسلایم» جهت استفاده از این برنامه مذاکره کرده و از افراد دیگری نظیر «اپرا وینفری»، مجری و بازیگر معروف آمریکایی و «دالایی لاما»، رهبر دینی بوداییان تبت، به‌عنوان کاربران مشهور این شبکه‌ اجتماعی نام برده است.

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی جدید متا برای ساخت تبلیغات اینستاگرام و فیسبوک معرفی شد

رونمایی از شبکه اجتماعی جدید متا

کریس کاکس طی جلسه‌ای که جزئیات شبکه اجتماعی جدید متا در آن منتشر شد، این برنامه را تحت عنوان «پاسخ متا به توییتر» معرفی کرد که در آن از سیستم حساب اینستاگرام بهره‌برداری خواهد. نام رمز داخلی این برنامه «Project 92» بوده و طبق اسناد داخلی شرکت، درنهایت احتمالا با نام Threads منتشر شود.

شبکه اجتماعی جدید متا

کاکس همچنین در طول این جلسه ضمن کنایه‌ به نحوه مدیریت «ایلان ماسک» در توییتر بیان داشت: «از سازندگان و چهره‌های شناخته‌شده عمومی شنیده‌ایم که به‌دنبال پلتفرمی هستند که عاقلانه اداره می‌شود و می‌توانند برای نشر محتواهای خود به آن اعتماد و تکیه کنند.»

وی در ادامه عنوان کرد که هدف این شرکت از ساخت برنامه رقیب توییتر، ارائه «امنیت، سهولت استفاده و قابلیت اطمینان» بوده و قصد دارد که برای تولیدکنندگان محتوا «مکانی پایدار برای ایجاد و رشد مخاطبانی که دارند»، فراهم سازد.

در مورد زمان انتشار این برنامه هم کاکس تصریح کرد که «کدنویسی» آن در ماه ژانویه شروع شده و متا به‌محض آماده‌سازی کامل، آن را برای کاربران ارائه می‌کند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص شبکه اجتماعی جدید متا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر